Csatlakozz hozzánk
Ohropax 800x

Hírek

Az ikrek – Alfa Romeo 33 Stradale és Alfa Romeo Carabo

Közzétéve

ekkor

Azonos alvázra építve

A 33 Stradale és a Carabo nem lehetne ennél eltérőbb. Az egyik ívelt és inas, a másik egyenes vonalú és sarkos. A két autó közös műszaki alapja az Alfa Romeo 50 éves versenytapasztalatát használja fel. Találékony és szigorú tervezés, tapasztalat és bátorság gyülemlik fel a felhasznált anyagokban, a formaterv pedig a műszaki innováció és a kreativitás gyermeke.

A versenyzés vágya

1964-ben Giuseppe Luraghi úgy érezte, hogy itt az ideje hivatalosan is visszatérni a versenypályákra, ezzel a céllal kezdődött el a 33 projekt. Luraghi azt kérte a csapatától, hogy olyan autót építsenek, amely a nyilvánosság által követett versenyeken győztes lehet, és ezzel felhívhatja magára az emberek, valamint a média figyelmét. Két évvel később készült el az első 33-as, és azonnal elkezdte gyűjteni a sikereket a legnagyobb presztízzsel bíró pályákon. 1975-ben és 1977-ben meg is nyerték a szériaautóknak kiírt világbajnokságot.

33 Stradale, a versenypályáról az utcára

Amikor az Alfa Romeo eldöntötte, hogy a 33-ast nagyon kis szériában utcai változatban is el fogja készíteni, újfajta formaterven kellett gondolkozni. Franco Scaglione minden műszaki tudását és kreativitását felhasználva álmodta meg a 33 Stradale formatervét, a végeredmény pedig egy olyan mestermű lett, amelyben az innováció, a stílus, a funkcionalitás és az aerodinamika ötvöződik. Az autót az 1967-es monzai Olasz Nagydíjon mutatták be, és mivel mindössze 12 példány készült Scaglione karosszériával, akkoriban ez volt a világ legdrágább sportautója.

Carabo, az autó-űrhajó

A stílus utáni kutatás más irányokba is elvitte az Alfa Romeót. Az álomautót 1968-ban mutatták be a Párizsi Autókiállításon, és Marcello Gandini merész vízióját mutatta be. Egy autó, amelyet ugyanazon  műszaki alapokra helyeztek, mint a 33 Stradalét, a magasságuk is ugyanakkora volt, de a csepp-formából semmi nem maradt. A Carabóban mindent mintha vonalzóval rajzoltak volna az ék alaktól kezdve a felfelé nyíló ajtókig. A Carabo név az aranyos futrinka latin nevéből (Carabus Auratus) származik, de a nevén kívül a bogár színét is megörökölte: világító zöld narancssárga részletekkel. Innentől kezdve az Alfa Romeo a korábbinál sokkal nagyobb figyelmet fordított az extravagáns színekre és különleges fényezési technikákra, hogy minél jobban kihangsúlyozza a márka egyediségét.

via alfaromeo.hu

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
Ohropax

Facebook

HIRDETÉS
Good Year téli gumi

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű