Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Sznobságból ötös: BMW 428i Cabrio teszt

Azt hiszem, hogy a lámpalázas embereknek nem igazán tudnám ajánlani a 428i kabriót…

Közzétéve

ekkor

Az új 4-es kabrió kétségtelenül a leghivalkodóbb autó a kategóriájában a német prémiumtrióból, hiszen ezt a fajta sznobságot, amit a BMW kínál, más nemigen adhatja meg. Kezdjük csak az elejéről, amikor átvettem az autót és elindultam vele, természetesen tető nélkül, hiszen egy ilyen autóban ki kell használni a még-még melegebb időt.

Nem lehet rossz képet készíteni a 4-es kabrióról, annyira fotógénre sikeredett. Mondhatni majdnem tökéletes.


Nem igazán figyeltem a körülöttem lévők arcát, egészen addig, amíg megálltam az első piros lámpánál. A reakció igazán meglepő volt, hiszen mindenki engem bámult, én meg csak néztem vissza bamba tekintettel, sőt a végére már kicsit lámpalázas is lettem, annyi szem figyelt. Persze az emberek nem tudták, hogy tesztautóban ültem, így mindenki azt gondolta, hogy ennek a kis gyökérnek nagyon bejött az élet, hogy ilyen fiatalon egy ennyire menő kocsival furikázik. Hát igen, hozzá kell szokni, hogy mindenki rohadtul irigykedik rád, ha egy ilyen BMW-ben ülsz, és egyből be is skatulyáznak.

Nagyon menő, pont.


Ezt mindig is nagyon jól tudta a bajor márka, de az új 4-es kabrióval egy új szintre lépett, hiszen a 3-asnál jobban lehúzott orr, és kikerekített farrész összessége egy gyönyörű autót alkot, nem kevés presztízzsel. Az igazán szép vajszínű bőrülések is sokat dobnak az összképen, hiszen jól láthatóak, amikor épp kabriózik az ember. Sajnos a világos üléssel itt is ugyanaz a baj, mint a többinél, túl könnyedén koszolódik. Persze nagyon kevés dolog lehet egyszerre praktikus és mellette szép is.

Nagyon könnyen koszolódnak a vajbőr ülések, ezért csak óvatosan, hogy mit rakunk rá. Egyébként nagyon kényelmesek és ugyanakkor jól is tartanak.


Ez pedig igaz az egész 4-es kabrióra, ugyanis tényleg nagyon kevés dologba lehet belekötni, de abba igen, hogy a praktikumnak halvány foszlányai sem találhatók benne. Persze az előző kijelentésemet nem kell komolyan venni, hiszen ez nem az az autó, ami családutaztatásra vagy szállítmányozásra lett tervezve, így ez a hibát nem lehet felróni neki. A kocsi sziluettje kárpótol minket mindenért, ha meg szeretünk feltűnősködni, akkor ez a tuti vásár, mert nem tudok olyan konkurenst, amelyik látványosabb lenne közel 22 millió forintért.

Így lehet a hátsó sorba bemászni, de sajnos nincs túl nagy lábtér, így a méretesebb személyeknek nem igazán ajánlható.


Igen, ennyibe kerül a legmenőbb luxus a BMW-nél, persze nem alapáron, hiszen ha minimalisták akarunk lenni, a 428 kabrióhoz hozzájuthatunk akár már 14,4 millió forintért, ami jóval több, mint a 3-as, illetve a kupé ára. Tehát ugyancsak nem olcsó a prémium, viszont azért a már megszokott BMW extrák egész tárháza került a kocsiba, persze egy tolatókamera azért még elfért volna, de tekintsünk el ezektől, hiszen nem ez a lényeg.

Ez egy meglehetősen okos újdonság amit a BMW kitalált, hogy egy kapcsoló segítségével felemelhető a tető, illetve annak mechanikája, ezzel szabadabb pakolási lehetőséget biztosít.

Kétségtelenül a 4-es kabrió az egyik legdögösebb BMW, ami manapság kapható.


