Csatlakozz hozzánk

Elektromos Autó

Hidrogén üzemanyagcellás technológia a teherszállításban

Közzétéve

ekkor

A villamosítás, az automatizálás és a különböző hibrid, illetve alternatív üzemanyagos megoldások már most is nagy figyelmet kapnak. Azonban az összehasonlításban az egyik háttérbe szorított lehetőség a hidrogénnel működő üzemanyagcellás technológia.

Ezeket a teljesen elektromos hajtású tehergépkocsikat elektromos hajtáslánccal szerelik fel, az elektromos áramot pedig a jármű fedélzetén üzemanyagcellák állítják elő hidrogéngázból. Az üzemanyagcellás hajtású teherautókat is ellátják akkumulátorral azokra az esetekre, amikor extra teljesítményre van szükség, illetve amikor a járműnek a fékezési energiából kell elektromos áramot visszatermelnie.

Hedvig Paradis, az új üzleti koncepciók részlegének vezetője, aki a Lundi Egyetemen doktorált üzemanyagcellás technológiából, már hosszú évek óta folytat tanulmányokat és dolgozik ezen a gyorsan fejlődő területen. Felvillanyozzák őt ennek a lehetőségei.

A világ különböző részein a különböző ügyfeleknek különböző megoldásokra van szükségük, és a hidrogénnel működő üzemanyagcellás technológia lehet e megoldások egyike. Láthatjuk például Japánban, Dél-Koreában és Kaliforniában, hogy ott szorgalmazzák a hidrogénalapú megoldások terjedését, és hidrogéntöltő állomásokat építenek” – mondta.

Lehetőségek

A hidrogénalapú megoldások egyik legnagyobb előnye, hogy nulla károsanyag-kibocsátású technológia; maga a tehergépkocsi “helyileg” valójában csak vízgőzt bocsát ki. Összességében is nulla károsanyag-kibocsátású, ha a hidrogént megújuló módon állítják elő.

A hidrogénnel működő üzemanyagcellás járművek másik igazi pozitívuma, ami egyben a növekvő érdeklődés oka is, hogy hasonló tulajdonságúak, mint a hagyományos járművek, például a tankolhatóságuk és az infrastrukturális igényük terén. Ez vonzó azoknak, akik ódzkodnak olyan jelentős változtatásokat végrehajtani, amilyeneket egyes új technológiák megkövetelnek.

Kihívások

Központi kérdés, hogy hogyan és hol állítják elő a hidrogént, mint üzemanyagot.

A hidrogéntöltő állomások hálózata még nem annyira kifejlett, habár gyarapodik az infrastruktúra. Néhányan, mint például az Asko, kiépítik a saját töltőállomásaikat, így a saját ökoszisztémájukat felügyelik. Szükség van a kisebb környezeti hatással járó, fenntartható megoldásokra.”

Emellett a hidrogéntartályok sok helyet igényelnek a tehergépkocsikon vagy az autóbuszokon. A ma rendelkezésre álló megoldás nagy teret foglal el a megfelelő hatótávolság biztosításához, amelyet egyébként áruk vagy emberek szállításához lehetne hasznosítani.

Így működik

  • Az üzemanyagcella egy hidrogént és oxigént felhasználó elektrokémiai folyamat során elektromos áramot állít elő.
  • Az üzemanyagcella által előállított elektromos áram hajtja az elektromos hajtásláncot. A rendszer pufferként egy beépített akkumulátorral is rendelkezik.
  • A jármű egyedül tiszta vízgőzt bocsát ki.

via Scania press

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS
Siren7

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű