Connect with us

Elektromos Autó

Mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota és a Panasonic

Published

on

Néhány éven belül a világ legnagyobb akkumulátor-gyártójává válhat a Toyota és a Panasonic vegyesvállalata, a 2020 eleje óta tevékenykedő Prime Planet Energy & Solutions. Ehhez olyan mértékben készülnek forradalmasítani az iparágat, ahogy annak idején a Toyota tette az autóiparral.

Kevés iparág létezik, amely olyan hatalmas növekedésen ment volna keresztül, mint az akkumulátorgyártás, a termékek minőségét és mennyiségét figyelembe véve éppúgy, mint az iparági szereplők számát és értékét tekintve. A közlekedés globális villamosításának köszönhetően exponenciálisan nő a kereslet a modern akkumulátorok iránt, olyannyira, hogy a felvevőpiac kezdi teljesítőképessége határára taszítani a gyártókat. A további fejlődéshez innovatív szemléletre, a normák teljes körű újraalkotására van szükség – és pontosan ez teheti a világ legnagyobb szereplőjévé a Toyota Motor Corporation és a Panasonic Corporation közös vállalkozását, a Prime Planet Energy & Solutions-t.

Az autóipari óriás és az akkumulátorgyártás egyik legnagyobb szaktekintélye 2019 végén jelentette be, hogy vegyesvállalatot alapítanak. A Prime Planet Energy & Solutions már 2020 legelején megkezdte működését, és a vállalat vezetője, Hiroaki Koda már az első pillanatban megfogalmazta első és legfontosabb középtávú célját: hogy 2022-re 50 százalékkal csökkentse az akkumulátorok árát, és ezzel költséghatékonyságban megelőzze a piac két jelenlegi meghatározó szereplőjét: a kínai CATL-t és a koreai LG Energy Solution-t.

Az akkumulátorgyártás két fő költségtényezője a nyersanyagok, illetve maga a gyártási folyamat. Az előbbi teszi ki az akkumulátorok árának a 60 százalékát, ráadásul az egyre intenzívebb kereslet miatt a lítium, a kobalt és egyéb anyagok ára folyamatosan és drasztikus mértékben emelkedik. Hiroaki Koda és munkatársai azonban már a vállalat rövid, másfél éves működése során is rengeteg kiaknázatlan fejlesztési potenciált találtak a nyersanyagok kitermelése, szállítása és raktározása terén. A fejlesztés, a termelés, illetve az infrastrukturális feltételek megteremtésével járó beruházások jelentik a másik nagy költségtényezőt: itt az autóiparból ismert megoldásokkal, például szabványosítással, egyszerűsítéssel lehet javítani az üzemi hatásfokot.

Ezen módosítások révén Koda-szan szerint rövid távon tízszeresére növelhetik (azaz 1000 százalékkal javíthatják) a Prime Planet jelenlegi termelékenységét, hosszú távon pedig akár a húszszoros fejlesztést is elképzelhetőnek tartja. Ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy vezető szereplővé emelkedhessenek azon a globális akkumulátorpiacon, amelynek összértéke az SNE Research előrejelzése szerint 2030-ra elérheti a 352 milliárd dollárt.

A Prime Planet egyébként már most is globális piacvezető (25% körüli részesedéssel) a hibrid akkumulátorok gyártása terén, a villanyautókhoz szükséges, nagy kapacitású akkumulátorban azonban jelenleg az említett két fő versenytársa: a CATL és az LG birtokolják a piac több mint 50 százalékát.

A Prime Planet az idén áprilisban véget ért pénzügyi évben 1,4 millió hibrid és elektromos jármű számára gyártott akkumulátort. Idén további gyártósorokat indítanak be Japánban és Kínában, 2022-től pedig további félmillió hibrid gépkocsit fognak ellátni akkumulátorral.

A cég legnagyobb felvevő partnere saját anyavállalata, a forgalom felét kivető Toyota Motor Corporation. Az autógyártó 2030-ra meg kívánja négyszerezni részben vagy teljesen elektromos hajtású járműveinek eladásait (a jelenlegi éves mintegy 2 millióról közel 8 millió darabra.) Ezzel párhuzamosan a Prime Planet-nek harmincszorosára kell növelnie jelenlegi akkumulátor-gyártó kapacitását. Az autóipar azonban csak akkor tudja a tervek szerint növelni elektromosjármű-gyártását, ha megfelelő áron tudják kínálni az emissziómentes gépkocsikat, ennek pedig meghatározó feltétele a kedvező árfekvésű akkumulátor.

Hiroaki Kodánál kevés ember volna alkalmasabb a költségek csökkentésére: hosszú éveken át dolgozott a Toyotánál, ahol többek között termelés-optimalizálással, illetve beszerzési árképzéssel foglalkozott. Vezetése alatt a legendás Toyota gyártási rendszer legfontosabb értékei és irányelvei az akkumulátorgyártásban is meghonosodhatnak, lehetővé téve akár további, még drasztikusabb árcsökkentéseket is: ígérete szerint 2025-re 65-70 százalékkal olcsóbbak lehetnek a Prime Planet autóipari akkumulátorai, mint ma.

via Smartermedia

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
4 hónap telt el
View on Instagram |
1/9
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
4 hónap telt el
View on Instagram |
2/9
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
5 hónap telt el
View on Instagram |
3/9
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
6 hónap telt el
View on Instagram |
4/9
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
6 hónap telt el
View on Instagram |
5/9
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
7 hónap telt el
View on Instagram |
6/9
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
8 hónap telt el
View on Instagram |
7/9
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
8 hónap telt el
View on Instagram |
8/9
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
8 hónap telt el
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű