Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Félhajtás – Renault Kadjar teszt

A Renault az utóbbi években nagyon ott volt az egyterűek- és kisautók
fejlesztésében, de élen jártak a biztonság területén is. Ám valahogy az
SUV kategóriában nem tudtak maradandót alkotni, pedig próbálkoztak. Most
viszont végre eljött a pillanat, hogy jegyezzék őket a szegmensben

Közzétéve

ekkor

Egy autó neve sokat dob a piaci megítélés szempontjából, vagyis a jól csengő felirat több vevőt hoz. Pláne, ha elsőre meg lehet jegyezni és még szépen is hangzik. A Renault mágusai szerintem jól döntöttek, amikor a Koleos nevet elhajították és helyére valami újat kerestek. Nekem például előbb jutott róla eszembe egy tusfürdő. Ezzel szemben amikor kimondom azt, hogy Kadjar, na az már egyből egy masszív felépítésű járgányt sejtet.

Szerintem már a neve is azt sugallja, hogy ez nem egy illatszer vagy fogkrém. Ez bizony egy mindenen áthajtó autó


Az is lett a Kadjar. A szélesítések, a különböző ívek zömök sziluettet adnak a gépnek, azt gondolhatnánk, hogy semmi nem állhat az útjába. Érdekes, hogy bár közösködik a Nissan Qashqai bizonyos elemeivel, mégis ha letakarnánk az emblémákat, egyértelműen beazonosíthatnánk melyik-melyik márkához tartozik. Az viszont, hogy mennyire különböznek valójában egymástól, csak azután derül ki, ha átfutjuk a műszaki adatokat.

A formai sajátosságokon kívül méretbeli különbségek is vannak a testvérmodell, vagyis a Nissan Qashqai és a Renault Kadjar között. A francia tesó szinte minden dimenziójában felülmúlja japán hasonmását


A Renault Kadjar 66 mm-el hosszabb, 3 centivel szélesebb és majdnem 2 centivel magasabb is, mint a Nissan Qashqai. A méretesebb bódénak köszönhetően így több motyó fér a Kadjarba, a csomagtartó ugyanis 71 literrel lett nagyobb a Qashqaiénál. De a francia hasmagassága is 20 mm-el több a japán verziónál. Tengelytávjuk viszont centire azonos, és a Nissan 4 mm-el szélesebben terpeszt az úton. Sőt, mivel minden egyes méretbeli plusznak van egy kis többlet súlya, így nem meglepő, hogy azonos motorral a Qashqai legalább 15 kilóval könnyebb.

A csomagtér méretében van a legnagyobb különbség a Renault Kadjar és a Nissan Qashqai között. Itt alapesetben 472 liter a puttony, míg a japánban csak 401


Amit viszont kicsit fájlaltam, hogy a Renault-ban több kapcsoló, sőt, még az ajtókilincsek is megegyeznek a Nissanéval. Tudom, közös padlólemezt és hajtást használnak, de szerintem itt elég kéne, hogy legyen. Nyilván költséghatékonyság szempontjából sem mindegy, mit pakolnak az egyes modellekbe, de mivel a Kadjar árlistáján húzósabb összeg szerepel, elvárható lenne, hogy legalább bent teljesen mást ad. Viszont öröm, hogy nem egy az egyben másolták például a középkonzolt. Itt is beazonosítható ugyanis az eredet.

A klíma panel például ugyanilyen a Qashqaiban is, ahogy az ablakemelő, a tükörállítás gombjai és a kilincsek is megegyeznek. Ezeket leszámítva viszont egyértelmű, melyik modellben ülünk


Az mondjuk számomra is egyértelmű, hogy ezeket a dolgokat csak az veszi észre, aki mindkét modellt próbálta, vagy legalábbis ült már benne. Szóval simán túl lehet lendülni a dolgon, főleg, hogy óriási élmény a Kadjar terelgetése. Voltak ugyanis tapasztalataim bőven az 1,5 dCi motorral, de mivel hosszú ideje nem vezettem ilyen erőforrással hajtott autót, teljesen meglepett a produkciója. Roppant lelkes, alulról is jól húz és bár csak nagyon szűk fordulatszám tartományban van elemében, könnyen kiautózható mind a 110 lovacska.

Már az EURO6-ot is teljesíti az 1,5 dCi motor. Jól bevált és szerintem még sokáig marad. Jól fogyaszt és dinamikusan mozgatja a bódét. Viszont sajnos nagyon lassan melegszik be ez az öngyulladós is


Bár elsőre kissé ormótlannak tűnik, vezetés közben nagyon jól használható a váltó. Nyoma sincs akadozásnak, a könnyen járó kuplunggal pedig még törékeny hölgyek is játszva terelgethetik a Kadjart. A kormányzás is tetszett, apró holtjátéka van mindössze, de a fontos infók átjönnek rajta. A futómű pedig franciásan lágy, ugyanakkor nem összetévesztendő a korábbi hintós jelleggel. Átlendülünk inkább az úthibákon, de nem leszünk tengeribetegek.

Bár 17-es papucsok voltak a tesztautón, mégsem lett veseverő tőle a futómű. Megmaradt kellemes, franciásan lágynak, de nem olyannak, amitől hányingerünk lesz


Aminek pedig kifejezetten örültem, hogy egy második felszereltségi szintű Kadjart próbálhattam ki. Vagyis, nem volt telezsúfolva mindenféle extrával, aminek csak a töredékét használnám. Nyilván ízlés és persze pénztárca kérdése, de mivel már az alapverzióban is benne vannak a legfontosabb biztonsági és kényelmi berendezések, nekem nem is kéne több extra az autóba. Egyedül a 140 ezer forintért kínált parkolás csomagra böknék rá az opciós listán, amivel elöl- és hátul is radar segíti a beállást, illetve ezzel együtt jár még az elektromosan beállítható tükörpár is. Ugyanis bár nagyméretűek a visszapillantók és a különböző domborulatok is velünk vannak manőverezés közben, az autó hátulját például már kevésbé érezni a vaskos hátsó oszlop miatt. Szűk helyeken tehát jó ha van egy kis segédünk.

A hátsó sárvédő szélesítést is látni lehet a visszapillantóból, viszont mivel elég vastag a C-oszlop, jó ha van tolatóradar a Kadjaron


Nagy kérdés, hogy a crossoverekbe kell-e összkerékhajtás, ugyanis nálunk például az ebben a kategóriában eladott autók többsége még mindig csak elöl hajt. Kevesen igénylik ugyanis a négykerékhajtást, annak ellenére, hogy ez a megoldás nem csak télen, a térdig érő hóban hasznos. Ezt a trendet figyelemmel követi a Renault is és a Kadjarban például csakis a legerősebb, 1,6-os turbódízelmotorhoz lehet 4X4 hajtást kérni. Azonban több más gyártóval ellenben, a franciák nem akarják azt, hogy mélyen kelljen zsebbe nyúlni ezért, így már a tesztautóval megegyező, Zen felszereltségi szinthez is elérhető ez az opció.

A tesztautó csak elöl hajtott. Nyálkás úton már jól jött volna a 4X4 rendszer, de ez igaz minden csak fronthajtású járgányra. Ráadásul az 1,5 dCi motorhoz nem is érhető el a Nissantól érkező összkerékhajtás


Hétköznapi körülmények között csak ritkán érezni a négykerékhajtás hiányát. A Kadjar rendkívül jóindulatú és bár az 1,5 „döci” motorban 260 Nm forgatónyomaték feszül a főtengelynek már 1750-es fordulattól, nem akarja kitépni a kezünkből a kormányt. Ám amint kicsit nyálkás lesz az út, például eső után, már érezhető némi hajtási befolyás a volánon. Ez igaz bármely elöl kaparó autóra, de mivel a Kadjar egy crossover és elérhető hozzá az összkerékhajtás, ez a probléma orvosolható. Igaz, a tesztautóban dolgozó 1,5 dCi motorhoz képest még 1,25 millió forintot kell leszurkolni a 20 pacival erősebb és 60 Nm-el többet tudó, de összkerékkel konfigurálható 1,6 dCi aggregátért. Szóval nem gombokért adják.

Nem állítja megoldhatatlan feladatok elé a vezetőt a Kadjar. Mivel csak kevesen igénylik az összkerékhajtást, a Renault is például csak az 1,6 dCi motorhoz kínálja ezt az opciót


Jól döntöttek a Renault gondolkodói, amikor újratervezték jelenlétüket a crossover SUV kategóriában. A dizájn már ismerős volt, hiszen a kompakt SUV-k között szépen muzsikáló Captur formájából sokat emeltek át a Kadjarra. Így ismét egy olyan Renault született meg, amit garantáltan megnéznek mindenhol. Belül elég tágas, jól felszerelt már alapból is, így akik egy alsó-középkategóriás autó helyett valami mást keresnek, szerintem megtalálták. Az 1,5 dCi motor ráadásul nem eszi le a hajunkat, hiszen a benne rejlő potenciált alaposan kihasználva sem evett többet 5,3 liter gázolajnál 100 kilométeren. Vagyis akár 1000 kilométert is kibír tankolás nélkül.

Nem étkes a Kadjar az 1,5 dCi motorral. A tesztidőszakban még fűteni is kellett néha és ha úgy kívánta a szituáció, nagy gázzal előztem. Ha valaki nyugodtabb stílusban közlekedik, simán eljárhat 5 liter alatt


  Műszaki adatok: Renault
Kadjar Energy dCi 110 Zen
 


– még több (részlet)kép a jobb oldalon a Képgalériában!

Hozzászólások

komment

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Instagrm

Hirdetés

Népszerű