Csatlakozz hozzánk

Hírek

Jön a 3 hengeres Opel

Szeptemberben a Frankfurti Autószalonon mutatják be az Opel új 3 hengeres turbómotorját. Naná, hogy az Opel ADAM-ban.

Közzétéve

ekkor

Úgy tűnik, egyre több gyártó lát fantáziát a négynél kevesebb hengerű erőforrásokban. Az Opel ugyan nem az elsők között jelent meg a piacon saját három cilinderes motorjával, de a jövő bíztató. A 1.0 literes SIDI Turbo aggregát ugyanis egy sereg technikai csemegét kapott, így minden esélye megvan a villámos márkának, hogy kitűnjön a tömegből.

Egy sereg újítással küszöbölték ki a 3 hengeresekre jellemző egyenetlen alapjáratot.

Az egyik cél az volt, hogy kiküszöböljék a háromhengeres motorokra jellemző egyenetlen alapjáratot. A kis erőforrásban ezért elhelyeztek az olajteknőben egy kiegyensúlyozó tengelyt, amit egy invertált fogazású lánc hajt a főtengellyel azonos fordulatszámon, de az ellenkező irányba. Ezen felül a nagynyomású üzemanyagcsöveket és porlasztókat szerkezetileg elkülönítették a hengerfejtől. Ugyancsak fontos szempont volt, hogy csendes legyen az új motor. Ezt segíti elő, hogy a főtengelyt öntöttvas csapágyfedél-betétekkel szigetelték, a turbó nem szisszen és több helyen is leburkolták az erőforrást. Ezeknek köszönhetően olyan halk lett az aggregát, hogy nem volt szükség plusz hangszigetelésre.

Összecsavarozták a turbót a kipufogócsonkkal, és ezt az alumínium hengerfejbe építették be, hogy már alacsonyabb fordulaton is legyen nyomaték.

A változó szelepvezérlésű 1.0 literes motor további különlegessége, hogy a kis tehetetlenségű, vízhűtéses turbóval összecsavarozták a kipufogócsonkot, és ezt az alumínium hengerfejbe építették be. Így már igen alacsony, 1800-as fordulaton eléri a 166 Nm-es maximális forgatónyomatékot az erőforrás. A 115 tagú ménessel kiegészítve így valószínűleg dinamikusan lehet majd autózni az ADAM-mal. Új váltót is terveztek az Opel mérnökei az erőforráshoz. A mindössze 37 kilós szerkezetben az első és a második fokozat háromszoros-, a harmadik és a negyedik dupla szinkronizálású, de szinkronizálták a hátramenetet is.

Új, könnyebb váltót is kapott az 1.0 literes motor.

Az új 1.0 literes, háromhengeres motort 2014-től lehet megrendelni az ADAM kisautóhoz. Ez az erőforrás azonban még csak az első tagja annak a motorcsaládnak, amelyben 1.0 és 1.4 liter közötti, környezetkímélő aggregátok lesznek. Az Opel tervei szerint ezeknek a motoroknak bőven 100 g/km alatt várható majd a CO2 kibocsátása.

Hozzászólások

komment

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Instagrm

Hirdetés

Népszerű