Csatlakozz hozzánk

Biztonság

Sokan még mindig téli gumiabronccsal indulnak el nyaralni

A nyaralni induló magyarok 16%-a még júliusban is téli gumival közlekedik.

Közzétéve

ekkor

Azonban ez mégis javuló tendenciát mutat a tavalyi felmérés eredményéhez képest, amikor a magyarok 18%-a bevallottan havas útra tervezett kerekeken autózott a kánikulában – derül ki a Vredestein friss felméréséből, amiben a Balaton-partra fókuszáltak.

Pedig az abroncsoknak a forró aszfalt mellett az egyre gyakoribbá váló heves esőzéseknek is ellen kell állniuk!

Az Apollo-Vredestein csapata, július első napjaiban több mint 1500 magyar rendszámú autót vizsgált meg szándékosan egy olyan Balaton-parti és környéki területen, ahová az autósok többsége nyaralni jár. A vizsgált gépkocsik 16%-án még júliusban is téli gumi volt, az 1/5-ük olyan gumiabronccsal volt felszerelve, amelyeknek profilmélysége nem érte el a 3 mm-t, és 15%-uk az előírt abroncsnyomásnál alacsonyabbal közlekedett.

 

Az összes vizsgált személygépkocsi Téli gumi Nyári gumi Profilmélység 3 mm alatt Alacsony nyomás
1512 255 1257 319 229
100% 16,2% 83,8% 21,1% 15,2%

„A gumiabroncs mindössze négytenyérnyi felületen érintkezik az úttal. Ezen a területen kell a gépjármű vonó és fékezőerejét közvetítenie az útra, és ezen a felületen kell az autó stabilitását biztosítania. Ha az abroncsok úttal érintkező felülete nem megfelelő minőségű, akkor a gumiabroncs ezeket a feladatait nem tudja ellátni.”

Nyilatkozta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője.

„Ha 25 °C feletti hőmérsékletnél még mindig téli gumival közlekedünk, egy hirtelen fékezés esetén számítanunk kell a fékút növekedésére, arról nem is beszélve, hogy a téli gumi miatt az autó fogyasztása is nő. Ha pedig a gumiabroncs profilmélysége nem haladja meg a 3 mm-t, a fékút növekedése mellett azzal is számolnunk kell, hogy egy hirtelen jött esőben alacsony sebességnél is bekövetkezhet a vízenfutás, amikor hirtelen irányíthatatlanná válik a gépkocsi.”

Nyaralás előtt tájékozódjunk!

Ha nyaralni indulunk, a megszokottnál jóval több figyelmet kell szentelnünk az abroncsnyomásnak és a profilmélységnek. Már 5%-kal alacsonyabb nyomás is befolyásolja a jármű irányíthatóságát, ez különösen igaz abban az esetben, ha nem egyedül, hanem családostól és csomagokkal megrakodva vágunk neki az útnak. Az is negatívan befolyásolja a jármű irányíthatóságát, ha a hátsó tengelyekre kopottabb abroncsokat szereltetünk fel, mivel a hátsó tengely támasztja meg az autót kanyarokban. Az alacsonyabb profilmélység miatt csökken az abroncsok tapadása, ráadásul a csomagok miatt a jármű súlypontja is megváltozik.

„Normál esetben egy átlagos 15 collos gumiabroncs nyomása 2,3–2,5 bar között tekinthető ideálisnak. Természetesen ez az érték függ a pontos mérettől, illetve a jármű és a gumiabroncs típusától is. Ahhoz hogy a nyaralás során, az átlagosnál nagyobb terhelés mellett is biztonságban tudjuk az abroncsokat a légnyomását előzetesen legalább 20-25%-al meg kell növelni. Az ideális értékek megtalálhatóak az autók kezelési könyvében, illetve az abroncsgyártók weboldalain is.” 

 

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagrm

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű