Csatlakozz hozzánk
Halálos Iramban

Biztonság

Mire figyeljünk, ha nagy szélben kell vezetnünk?

Közzétéve

ekkor

Elsőre elég bagatell témának tűnik, nem is beszélünk róla sokat, de azért most mégis előveszem, egyrészt mert aktuális, másrészt mert tegnap én is pont ezeket a tanácsokat voltam kénytelen megfogadni. Épp egy Suzuki Jimny tesztautót hoztam haza és mivel a hasmagassága sem elenyésző, pluszba még jó homlokos is, ezért duplán megtapasztaltam a szélerő majrés hatásait. Nézzük, mik is lehetnek ezek…

Vigyázz a szélárnyékkal

Zajvédő falak, erdős szakaszok környékén, vagy épp kamionok előzésénél lehet hosszabb-rövidebb ideig tapasztalni, hogy az erős oldalszél lényegében megszűnik. Ezekben a másodpercekben növekszik a stabilitás, pontosabbnak érezzük a kormányzást. Azonban hamis könnyedség ez a vezetés szempontjából, hiszen amint kiérünk a védett részekről, a szél újra teljes erejével ostromolja autónkat. Ez a jelenség hajlamos lehet meglepni a sofőröket, egy komolyabb kilengés könnyen bajt okozhat.

szélben

Mindkét kezünk a kormányon, hintázásra felkészülni

100 km/óra környéki szélerőnél nem éppen célszerű könyökölve, fél kézzel kormányozni (amúgy sem), mert egy-egy erősebb széllökés simán képes kibillenteni egyensúlyából a járművet, így gyakorlatilag folyamatos korrigálásra lehet szükség. Fontos, hogy ezek ne legyenek pánikszerűek, mert a kellőnél hevesebb kormánymozdulatok hintázást idézhetnek elő, ebből pedig már nagyon nehéz kihozni az autót. Szintén lényeges, hogyha egy nagyobb jármű (busz, teherautó) jön szembe, számítsunk a szokásosnál is nagyobb széllökésre.

Menjünk lassabban, tartsunk nagyobb oldaltávolságokat

Az előbbi pontból következik a sebesség kérdése. Ha megfelelően választjuk ki sebességünket, kevesebb az esély a stabilitásvesztésre is, értelemszerűen sokkal inkább kontroll alatt tarthatjuk az autót. Az oldaltávolság leginkább a gyalogosok és a kerékpárosok miatt fontos, ők még inkább ki vannak téve az időjárás viszontagságainak. Láttunk már bringást szélben felborulni, de egy széllökés is elég, ami épp kissé elénk sodorja.

Kerüljük az utánfutók használatát, minden rögzítést extrán ellenőrizzünk

Utóbbira nem csupán nagy szélben érdemes nagyobb figyelmet fordítani, bár ilyenkor talán még inkább fennáll a veszélye, hogy egy elszabadult ponyva képes magával vinni az egész futót. Főleg ha könnyű, alákap a szél, esetleg nagy oldalfelületű. Éppen ezért ilyen undok időben az utánfutók használatát is célszerű kerülni.

Faágak az utakon

A szürke, téli időszakokban nagyon nehezen észrevehetőek az útra hullott gallyak, ágak. A kisebbek többnyire nem okoznak károkat, persze nem jó érzés rájuk hajtani, viszont nem érdemes miattuk ész nélkül rángatni a kormányt, mert abból sokkal komolyabb baj sülhet ki. A nagyobbak esetében csak a figyelmünk lehet segítségünkre, no meg persze a helyesen megválasztott sebesség.

Jól nézzük meg, hogy hova parkolunk

Az ágak nem csupán az útra hullva okozhatnak gondot. Sajnos pont tegnap érkezett egy hír, miszerint egy autós elhunyt a járművére zuhanó fa miatt. Útközben egy hasonló eset bekövetkezte csak véletlen kérdése, parkolásnál azonban résen lehetünk, nagyobb fák, tuják közelébe nem érdemes letenni az autót.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS
Siren7

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű