Csatlakozz hozzánk
Volvo Galéria

Elektromos Autó

Mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota és a Panasonic

Közzétéve

ekkor

Néhány éven belül a világ legnagyobb akkumulátor-gyártójává válhat a Toyota és a Panasonic vegyesvállalata, a 2020 eleje óta tevékenykedő Prime Planet Energy & Solutions. Ehhez olyan mértékben készülnek forradalmasítani az iparágat, ahogy annak idején a Toyota tette az autóiparral.

Kevés iparág létezik, amely olyan hatalmas növekedésen ment volna keresztül, mint az akkumulátorgyártás, a termékek minőségét és mennyiségét figyelembe véve éppúgy, mint az iparági szereplők számát és értékét tekintve. A közlekedés globális villamosításának köszönhetően exponenciálisan nő a kereslet a modern akkumulátorok iránt, olyannyira, hogy a felvevőpiac kezdi teljesítőképessége határára taszítani a gyártókat. A további fejlődéshez innovatív szemléletre, a normák teljes körű újraalkotására van szükség – és pontosan ez teheti a világ legnagyobb szereplőjévé a Toyota Motor Corporation és a Panasonic Corporation közös vállalkozását, a Prime Planet Energy & Solutions-t.

Az autóipari óriás és az akkumulátorgyártás egyik legnagyobb szaktekintélye 2019 végén jelentette be, hogy vegyesvállalatot alapítanak. A Prime Planet Energy & Solutions már 2020 legelején megkezdte működését, és a vállalat vezetője, Hiroaki Koda már az első pillanatban megfogalmazta első és legfontosabb középtávú célját: hogy 2022-re 50 százalékkal csökkentse az akkumulátorok árát, és ezzel költséghatékonyságban megelőzze a piac két jelenlegi meghatározó szereplőjét: a kínai CATL-t és a koreai LG Energy Solution-t.

Az akkumulátorgyártás két fő költségtényezője a nyersanyagok, illetve maga a gyártási folyamat. Az előbbi teszi ki az akkumulátorok árának a 60 százalékát, ráadásul az egyre intenzívebb kereslet miatt a lítium, a kobalt és egyéb anyagok ára folyamatosan és drasztikus mértékben emelkedik. Hiroaki Koda és munkatársai azonban már a vállalat rövid, másfél éves működése során is rengeteg kiaknázatlan fejlesztési potenciált találtak a nyersanyagok kitermelése, szállítása és raktározása terén. A fejlesztés, a termelés, illetve az infrastrukturális feltételek megteremtésével járó beruházások jelentik a másik nagy költségtényezőt: itt az autóiparból ismert megoldásokkal, például szabványosítással, egyszerűsítéssel lehet javítani az üzemi hatásfokot.

Ezen módosítások révén Koda-szan szerint rövid távon tízszeresére növelhetik (azaz 1000 százalékkal javíthatják) a Prime Planet jelenlegi termelékenységét, hosszú távon pedig akár a húszszoros fejlesztést is elképzelhetőnek tartja. Ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy vezető szereplővé emelkedhessenek azon a globális akkumulátorpiacon, amelynek összértéke az SNE Research előrejelzése szerint 2030-ra elérheti a 352 milliárd dollárt.

A Prime Planet egyébként már most is globális piacvezető (25% körüli részesedéssel) a hibrid akkumulátorok gyártása terén, a villanyautókhoz szükséges, nagy kapacitású akkumulátorban azonban jelenleg az említett két fő versenytársa: a CATL és az LG birtokolják a piac több mint 50 százalékát.

A Prime Planet az idén áprilisban véget ért pénzügyi évben 1,4 millió hibrid és elektromos jármű számára gyártott akkumulátort. Idén további gyártósorokat indítanak be Japánban és Kínában, 2022-től pedig további félmillió hibrid gépkocsit fognak ellátni akkumulátorral.

A cég legnagyobb felvevő partnere saját anyavállalata, a forgalom felét kivető Toyota Motor Corporation. Az autógyártó 2030-ra meg kívánja négyszerezni részben vagy teljesen elektromos hajtású járműveinek eladásait (a jelenlegi éves mintegy 2 millióról közel 8 millió darabra.) Ezzel párhuzamosan a Prime Planet-nek harmincszorosára kell növelnie jelenlegi akkumulátor-gyártó kapacitását. Az autóipar azonban csak akkor tudja a tervek szerint növelni elektromosjármű-gyártását, ha megfelelő áron tudják kínálni az emissziómentes gépkocsikat, ennek pedig meghatározó feltétele a kedvező árfekvésű akkumulátor.

Hiroaki Kodánál kevés ember volna alkalmasabb a költségek csökkentésére: hosszú éveken át dolgozott a Toyotánál, ahol többek között termelés-optimalizálással, illetve beszerzési árképzéssel foglalkozott. Vezetése alatt a legendás Toyota gyártási rendszer legfontosabb értékei és irányelvei az akkumulátorgyártásban is meghonosodhatnak, lehetővé téve akár további, még drasztikusabb árcsökkentéseket is: ígérete szerint 2025-re 65-70 százalékkal olcsóbbak lehetnek a Prime Planet autóipari akkumulátorai, mint ma.

via Smartermedia

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe  #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
2 hét ago
View on Instagram |
1/9
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
3 hét ago
View on Instagram |
2/9
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
1 hónappal ago
View on Instagram |
3/9
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
2 hónappal ago
View on Instagram |
4/9
Ilyen egy Honda-belső, 2021-ben. Tágas, modern, átlátható. #honda #crv #suv #blackedition #teszt #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphoto #interior
Ilyen egy Honda-belső, 2021-ben. Tágas, modern, átlátható. #honda #crv #suv #blackedition #teszt #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphoto #interior
2 hónappal ago
View on Instagram |
5/9
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
2 hónappal ago
View on Instagram |
6/9
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
2 hónappal ago
View on Instagram |
7/9
Klasszikus darabbal bővült a gyűjteményünk! Már rendelhető a Deagostini Volkswagen-sorozata. #vw #volkswagen #deagostini #modell #diecast #diecastcollector  #diecastphotography #tesztautohu #gyűjtemény #vwgolfgti #classiccar #1978 #magyarig #instacars
Klasszikus darabbal bővült a gyűjteményünk! Már rendelhető a Deagostini Volkswagen-sorozata. #vw #volkswagen #deagostini #modell #diecast #diecastcollector  #diecastphotography #tesztautohu #gyűjtemény #vwgolfgti #classiccar #1978 #magyarig #instacars
Klasszikus darabbal bővült a gyűjteményünk! Már rendelhető a Deagostini Volkswagen-sorozata. #vw #volkswagen #deagostini #modell #diecast #diecastcollector #diecastphotography #tesztautohu #gyűjtemény #vwgolfgti #classiccar #1978 #magyarig #instacars
2 hónappal ago
View on Instagram |
8/9
Pók a falon!
@monsterenergy #walkonthewall #rideonthewall #impossible #tesztauto #autoteszt
Pók a falon! @monsterenergy #walkonthewall #rideonthewall #impossible #tesztauto #autoteszt
2 hónappal ago
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
Volvo 300×250
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű