Csatlakozz hozzánk

Kirakat

Családban arat – Új Citroën Berlingo bemutató

Közzétéve

ekkor

MPS Alkatrész 300

22 év egy ember életében is elég hosszú idő, ennyi év elteltével általában már végzős a főiskolán- vagy egyetemen és rövidesen elkezd dolgozni. Egy járgány szempontjából azért is fontos egy ilyen hosszú modellút, mert kiderül, mennyire szeretik.

A Citroën Berlingo úgy tűnik favorit a javából, ugyanis tavaly adták el belőle a legtöbbet. A személyautó és áruszállító változatból több mint 165 ezer darabot értékesítettek, ami igazából még a francia vállalat fejeseit is meglepte, hiszen már 2016-ban is rekordévet zártak. Ráadásul az itthoni sajtóbemutatón kapta a Citroën vezetése a jó hírt, miszerint a Berlingo az Autobest, vagyis az év legjobb autóvétele díj döntőse lett a C4 Cactus mellett, szóval akár még a 2019-es év Európa legjobb vétele is lehet az autó. De erre decemberig még várni kell.

Viszont addig is tény, hogy a kompakt családi szabadidőautó kategória megteremtője, vagyis a Berlingo, a C3 mellett a legnépszerűbb Citroën ma. Így érthető, hogy a nevéhez miért ragaszkodtak, nem úgy, mint az egykori C3 Picassónál például, amit ma már C3 AirCrossnak hívnak.

1996-ban kategóriateremtő lett a Citroën Berlingo, és még napjainkban is egyes országokban Berlingo-osztálynak nevezik a szegmenst, amelybe tartozik. Személyautó változatából 1,7 milliót adtak el, ha pedig hozzávesszük a haszonjármű értékesítéseket is, összesen 3,3 millióan választották eddig a Berlingót.

Mivel az utóbbi években csak fazonírozták a Berlingót, eljött az idő az új nemzedék számára.

Vagyis, ez már a harmadik generáció. Hogy aktuális legyen, magára öltötte a jelenlegi egyen Citroën fazont, tehát az egységes arculat részeként az osztott első lámpasort, a kissé előrébb tolt szélvédőt fekete oszloppal és a zseniális Airbump védelmi rendszert, ami még a bevásárlókocsik ellen is hatékonyan óvja a járgány fényezését.

Felépítése is változott. Elöl a moduláris EMP2 platformra épült, hátul viszont megmaradt a jelenlegi Berlingo padlólemeze. Az első kialakítás jobb kormányozhatóságot és kisebb tömeget eredményezett, míg hátul a korábbi padlólemez továbbfejlesztett változatával nőtt a hasznos terhelhetőség és megmaradt a kerékdobok közötti szélesség.

Ugyancsak újdonság, hogy a Berlingo ezentúl kétféle méretben választható. Az M-es, hagyományos változat mellett piacra kerül az XL-es felépítés, értelemszerűen tágasabb belsővel. Nem kell azonban feltétlenül az extra hátsó, ha valakinek 7 ülésre van szüksége, ugyanis már az alapverzióba is rendelhető plusz két hely.

A sztenderd M méret a korábbi változatnál 2 cm-el hosszabb. A 4,40 m-es hosszhoz 2,78 m-es tengelytáv tartozik. A hosszabbik, XL változat ehhez képest 35 cm-rel nyúlott meg, tehát összesen 4,75 m hosszú, tengelytávja pedig 2,97 m.

Belül még radikálisabb a változás.

A számos technikai újítás közül itt kapott helyet a tetőlégzsák, így az utas előtt hasznos tárolórekesz van. Ezzel együtt az új Berlingóban 28 db, összesen 186 l űrtartalmú, méretes és ötletes helyre lehet pakolászni.

Akinek ez nem elég, még megrendelheti a Modutop tetőt, amivel további 92 liternyi tárolóhelyet kaphatunk. Ezzel szó szerint a plafonra is kerülhet bármi, ugyanis ez nem más, mint a második üléssorból vagy a csomagtartó felől elérhető, 60 literes, 10 kg súly szállítására alkalmas tetőcsomagtartó, illetve a tető teljes hosszán végigfutó, átlátszó rekeszes tároló.

Szóval nincs olyan, hogy apa vagy anya ne találná meg a poronty játékát azonnal. És hogy a sofőr is élvezze az utat, a jelenlegi Citroën arculatból vett számlapok és volán került előre, illetve egy olyan középkonzol, ahol még az agyon extrázott változatokban is van külön klíma panel, nem pedig egy érintőképernyő az egész.

Ez az egyik legmagasabb felszereltségi szint beltere. Ugyan sok a gomb, de szerencsére minden ösztönösen kezelhető és van külön klímapanel. Persze érintőképernyő is bekerült a kínálatba, amin számos technikai csemege aktiválható.

A számszerű változások közül a 19 új biztonsági és vezetéstámogató berendezés a legnagyobb dobás.

Vagyis, a Citroën nagyon odatette magát az új Berlingónál is – ami érthető, ha meg akarják tartani az eladási lendületet.

Mivel mindegyik egyértelmű, ezért most fel is sorolom mind a tizenkilencet.
Tehát, bekerült:

  • a színes head-up display,
  • a parkoló asszisztens,
  • a fáradtság figyelő,
  • a vezetőt szünetre figyelmeztető jelzés,
  • a holttérfigyelő,
  • a sávtartó,
  • a táblaolvasó rendszer sebesség ajánlással,
  • az ütközésveszély-jelző,
  • az automata vészfékező,
  • a visszagurulásgátló,
  • a tolatókamera,
  • az első-hátsó és oldalsó tolatóradar,
  • a lejtmenetszabályozóval ellátott Grip Control hajtás,
  • az adaptív fényszóró,
  • a statikus kanyarfény funkció,
  • az elektromos rögzítőfék,
  • az adaptív sebességszabályozó,
  • a vontatmánystabilizáló és
  • a kulcsnélküli nyitó- indítórendszer.

És ha már a technikai dolgoknál járunk, van még itt

  • vezeték nélküli telefontöltő,
  • vagy mirror screen mobiltükrözésre képes 8”-os érintőképernyő.

Azt hiszem az eddigi vásárlók csak kapkodják a fejüket, de tény, többet lehet ezentúl beikszelni az extralistán mint valaha.

Röpködnek a számok az új Berlingo körül. Méretbeli növekedés, akár 2,70 m hosszú tárgyak szállítására is alkalmas beltér, de a legnagyobb szám végül mégis a 19 lett. Ennyi új biztonsági és vezetéstámogató berendezés került bele az autóba.

Bár lassan litánia készül, közel sem értünk az újdonságok végére, ugyanis említést érdemel még a három különálló ülés a második sorban, amik valóban teljes értékű helyek. Ráadásul az XL-es verzióban sínen csúsztathatók.

A hatalmas tolóajtók ugyan eddig is megvoltak, de elsőként a Berlingóban elérhető hozzá az elektromos ablakmozgatás is. Praktikus oldalról pedig sokan örülnek majd a külön nyíló csomagtérfedélnek. Vagyis, ha nincs szükség az egyébként elég nehéz ötödik ajtó nyitására, akkor egy külön gomb megnyomására csak az üvegfelület emelkedik a magasba. A kalaptartó pedig igazodik ehhez a megoldáshoz, a hátsó harmada ugyanis felhajtható, ezzel is megkönnyítve a pakolást.

A motorok terén is számos csemege van.

-Benzines fronton az 1,2 literes PureTech erőforrás választható 110 lóerővel és 6-os manuális váltóval. -2019 tavaszától pedig jön a 130 paripás változat az új, 8 fokozatú automataváltóval.
-Az öngyulladósok pedig a legújabb, 1,5 literes BlueHDi aggregátok, 100, illetve 130 lóerővel.

A gyengébbik csakis ötös manuális váltóval, míg az erősebbik dízelmotor 6-os kézi, vagy az EAT8 automatával választható. Azt mondjuk továbbra sem értem, hogy miért nem kap a 100 lovas gázolajos stop/start rendszert, de ettől függetlenül az összes többi erőforráshoz alapáron jár a motorleállító rendszer.

Minden Berlingóba szerelt motor megfelel a legújabb és legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak. A teljesítményskála 100 és 130 lóerő közötti, a váltó pedig 5, vagy 6 fokozatú manuális, illetve 8 gangos automata lehet.

A magyarországi bemutatón a teljes jelenlegi motorpalettát ki lehetett próbálni, engem viszont leginkább a csúcsdízel érdekelt. Ráadásul mindjárt az XTR csomaggal kaptam meg a járgányt, vagyis emelt hasmagasságú, Grip Control hajtással megspékelt változatban. A futómű szerintem ide termett a magyar utakra. Bár franciásan lágy és billegős, iszonyúan jóindulatúan reagálja le a gidres-gödrös utakat. A tesztúton találtam egy nagyon egyszerű, poros utat, ami végül tele volt elég méretes lukakkal. Naná hogy az emelt hasmagasságnak köszönhetően le sem ért a Berlingo alja, szóval telekre járni biztosan ez a legjobb választás.

A motor 130 lóereje szerintem tökéletesen elég. Bár a testes kaszni elég sokat elvesz a gyorsulási érzetből, azért elég hamar olyan sebességgel loholhatunk, ahol már veszélybe kerül a jogosítvány. Nyomatékból van elég, 300 Nm-el azért bátran lehet előzgetni is. A 6 fokozatú manuális váltó viszont sajnos egy picit esetlenre sikeredett, pedig mérete és elhelyezése is tökéletes. A beltér viszont továbbra is hatalmas. Elképesztő, hogy mennyi hely van egy ekkora járgányban. Az pedig szerintem ugyancsak sokat mond el az autóról, hogy pillanatok alatt be lehetett mindent állítani a megfelelő pozícióba.

Különálló, teljes értékű ülések a második sorban. A toloajtó miatt nincs is ennél kényelmesebben pakolható családi négykerekű.

Az új Citroën Berlingo háromféle felszereltséggel, Live, Feel és Shine vehető meg.

Jó hír, hogy bármely motorral, illetve M- és XL méretben is megvehető alapverzióban is az autó, illetve hogy már a fapados változatokban is benne van a tempomat sebességhatárolóval, az éberségre figyelő, az automata vészfékező, a sávtartó asszisztens és a táblafelismerő rendszer.

  • A 110 lóerős benzines modell most 600.000 forintos kedvezménnyel 5.215.000 forintért hazavihető,
  • a 100 lovas dízel ugyanilyen kedvezménnyel 5.515.000 forint,
  • míg a 130 lovas öngyulladósért szintén kedvezményesen legkevesebb 5.915.000 forintot kell a kereskedésben hagyni.
  • Az XL változatok felára egységesen 250.000 forint, viszont a második felszereltségtől a nagy testvér csakis a legerősebb gázolajossal vásárolható meg, a csúcsverzió pedig csak automataváltós lehet belőle, ennek jelenlegi ára 8.165.000 forint.
  • Akinek elég az M-es is, az viszont csakis a manuális váltóval szerelt 130 lóerős BlueHDi-vel veheti meg a legjobban felszerelt modellt, 7.215.000 forintért.

Az új Citroën Berlingo sajtónak szánt videóiban többször is szerepeltek négylábú kedvencek. A hazai képviselet ezért meghívott négy kutyust, akik szó szerint belakták az autót. Naná, hiszen a családhoz tartoznak ők is. A kis kedvencek bemutatója után kellemes dunai csónakázással is vártak minket.

 

 

 

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagrm

HIRDETÉS

Támogatás




Népszerű