Csatlakozz hozzánk
Ohropax 800x

Tesztek

Majdnem Juke-R

Turbo, 4×4, 190 paci, pengeéles futómű, ez a Shiro DIG-T AWD jó oldala…

Közzétéve

ekkor

Kezd lecsengeni a Juke örület, kezd a csúf kis béka az utcakép szerves része lenni. Erre a Nissan ezzel a Shiro felszereltségű turbós-benzines-4×4-es verzióval bedob egy bazinagy kavicsot az állóvízbe és olyan hullámokat ver, hogy a sajtó képviselői nem tudják, hogy most lepis@lták a bokájukat örömükben, vagy csak a hullámoktól ázott el a gatya szára. Egy biztos senki nem ússza meg szárazon a Juke élményt, aki akár egyszer is kipróbál egy ilyet.

Bizony élmény az autózás ezzel a megosztó külsejű autóval, (amely már két éve piacon van) csak egy a baja, hogy egyre kevesebben tehetik meg egy ilyen élményautó fenntartását. Ez a példány 7,665 millió forintért vihető haza.

Hátulról szebb látvány, vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy jobban befogadható amit lát az ember az elejéhez képest.

De épp ez az ami miatt a Nissan lapot húzott 19-re. Ilyen autó nincs még egy a piacon. …és most nem a kinézetére gondoltam. A turbós 1,6-osban annyi erő lakozik, amely egy bivalycsordát is képes lenne elhúzni, főleg úgy, hogy mind a négy kerék meg tud kapaszkodni rendesen az úton az elektronikusan vezérelt hátsó differenciálműnek köszönhetően.

Sportosságát a bombabiztos futómű mellett a 16 szelepes erőforrás hangja is tovább erősíti, azonban a hajtáslánc gépezetébe egy apró porszem került amelyet úgy hívnak, hogy CVT. Ez a váltó inkább felelne meg egy ezer köbcentis 3 hengeres kisautónak, mint egy ilyen vadállatnak. Gyakorlatilag az autóból kihozható élményt ezzel a váltóval sikerült a felére csökkenteni. Egy 6 gangos kézi váltó, vagy ha már automatát szeretnénk, akkor egy dupla-kuplungos nagyon hiányzik ebből a gépből… Talán meghallják ezt odafönn a Nissan bázisán is és gondoskodnak egy jó kis váltóról ebbe az összkerékhajtású élményautóba. (Fronthajtású változatban létezik a hatsebességes manuális váltó.) A CVT-nek tudtam be azt is, hogy az átlagfogyasztást nem tudtam 12 liter alá szorítani, pedig nincs egy tégla beépítve a bakancsom talpába.

A váltókar lehetne sokkal rövidebb is, mivel nem nagyon kell hozzányúlni

Azonban ez az aprócskának épp nem nevezhető bibi sem tudta elvenni a kedvem a Juke-tól. Tetszik a forma, a padlizsánra hajazó színe, a belső kivitelezése is, bár a műszerfal számlapját azonnal lecserélném valami kulturáltra. Ezeket a vastag betűvel írt számok is a hozzájuk tartozó vastag csíkocskák anyukám rég eladott 92-es Sunnyját juttatták eszembe. Mondjuk a GT-R-ben is hasonló a műszerek számlapja, ezért ráfoghatnák, hogy azért ilyen. De kedves Nissan mérnökök tessék belekukkantani például egy Peugeot 208-asba és onnan ötleteket meríteni, ha maguktól nem megy! Ez már itt a XXI. Század! 

Az információ elegendő, viszont ezek a vastag számok és csíkok nem túl elegánsak!

Viszont itt az ötletekről jut eszembe, hogy milyen jó is a középkonzolon lévő műszeregyüttes, amely ötvözi a klíma funkcióját a motor vezérlésével. Itt egy helyen tudunk a szellőztetésről és a turbónyomásról is gondoskodni. Eco módban elég lagymatag a masina olyan mint egy kifáradt kölykét nyalogató nőstény oroszlán, Normálban már kezd morogni, viszont Sport módban már vicsorog, mint egy antilopot éppen széttépő hímoroszlán.

