Csatlakozz hozzánk

Hírek

A GR Supra GT4 megszerezte a GT4 homologizációt

Közzétéve

ekkor

Miután átesett az illetékes Stéphane Ratel Organisation (SRO) szervezet által elvégzett műszaki vizsgálatokon és pályateszteken, az új GR Supra GT4 versenyautó sikeresen megszerezte a GT4 homologizációt.

Az SRO munkatársai a múlt héten részletes vizsgálatoknak vetették alá a GR Supra GT4 versenyautót, amit a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard versenypályán végrehajtott teljesítmény-tesztek követtek. Ezek során a szervezet szakértői meghatározták azt a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt (BoP), amelyhez az egyenlő esélyek érdekében az összes GT4 versenyautónak igazodnia kell.

A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2019 elején kezdett hozzá a GR Supra GT4 fejlesztéséhez. A program keretében az autó egy mindenre kiterjedő tesztsorozaton is átesett, amely során több mint 12 000 kilométert tett meg Európa különböző versenypályáin. Stéphane Ortelli vezető tesztpilóta, valamint a program változatos versenytapasztalatokkal rendelkező pilótái a legkülönfélébb körülményekre optimalizálták a GR Supra GT4 versenyautókat.

A GR Supra GT4 fejlesztői arra törekedtek, hogy az autó felkészültségi szinttől és tapasztalattól függetlenül minden versenyző számára ütőképes megoldást kínáljon. Ezt a célt szolgálja a jármű intelligens GT4 versenyrendszere, amely felhasználóbarát elektronikai rendszerei, valamint automatizált funkciói révén a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a vezető figyelmét a lényegről: a versenyautó vezetéséről.

A megfelelő teljesítményről a 430 lóerőre hangolt, egyetlen kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt háromliteres, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. Az erőforrás hétfokozatú sport automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A megbízhatóságról és a kiemelkedő teljesítményről a Ravenol kenőanyagai gondoskodnak.

A GT4 homologizáció birtokában késlekedés nélkül megkezdődhet az első GR Supra GT4 versenyautók átadása a különböző európai szériákban szereplő ügyfelek részére.

A Nürburgring közelében működő Ring Racing csapat két autót vásárolt: az egyiket a hat futamból álló német ADAC GT4 bajnokságban nevezik, míg a másik a kilenc versenyből álló Nürburgring Langstrecken Serie (korábban VLN) sorozatban rajtol majd. A Ring Racing emellett egyik autóját a Novel Racing színeiben indítja a Nürburgringi 24 órás versenyen.

A franciaországi CMR ugyancsak két GR Supra GT4 autóval versenyez az idei szezonban. Az egyik az európai GT4 szériában áll rajthoz, a másik pedig a hatfutamos francia GT4 széria mezőnyét színesíti.

Az Egyesült Királyság az a Speedworks Motorsport indít egy GR Supra GT4-est (pilóták: Sam Smelt és James Kell) a hét futamból álló brit GT szériában, amely jelenleg egy Toyota Corollával versenyez a brit túraautó-bajnokságban (BTCC). A brit GT szériában közös futamokon indulnak a GT3 és GT4 autók.

A GR Supra GT4 iránt mutatkozó, intenzív érdeklődésnek köszönhetően az autó első példányai gyorsan gazdára találtak. A Toyota már felvette a megrendeléseket a következő szériára; az ügyfelek várhatóan a nyár elején vehetik át autójukat.

GR Supra GT4 műszaki adatok

Futómű
Hosszúság 4460 mm
Szélesség 1855 mm
Magasság 1250 mm
Tömeg 1350 kg *
Vázszerkezet Acél karosszéria, nagy szilárdságú bukókerettel
FIA-homológ
Elülső splitter Természetes rost kompozit
Hátsó szárny Természetes rost kompozit
Üzemanyagtartály ATL FT3 biztonsági üzemanyagcella gyorstankoló rendszerrel (120 L)
Vezetőülés OMP versenyülés hatpontos biztonsági övvel (FIA 8862-2009)
Motor és erőátvitel
Típus Soros hathengeres, kettős megfúvású turbófeltöltő
Lökettérfogat 2998 cm3
Maximális teljesítmény 430 LE

a BoP megfeleléshez szükséges, különböző programozású power stick-ek elérhetők

Maximális forgatónyomaték 650 Nm*
Motorvezérlés Magneti Marelli ECU
Kipufogórendszer Akrapovič versenykipufogó-rendszer katalizátorral
Kenőanyagok Ravenol
Erőátvitel Hétfokozatú automata sebességváltó, váltófülek, hátsókerék-hajtás
Differenciálmű Versenykivitelű részlegesen önzáró differenciálmű
Kardántengely GKN Motorsport, nagy nyomatéktűrésű
Felfüggesztés, kormánymű és fékek
Első felfüggesztés MacPherson rugóstag
Hátsó felfüggesztés Többlengőkaros
Lengéscsillapítók KW állítható verseny-lengéscsillapítók
Kormánymű Elektromos, fogasléces
Fékek   (elöl) Hatdugattyús verseny-nyergek (Brembo),
390 mm átmérőjű acél féktárcsák
Fékek   (hátul) Négydugattyús verseny-nyergek (Brembo),
355 mm átmérőjű acél féktárcsák
Abroncsok elöl/hátul 305/660-18 elöl / 305/660-18 hátul (Pirelli)
Keréktárcsák OZ ötlyukú 11 x 18″
Elektronikus szabályozó rendszerek
Kipörgésgátló széria
Motorsport ABS széria
8″ műszeregység széria
Adatrögzítő széria
Tolatókamera opció
Abroncsnyomás-felügyeleti rendszer opció
Futómű kitérés-érzékelők opció
Megvilágított rajtszám opció
Felszereltség
Tűzoltó berendezés széria
Pneumatikus emelő széria
Ivórendszer opció
Homológ hosszú távú versenycsomag opció

via Smartermedia

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS
Siren7

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű