Csatlakozz hozzánk
MV AGUSTA

Egyéb

Nemránckrém – Nissan Qashqai 1,6 DIG-T 160 Tekna + teszt

Bár nem túl feltűnő, mégis elég látványos a különbség a frissített és a korábbi Nissan Qashqai között. Igaz, ezt nem mindenki veszi észre elsőre. A mindent bele verziót próbáltuk ki.

Közzétéve

ekkor

MPS Alkatrész 300

A fazonigazítás általában azért is fontos, hogy egy típusról kiderüljön, mennyire kedvelt a vásárlók körében. Ha ismét ráharapnak, elégedetten hátradőlhetnek a mesteremberek, de ha nem igazán kapkodnak érte, akkor érdemes elgondolkodni a generációváltáson. Vannak azonban olyan modellek, amik egyszerűen folyamatosan a figyelem középpontjában vannak és a frissítés is csak azért kell, mert a divat diktál és azzal ugye lépést kell tartani. Ilyen a Nissan Qashqai is, ami az eladási listák élén van. Az elmúlt 10 évben világszerte már több mint 3 millió darabot adtak el belőle. Naná hogy csak szolidan kozmetikázták, belül pedig még annyi sem változott, hogy két sor kijöjjön belőle a sajtóanyagban.

Ez az új Nissan Qashqai. Főleg az első design, illetve a hátsó lámpa segít beazonosítani a legújabb változatokat.

Hogy konkretizáljam is a változásokat, új első lámpák és hűtőmaszk, átrajzolt lökős, míg hátul friss fazonú világítótestek lettek. Kicsit kiszélesedett a Qashqai, 6 mm-el foglal el több helyet a sávból. Hosszabb is lett 1,5 centivel és felszedett 4 kilót magára, legalábbis ez az 1,6-os turbós változat. Ami még szemet szúrt nekem, hogy 11 kilóval többet is cipelhet ezentúl a járgány, illetve a tesztautó orrában is dolgozó 1,6 DIG-T motor 0-100-as sprintideje is lecsökkent 2 tizeddel. Ha ügyesen gangolgatunk, akár 8,9 másodperc alatt eléri a mutató a százast. Új felnigarnitúra jelent meg, egy speciális kék és egy gesztenyebarna színnel gazdagodott a kínálat és akár óraszíjra emlékeztető bőrhuzat is lehet az üléseken. Ja igen, és a lapított aljú kormányt sem szabad kifelejteni a sorból.

Belül csak a szemfülesek veszik észre, hogy ez a frissített Qashqai. A lapított aljú kormány a legegyértelműbb, a bőrös verziókban pedig az óraszíjra emlékeztető dizájn az újdonság.

Technikai kütyü is van, ráadásul szerintem az egyik legjobb ötlet az utóbbi időkben. Az elektronikus kézifék mögé került egy HOLD feliratú gombocska, ami nyílván nem az égbe küldi a járgányt, szabad fodításban ugyanis azt jelenti, hogy megtartani valamit. Ez azonban nem a már ismert emelkedőn elindulást segítő berendezés, a Nissan mérnökei ugyanis gondoltak azokra a szituációkra is, amikor leáll a motor lámpánál, de a gép elgurulna egy kis lejtő miatt. Na ez a rendszer ilyenkor is megtartja a Qashqait, vagyis a kocsi akkor sem mozdul meg, ha mi nem tapossuk egyfolytában a féket. A szokásos táblafelismerő, illetve vészfékezős rendszer viszont már eddig is konfigurálható volt akár csomagban is a járgányhoz. A motorkínálat is megmaradt négytagú. A benzines belépő 1,2-es turbós, 115 lóerővel, a combosabb 1,6-os, ugyancsak csigával lélegeztetett erőforrás pedig 163 pacis. Gázolajos aggregátból a jól bevált 1,5 dCi 110 lóerővel és az 1,6 dCi 130 lovacskával választható. Minden erőforrás 6-os manuális váltót kap, a kisebbik benzines és a nagyobbik öngyulladós pedig választható fokozatmentes automatával is. Négykerékhajtás pedig továbbra is csak az 1,6 dCi motorhoz választható.

Valószínűleg nem véletlen, hogy csak egyetlen motorhoz kínálnak összkerékhajtást. A vevők 99,9 %-a szerint ugyanis bőven elég, ha csak elől kapar a Qashqai.

Nem szeretem a poént az elején lelőni, de egyszerűen nem bírom magamban tartani. A tesztelt Qashqai árcéduláján majdnem 10 millió forint szerepel. Mások ennyiért egy hitellel kiegészített lakásvásárlásba fognak bele, vagy inkább nagyobb autót vesznek. Valószínűleg nem is ez a legtöbbet eladott verzió. Én is inkább a dísztárcsás alap, vagy esetleg második felszereltségű változatokkal futottam össze az utcán a teszthét alatt. Ezek tükrében persze joggal vár el többet az ember az autótól, bár, amíg a kormányt tekergettem még nem tudtam, hogy ennyire bátran fogott a ceruza az árazáskor. Szóval, 1,6-os turbómotor, 163 lóerővel és 240 Nm-es forgatónyomatékkal. Nem rossz, sőt, kifejezetten vezetőbarát karakterrel. Nincs ugyanis hirtelen megjelenő turbónyomás, vagy ideges kormányrángatás nagy gázadásra, a folyamatosan felépülő erő miatt inkább olyan érzésem van, mintha egy nagyobb köbcentis szívómotor lenne a Qashqai orrában. Ez nyilván gyors előzésekkor nem a legjobb tulajdonság, de azért van a váltó a járgányban, hogy visszahúzzuk néha, felpörgessük a fordulatot és olyankor elég magabiztosan abszolválható a mutatvány.

Akár egy jó szívómotornál, folyamatosan jön meg a feltöltős aggregát életkedve. És közben nagyon csendes is a 163 lovas erőforrás.

A futómű a 19-es papucsok ellenére teljesen baráti módon közvetíti az út különböző egyenetlenségeit. Tán még azt is ráfoghatom, hogy kellemesen lágy a karaktere. A huplikat szinte alig érezni, a gyors kanyarokat viszont nem támogatja kifejezetten. A magas építésnek igazából ennyi az egyetlen hátránya. Bár, az is tény, az ilyen járgányokkal nem aszfaltszaggatásra és kanyarvadászatra indulnak az emberek. Pedig a kormányzás annyira pontos, hogy néha azért jó lenne megzargatni kicsit vadregényesebb tájakon is az autót. Igaz, a nagyképű nyomulós stílust maga a motor sem támogatja, ráadásul a kanyargáshoz szükséges motorfék sincs meg igazán. Visszakapcsolásra ugyanis továbbra is megmarad a lendület. Szóval inkább élvezni kell a megnyugtató erőtöbbletet és a kiegyensúlyozott futóművet ennél a Qashqainál. Ráadásul ha ezt tesszük, a gyári 5,8 literes vegyes átlagot is hozza a gép – a fedélzeti számítógép szerint legalábbis. Az a helyzet ugyanis, hogy a tankolt mennyiség és a megtett kilométerek alapján végül 5,1 literre jött ki a matek. És nem volt tégla a gázpedál alatt, ha úgy hozta a szitu előztem, csúcsforgalomban pedig ugyanúgy ott ácsingóztam a többi autóssal a legnagyobb dugóban. Szóval szerintem jó ez a motor, ahogy van.

Átver, de ezúttal jóval többet mutat a fedélzeti számítógép, mint amennyit valójában legurít az ólommentesből a motor. Itt most 7 deci plusz látszik, a valóságban ugyanis alig evett 5 liternél többet a Qashqai.

Ezek után persze az a kérdés, hogy elég-e ennyi módosítás ahhoz, hogy a legkelendőbb portéka maradjon a Qashqai a saját kategóriájában. Szerintem egy picit agyalhattak volna még a szakik, ugyanis a hátsó üléssor például annyira alacsonyan van, hogy kisebb gyerkőcök garantáltan nem látnak ki az ablakon. Aztán itt van a csomagtartó is, ami egyébként elég megosztó. Ha csak a számokat nézzük, a 410 literes alapérték nem tűnik rossznak, ráadásul ebben a változatban dupla fenekű a padló, tehát még praktikus is, hiszen nem kell külön kosár, ha mondjuk csak pár dolgot vettünk a boltban. Édesapám szerint felesleges állandóan annyi holmit magunkkal vinni, szóval szerinte bőven elég egy ekkora méretű puttony. Feleségem azonban szeret mindent elpakolni akár 1-2 napra is, tehát ő egyértelműen kevesli a csomagtartót. Tény, okos rendszerezéssel ez is elég kell legyen, de azért én sem esek hasra ennyi helytől. A 360 fokos madártávlati kamera képe pedig sajnos továbbra sem a legjobb minőségű. Óriási ötlet, de sajnos még a nagyobb kijelzőn sem vehetők ki pontosan az autó közvetlen környezetében előforduló apróságok. Szerencsére a visszapillantók hatalmasak, szóval el lehet terelgetni a gépet hagyományosan is.

Szép nagy kijelző, zseniális ötlettel, de sajnos a felbontás nem a legcombosabb.

Egy nagy úttörőnek vajon elég-e, ha néha csak leporolják egy kicsit? Egyelőre úgy tűnik igen, a Qashqai most pont annyi ránckrémet kapott, amitől egy kicsit frissebb lett, így továbbra is az utcakép szerves része lehet. A facelift szerintem pont annyit ért, hogy gusztább legyen tőle a járgány. Vezetni továbbra is zseniális, a magas üléspozíció kifejezetten biztonságot adó, a könnyen működő kezelőszervek pedig nem kívánnak előképzettséget senkitől. Ösztönösen kezelhető a gép. Szerintem ezért is olyan nagy favorit a Nissan crossovere. Ráadásul az extralistán a kütyümániások legalább annyi érdekes tételt találnak, mint a hagyományos értékeket keresők. Az más kérdés, hogy szerintem ez a mindenféle földi jóval felszerelt, Tekna + szinte tényleg csak azoknak lehet érdekes, akik amúgy is bejelölnének mindent a rendelhető tételekből. Aki viszont a puccparádé helyett megelégszik egy kicsit kevesebbel is, akár lóerőben is, nem hiszem hogy nagyon mellé tud fogni a Qashqai-al. Azt a pár hiányosságot pedig biztosan a következő generációnál fogják majd orvosolni a mérnökök. Legalábbis remélem.

Itt változott a legkevesebbet a Qashqai. Azért a hátsó lámpák gusztábbak lettek és ez a kék szín is jól jött a kínálatba.

Műszaki adatok: Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna +

1618 cm³
163 LE/5600 min
240 Nm/2000-4000 min

hosszúság: 4394 mm
szélesség: 1806 mm
magasság: 1590 mm
tengelytáv: 2646 mm
csomagtér: 410 l
üzemanyagtartály: 65 l
menetkész tömeg: 1369 kg
megengedett össztömeg: 1900 kg

végsebesség: 200 km/h
gyorsulás (0-100 km/h): 8,9 s

fogyasztás városban (l/100 km): 7,4
fogyasztás városon kívül (l/100 km): 4,8
kombinált fogyasztás (l/100 km): 5,8
kombinált szén-dioxid kibocsátás (g/km): 134
tesztfogyasztás (l/100 km): 5,1
környezetvédelmi besorolás: EURO 6

alapár: 5.880.000 Ft (DIG-T 115 VISIA, a cikk írásakor 5.080.000 Ft akciós áron)

 

 

 

 

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagrm

HIRDETÉS

Népszerű