Biztonság
Miért kapott egy csillagot a Dacia Jogger a törésteszten?
Published
2 hónap agoon
By
Bense Róbert
Nézzünk az eredmények mögé, ne rendezzük le szimpla „egycsillagosként”.
A legolcsóbb hétszemélyesként valószínűleg a piac egyik közkedvelt modellje lesz a Dacia Jogger, melyet nemrég az Euro NCAP töréstesztjein is próbára tettek. Némi meglepetésre a Logan MCV utódja egyetlen csillagot gyűjtött be az ötből, ezzel a korábbi hétszemélyes Daciánál kevésbé tűnik biztonságosnak a laikus szemlélődőknek. De mi állhat ennek a hátterében?
Nos, a Dacia nem lett rosszabb a 8 éve tesztelt MCV óta, ez tény. Mint ahogyan az is, hogy az Euro NCAP évről-évre egyre szigorúbb feltételekhez köti a „csillagosztást”. Alapvetően kijelenthető, hogy a Jogger felnőtt és gyermekbiztonsági mutatói rendben vannak, előbbi 70, utóbbi 69%-ot kapott, amivel valahol 3-4 csillag körüli eredményt kellett volna elérnie. Jogos tehát a kérdés, hogy hol hasalhatott el?
Az Euro NCAP bővített jelentésében kifejtik, hogy a Jogger hol hullajtott el értékes pontokat az tesztsorozat alatt. A hiányosságokat leginkább a gyalogosvédelemnél, illetve a biztonsági asszisztenciáknál kell keresnünk, előbbinél 41, utóbbinál 39%-ot ért el a Jogger.
„A motorháztető által az elütött gyalogosok fejének nyújtott védelem túlnyomórészt jó vagy megfelelő volt, de gyenge eredményeket is regisztráltak a szélvédő tövében és a merev szélvédőoszlopokon. A lökhárító jó vagy megfelelő védelmet nyújtott a gyalogosok lábának a következő pontokon minden vizsgálati helyen. A medencecsont védelme azonban az autó szélességének nagy részén gyenge volt. Az autonóm vészfékezés (AEB) rendszer nem érzékeli a veszélyeztetett úthasználókat, például a gyalogosokat és a kerékpárosokat” – írja a jelentés a gyalogosvédelemre vonatkozóan.
„Az első és hátsó üléseken szériafelszereltség a biztonsági övek becsatolására emlékeztető rendszer. A harmadik sorban lévő biztonsági övekre azonban nincs emlékeztető, így a Jogger pontokat veszített az értékelés alapjául szolgáló Sandero Stepway-hez képest, ami azt eredményezte, hogy az összesített eredmény a két csillaghoz szükséges küszöbérték alá csökkenjen. A vezető által beállított sebességkorlátozó szintén szériafelszereltség, de a Jogger nem rendelkezik sávtartó asszisztenssel. Az AEB jól teljesített a más járművekre való reagálást vizsgáló tesztek során, a balesetek elkerülése vagy enyhítése céljából” – tértek ki a biztonsági rendszerek eredményeire.
Az Euro NCAP teljes jelentése ide kattintva tekinthető meg.













Népszerű
-
Tesztek2 hónap ago
Ennyi pénzért már nem a cirkusz a lényeg – Mercedes-Benz GLS 400d 4matic AMG Line teszt
-
Tesztek1 hónap ago
Menetpróba: gazdaságosan gyártható, modern, élvonalbeli autó lett az Opel Astra L
-
Hírek1 hónap ago
Szélsebes monolittömböt faragott a Brabus a Rolls-Royce Ghost II-ből
-
Hírek1 hónap ago
Rajtautomatika is került a közel 700 lovas amcsi óriásba