Az érintőképernyőn a navigáció alatta a D-Mode vezérlőfelülete

 Eco, Normal és Boost üzemmódkijelzők  

Klíma vezérlő felület, Fogyasztási adatok az utóbbi öt indítás óta és oldalgyorsulás-mérő is van a középpanelen  

De mégis minél több hibát keresgélek benne, annál többet közlekedem, és közben fülig ér a szám miközben vezetem. És ez az amit manapság elég kevés autóban érezni.

Birtoklási vágyat azonban nem ébresztett nálam a Shiro -egyébként ez a szó japánul fehéret jelent és ebben az esetben a felszereltségre utal, amely visszaköszön az utastérben többször is. A fehér cérnával varrt ülések, és a fehérre fényezett műanyag borításokon főleg- mivel a CVT váltó és a magas fogyasztás nálam nem fér össze még egy ilyen különleges autóban sem a vezetési szokásaimmal.

Az első ülések is kifogástalan kidolgozásúak

 

Előnyök / hátrányok

  • Egyedi design
  • Erős motor
  • Szépen kidolgozott kárpitozás
  • Magas fogyasztás
  • A CVT váltó rengeteget ront a menetdinamikán
  • A kormányon lévő kapcsolók elrendezésére fordíthattak volna több gondot is

De, hogy ne csak az én véleményem jelenjen itt meg, megkértem Lőricz Károly kollégámat is, hogy próbálja ki ezt a példányt. Ő már több változatot is tesztelt a Juke palettáról.

Alig egy évvel ezelőtt már próbáltam az összkerékhajtású Juke-ot, igaz elég rövid távon ? egy pár száz méteres hosszúságú pályát teljesítettem négy alkalommal. Két esetben elsőkerék-, két esetben négykerék-hajtással. Ezek során arról kellett volna megbizonyosodnom, hogy mennyivel jobban lehet kigyorsítani a kanyarokból abban akkor, ha a nyomaték eljut mind a négy kerékhez. A Juke azonban nem csak az első és hátsó tengelyek között osztja el a nyomatékot, hanem az oldalirányú nyomaték-átirányító rendszer (TVS) segítségével a hátsó tengelyen, a jobban tapadó ívkülső kerékre is.

A műszerfal bal oldalára rejtették a nem túl gyakran használt kapcsolókat.


Természetesen jobb időket autóztam, miután 4WD-állásba billentettem a kapcsolót, mégsem ez volt a legmélyebb benyomás, amit akkor tett rám az autó. Hanem az, ahogy gyorsult. Illetve ahogy nem. Mintha kidobtuk volna a vasmacskát. 190 lóerőtől sokkal többet vártam. Sajnos ezt tapasztaltam most is. Nem csoda, hiszen a CVT-váltó mesterien tünteti el a teljesítményt, ráadásul az összkerékhajtási rendszer tömege állandóan ott púpozódik a Juke hátán. 130-140 kilogrammal nehezebb, mint a két kerékét hajtó, manuális váltós verzió. Én ezt választanám. Jobban gyorsul, magasabb a végsebessége, kevesebbet eszik.

Így rendesen illeszkednének a kirakós darabjai. A koncepcióautós, bátor külső és játékos belső megkapná a hozzá illő élménygenerátort is.

 

Karesz fején látszik, hogy élvezte a Juke-ot

További NISSAN cikkeink itt. Katt.

Ha a Tesztauto.hu cikkei segítettek a szolgáltatások és a járművek kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztauto.hu működését. Köszönjük!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
Ohropax

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

This error message is only visible to WordPress admins

Error: There is no connected account for the user 6812719225 Feed will not update.

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű