Biztonság
Egycsillagos tavasz: miért lett ilyen rossz a Dacia Spring töréstesztje?
Published
6 hónap agoon
By
Bense RóbertA Dacia tavaly debütált első elektromos modelljével, és bár a fogadtatások jók voltak, a nemrégiben elvégzett EuroNCAP töréstesztek siralmas eredményei erősen árnyalják a képet. De mi áll a háttérben?
Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára kifejtette, hogy a Spring nem ad szériaként semmiféle értékelhető aktív biztonsági rendszert, valamint az utasvédelem is rosszabb az elvárhatónál. Meglátása szerint cinikus olcsó zöld autót kínálni úgy, hogy mellette a baleseti sérülésveszély ennyire magas.
Ugyan a törésteljesítményt közepesnek értékelték a Spring esetében, a vezető mellkasát és a hátsó utas fejét érintő életveszélyes sérüléseknek, illetve az oldalütközésnél várható mellkasi sérülések esélye nagyon magas kockázatú.
A teljes EuroNCAP jelentés itt érhető el.













Népszerű
-
Tesztek2 hónap ago
Ennyi pénzért már nem a cirkusz a lényeg – Mercedes-Benz GLS 400d 4matic AMG Line teszt
-
Tesztek1 hónap ago
Menetpróba: gazdaságosan gyártható, modern, élvonalbeli autó lett az Opel Astra L
-
Hírek1 hónap ago
Szélsebes monolittömböt faragott a Brabus a Rolls-Royce Ghost II-ből
-
Hírek1 hónap ago
Rajtautomatika is került a közel 700 lovas amcsi óriásba