Motorikusan meglehetősen energikus a 428-as, mert annak 245 lóereje fölényesen viszi az autót, és biztosan nem hagy cserben, ha ott akarjuk hagyni a többieket a pirosnál. Persze ekkora erővel nem nehéz megszégyeníteni a forgalom “kisembereit”, hiszen a 6,4 másodperces 100-ra való sprint azért bőven jobb adat, mint amit az átlag kocsik feltudnak mutatni.

Vannak kellemes részletek az autón, mint például az első kerékjárati ív mögé helyzett kopoltyú. A sport feliratról már megoszlanak a vélemények, szerintem felesleges volt odabiggyeszteni.


Persze ennek a sok lónak ennie is kell, és sajnos a katalógusban szereplő 6,6 literes vegyes fogyasztási adat nagyon messze áll a valóságtól, ahogyan a városi körülmények között bevallott 8,6 liter helyett is simán megeszi a 12 litert. Ha meg az ember nyomja neki, mint az őrült, akkor a 14 fölé is lazán felkerülhet az étvágy.

Itt lakik a kétezres duplaturbós motor, melynek 245 lóereje bőven elegendő a fölényes haladáshoz.


A kocsi egyenes vonalú gyorsaságáról már volt szó, azonban a kanyarok nem tartoznak a kedvenc helyei közé, ugyanis ott a tömegét nem tudja elrejteni, és ez érződik is. A másik ok, amiért nem lett nagy kanyarvadász, hogy a futóművét meglepően puhára csinálták a gyáriak, ami igazán kellemes a veserázós BMW-k után, azonban pont ezért nem is szereti, ha annyira tolják neki.

Így suhan el a 4-es a 245 lóerőnek köszönhetően. Nem sok vetélytársa akad egyenesben, de azért Kanyarban érződik az 1775 kilós önsúly.


Inkább csak vonulásra ajánlanám, de persze főleg erre is készült. Azonban, ha mégis megjönne a kedvünk sportautózni, akkor a 428-as gyönyörű hangaláfestéssel kíséri végig azt. Sziszeg, durrog, fújtat, amit nem is várnánk egy ilyen négyhengerestől, így ez kellemes meglepetést nyújt a sofőrnek.

Minden tájba beleillik az autó, legyen szó falusi környezetről vagy modern háttérről


A 4-es sok erényei között található még egy, amit érdemes kiemelni, az pedig nem más, mint a kormány. Egyszerűen fantasztikusra sikeredett a fogása, illetve annak visszajelzése. Nem is tudom, hogy valaha fogtam e már ennyire konkrét, masszív volánt, mint a BMW-é. Tanítani kéne, ahogyan azt is, hogyan csináljunk keménytetős kabriót, hogy ne nézzen ki esetlenül és majdnem összetéveszthető legyen kupé testvérével.

Durva ez az összetett tetőmechanika, amire sok garanciát mi nem mernénk vállalni, de a BMW természetesen tudja mit árul. Persze vannak kérdőjelek, mint például a 16 km/ óráig nyitható tetőnek mennyi értelme van?


Persze ennek a szépségnek ára is van, hiszen a nyitható tetős változat több, mint 200 kilóval nehezebb a csukott testvérénél, ami a tetőn kívül, a nem kevésbé masszív tetőmozgató mechanikának is köszönhető. Sajnos menet közben nem igazán használható ez a precíz technika, ugyanis maximum 16 km/ óráig nyitható/csukható a fedélzet. Inkább érdemes megállni valahol és ott mozgatni a dolgokat, pl. egy hosszabb piros lámpa erre tökéletesen megfelelt.

Gyönyörű telt idomok találhatók az autón, főleg a hátsó kerékjárati ívet sikerült szexin teltté alakítani.


Összességében elmondhatjuk, hogy a 4-es kabrió nagyon jól csinálja azt, amire tervezték.

Hozzászólások

komment

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Instagrm

Hirdetés

Népszerű