Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Morog, de nem harap — Nissan Note 1.2 DIG-S

A Nissan Note nem egy izgalmas autó, ami addig nem is gond, amíg nem akar annak látszani. A sportcsomagos, kompresszoros, elektronikában gazdag kivitelre egy férfi is felhúzhatja a szemöldökét, a kérdés csak az, hogy meddig marad a magasabb pulzus.

Közzétéve

ekkor

A Note-hoz hasonló városi autók nehezen okoznak nagy meglepetéseket. Jó kiegészítői a mindennapoknak, és mint ilyet, megfelelő színben a nők mindig a táskájukban hordanák 53. tételként a többi hasznos apróság mellett. Nekik talán akkor is tetszene a kis Nissan, ha műszaki paraméterként csak annyit tudnának róla, hogy benzin vagy gázolaj hajtja. A tudatos férfiakat viszont még a sportcsomagos kivitel megvételéhez is erőn felül kell masszíroznia az értékesítőnek.

A férfiaknak -sok más mellett- fontos, hogy egy autóról ránézésre meg lehessen mondani, hogy ki gyártja és mit képvisel. A Note sajnos nem ilyen, ezt az autót inkább a forma azonosítja: városi ferdehátú. Nissan logó nélkül a KIA-tól, a Toyotán és a Hondán át, akár a Fordig sok tippet hallanánk a gyártóra vonatkozóan, emiatt a branddel megfogni a vásárlót mission impossible. A japánságával is nehéz érvelni, amint kiderül, hogy az autót a konszerntárs Renault népszerű Cliojának alapjaira építették, és az összeszerelés maga angol. A többi japán, nem biztos, hogy ez az előnyére válik.

A Nissan autók valahogy nem alkotnak rendszert. Lehet, hogy ez a szegmens hibája, de nézzünk rá erre a szándékosan megeffektelt képre. Ön kitalálná, hogy ez egy Nissan, vagy esetleg más tippje is lenne?

Sportcsomaggal elmegy

Plusz lóerők nem járnak a sportcsomaghoz, viszont a csínosan átlagos forma éppen annyira válik agresszívan ízlésessé, hogy elmondhassuk uniszexnek a kis Nissant. Sportdressz nélkül kizárólag nők és Conchita Wurst ismerősei lesznek Note tulajdonosok. Sportos küszöbbel, tetőspoilerrel, műkarbon majdnem diffúzorral, sötétített hátsó ablakokkal, kis ívkülönbségekkel, 16-os könnyűfém felnivel viszont egy 20-as éveiben járó fiatal férfinek, vagy egy családapának sem kell szégyenkeznie az oviba menet.

Kívülről a Nissan Note szép, ez nem vitás. Sportcsomaggal még egy férfi könnyen rávehető, hogy beüljön, azután annál nehezebb maradásra bírni. A nőknek viszont biztosan lenyűgöző lesz és már rakják is a táskájukba a pipere mellé.

Belül túl japán

Kívülről könnyedén elhinni a minőséget, főleg a kifejezetten szép formájú, indexes tükrökkel, a fényezett kilincsekkel, és az egyéb rendelhető apróságokkal. A belsejére viszont elfogyott a tervezők és így az én lelkesedésem is. Ujjlenyomat- és porgyűjtő, zongoralakk fekete festés a középkonzolon, kopogós hóka-szürke, bőrtextúrázott polivacak és titánra hasonlító matt műanyag mindenhol máshol. Itt-ott kis króm (ez már extra), és fantázia nélküli ajtó- és üléskárpit fogadja a vezetőt. Nem mondom, hogy rossz, egy olcsó autóban, de 4,5 millió forintért a jó nem ilyen.

Ám nekem igazából nem az anyaghasználattal volt gondom, az olyan, amilyen a házasság. Ha valaki látta, megfogta és így megveszi, akkor éljen vele. Nekem a praktikusság harcmezején vérzett el a Note. Az, hogy nincs középső könyöktámasz, a tesztautó hibája, különben közel 50.000 Ft-ért bárki kérhet magának. Viszont olyan ajtót nem, amiről nem csúszík le az ember könyöke, olyan tárolórekeszeket sem, amik használhatóak, a középkonzol sem választható úgy, hogy kicsit merőlegesebb álljon a vezető szemvonalához, nem kérhetünk olyan automata ablaknyitó gombokat, ami egyébként csak a vezető oldalihoz jár, és még sorolhatnék néhány ilyen apróságot.

Ha belül kicsit jobb anyagokból épitkezne, ha a tárolórekeszek használhatóak lennének, ha a sok kicsi ziccert nem hagyták volna ki, akkor sokkal kellemesebb élmény lett volna. Hiába az ebben a kategóriában újdonságnak számító elektronikai extrák akkor, ha a minőségérzet marad.

Nagy hang, kis teljesítmény

A 3 erőforrás közül a japán fejlesztésű 1,2-es, 80 lóerős háromhengeres szívó-benzinest akkor érdemes választani, ha a legolcsóbb kivitelt keressük, és igazából egy 30 lóerős is elég lenne, csak olyat nem találtunk a listában. Benzines motorból sokkal ésszerűbb, szinte kötelező választásnak tűnik a kompresszorral 98 lóerőre fújt DIG-S blokk, abból is a manuális váltós. 25%-kal erősebb, jobb a károsanyag kibocsátása és gazdaságosabb is. Aki a kerregés megszállottja, annak a Nissan egy 1,5 literes, 90 lóerős dCI-t tud felajánlani, ami nem feltétlenül a világ legmegbízhatóbb dízele, de egyértelműen a legjobb fogyasztású és emissziós értékű mind közül. Az automata váltót felejtse el mindenki.

A háromgengeres, 1,2-es, benzines motor érdekessége, hogy nem turbóval, hanem kompresszorral fújták fel 98 lóerőre. Dinamikában egy kicsit többet, hangban jóval kevesebbet vártunk tőle. Úgy morog, mintha féltené a vacsoráját.

A tesztautóban a kompresszoros hörgött, szó szerint. Azt gondolná az ember, hogy ha nem dízelt vesz, akkor elkerüli a motor szépnek nem mondható horkolását, de nem. A DIG-S úgy morog, mint egy zsebkutya az idegenekre, és pont ugyanannyira nincs mögötte igazi akarat. Pörög a háromhengeres, de se alul, sem felül nem lehet élvezhető gyorsulást érezni, ami inkább a túl hosszúra áttételezett, és hatalmas mozdulatokkal kezelhető, nem eléggé megvezetett váltó hibája. Annyira nem éreztem a kerekítve 100 lóerőt, hogy már arra is gondoltam, talán egyes és kettes fokozatban direkt rántják vissza a lovakat, ugyanis harmadikban már érzésre is úgy gyorsul, mint amit egy ilyen autótól megszoktunk.Ennek semmi értelmét nem látnám, hacsak nem gazdaságossági okok rejlenének mögötte. Erre egyébként egy külön ECO gombot is adott a Nissan, aminek a megnyomására teljesen használhatatlan módon kezd világítani a műszerfal, jelezve, hogy éppen mennyire vagyunk üzemanyagtakarékosak. Ha ez valóban segít a fogyasztáson is, és nem csak az agyunkat veszi rá az óvatosabb gázkezelésre, akkor hatalmas dícséret, mert az autó dinamikáján semmi különbséget nem éreztem.

Szóval kicsit csalódás a motor, de fogadjuk el, hogy ez erre képes. Kicsi, könnyű, mérsékelten, de városba megfelelően erős. Cserébe lehetne csendes. Egyébként sem annyira halk az autó járása, erre még a hörgés is rátesz egy lapáttal, nem beszélve az állandó pittyegésről, de erről majd később.

Vezetési élmény?

Alapvetően jó vezetni. Városi körülmények között csak rossz úton adja jelét a futó és kormánymű, hogy valami nem kerek. Országúton nagy sebességnél stabil, jól reagál a kormányzásra, az egyenesfutás is pipa, és alul vagy túlkormányzás sem jellemző. Ha nem tökéletes az út és ha sportosabban kezdjük vezetni, akkor nagyon megáll a tudománya a Nissannak. Ver a futómű, ver a kormány, ver az Isten is, amiért ebben az autóban ülünk. Csak arra tudok gondolni, hogy ez a blokk annyira könnyűre sikerült, hogy nincs elég súly az autó elején. Akkor viszont miért nem puhították hozzá az első rugókat?

Kényelmes bevásárlókocsi

A Nissan Note egyik legjobb tulajdonsága a kényelem. Rengeteg a hely az autóban, négy 2 méteres fazon könnyen elférne a Note-ban, ha normális családi méreteket veszünk, akkor gondolkodás nélkül belemennék, hogy 10cm-t csökkentsük a belteret a csomagtartó javára. És erre van is lehetőség ha extraként a csúsztatható hátsó üléssort választjuk. Azért itt gyorsan megjegyezném, hogy ez még mindig egy városi autó, városi raktérrel, ami az ülések lehajtása nélkül éppen elég a hétvégi teli-bevásárlókocsis beszerzéshez. Természetesen egy 4 személyes családi wellness hétvégére menet az utasok ölében is lesz csomag.

Ha előredöntjük az üléseket, talán két bevásárlókocsi tartalma is befér hátra. Szóval hétvégi bevásárlókörútra mindenképpen alkalmas és stílusos a kis Nissan.

Innovatív pajzs

A Nissan Note legerősebb, legtöbbet hangoztatott fegyvere az aktív pajzs. Elől és hátul 2-2 kamera figyeli az autó környezetét, és szól, ha mozgás van a kocsi körül, ha valaki van a holttérben, vagy ha kezdünk kicsúszni a sávunkból. Utóbbi egy kicsit idegesítő tud lenni, minthogy segítse a vezetést, de összességében jónak tartom. Esőben viszont, amikor tényleg nagyon jó lenne a segítség, akkor sajnos teljesen kiszámíthatatlan.

A másik nagy ütőkártya az érintőképernyős kijelző a középkonzolon, amin a navigációt, a rádiót, a telefont és magát az autót is tudjuk kezelni. Hátramenetben pedig megjelenik egy osztott kép, egyiken a hátsó kameraképpel, a másikon pedig egy felülnézeti képpel. Ezt nézve tolatni egészen biztosan nem lehet. Legfeljebb arra jó, hogy megnézzük rajta, mennyit gurulhatunk még. amikor felülnézetből úgy tűnik, hogy már csak 10 cm van, a kameraképen még legalább fél méter látszik, a valóság pedig úgy 1,5 méter. Valamennyit segít, de az a javaslatunk, hogy inkább tanuljon meg mindenki parkolni. A Nissan-nak pedig egy fejlesztési tanács: írja ki centire pontosan, hogy mennyi hely van még hátul, ez különben önmagában is bőven elég lenne.

Ezekkel az extrákkal éppen ez a bajom. Azt, aki megtanult tükörből és körültekintően vezetni, annak inkább idegesítőek ezek a pittyegő kütyük, és biztosan ki fogja kapcsolni. Akinek ez lesz az első autója, nos ő reméljük, hogy nem ezekre alapozva tanulja meg használni az autóját.

Ezért hatalmas piros pont a Nissannak! Az ajtókat 90 fokig lehet nyitni, ez minden autónál így kellene lennie. Az más kérdés, hogy az ajtók ellenállása nem túl nagy, így kis lejtő esetén könnyen visszacsapódnak.

Végítélet

A Nissan Note-nak vannak pozitívumai. Rettentő kényelmes, óriási a hely belül, kívülről nagyon mutatós, a fogyasztás alacsonynak mondható, kulcs nélkül indul, számos elektronika segíti (vagy másnak idegesíti) a vezetést, és bár nem túl erős, de a minimum elvárhatót hozza. És vannak olyan dolgok is, amin ha javítanának a mérnökök, akkor akár az egyik legjobb is lehetne. Ilyen a futómű megfelelőbb hangolása, a váltó kezessége, a motor csendessége, az ECO mód használata, a belsejében használt anyagok minősége, és egyáltalán sok praktikusság növelő apróság.

Azt azért hozzátenném, hogy a családtagoknak, ismerősöknek, akik a teszt alatt összefutottak az autóval, egytől-egyig tetszett. Igaz, ők csak utaztak benne.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Instagrm

Hirdetés

Népszerű