Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bemutatkozott az Audi A3 Limousine

A négyajtós kompakt modell digitálisan és teljesen hálózatba kapcsolva érkezik, kezdve egészen az infotainment rendszertől a vezetéstámogató egységekig.

Közzétéve

ekkor

Az új A3 Limousine sportos, elegáns külsővel debütál. Elődjéhez képest 4 centiméterrel hosszabb, így eléri a 4,50 métert, míg tengelytávja változatlan maradt. Szélessége két centiméterrel 1,82 méterre nőtt, 1,43 méteres magassága pedig 1 centiméteres növekedést jelent a korábbi modellel összehasonlítva. Ennek köszönhető a könyöktér növekedése illetve a megnövekedett fejtér, amely a vezető ülésének alacsonyabb elhelyezése miatt is jó 2 centimétert jelent az első sorban ülőknek. 425 literes csomagtérkapacitása pontosan megegyezik az elődmodell méretével.

Az autó orr részét a méhsejtmintázatú rácsozattal kialakított, nagyméretű Singleframe hűtőrács határozza meg, amelynek két oldalán feltűnő fényszórók kaptak helyet. Külső oldaluk lefelé futó trapézszerű formavilágot követ. A Matrix-LED technológiával szerelt csúcsváltozatnál itt kapott helyet az új digitális nappali menetfény. Ez 15 LED szegmensből felépülő pixelsorokból áll, amelyek egyedileg működtethetők és az A3 Limousine minden változatának jellegzetes ismertetőjegyet kölcsönöz.

Az A3 Sportback modellnél a küszöbök felett futó karosszériavonal a hátsó lámpák irányába haladva egészen a hátsó kerékjáratig emelkedik, így hangsúlyozva a rövid hátsó részt. A Limousine karosszériájánál azonban ez a vonal egészen a hátsó lökhárítóig fut. Ez kiemeli a modell hosszát – amely a Sportback kivitelnél így 15 centiméterrel hosszabb – és elegáns oldalnézetet kölcsönöz a limuzinnak. A széles karosszériaváz alatti homorú felületek tovább hangsúlyozzák a jellegzetes domborulatokat (“quattro-blister”) és a küszöböket. Ez gondoskodik a fények és árnyékok intenzív játékáról. A tetővonal a B oszloptól dinamikusan ereszkedik lefelé – akárcsak egy kupé modellnél – és a csomagtérfedél tetejének feltűnő spoilerjében végződik. Ez az opcionálisan szénszálas kivitelben is elérhető elem vizuálisan tovább hangsúlyozza a négyajtós modell erőteljes megjelenését.

Aerodinamikai szempontból az elődmodellhez képest magasabb hátsó rész illetve a nagyméretű diffúzor kifejezetten előnyös a modell számára. Ezek segítségével a 110 kW (150 LE) teljesítményű 2.0 TDI motorral szerelt új A3 Limousine alaktényezője 0,25-ra adódik, amely 0,04 ponttal jobb az első generáció eredményénél. A Singleframe hűtőrács mögött található elektromosan mozgatott, zárható lamellák szintén nagyban hozzájárulnak ehhez az eredményhez. Ők gondoskodnak a levegő intelligens és az adott helyzethez alkalmazkodó áramoltatásáról. Ezen kívül az alvázvédő burkolat, a tovább javított aerodinamikával bíró külső visszapillantó tükrök és az aktív fékhűtés tovább csökkenti a légellenállást és teremt még áramvonalasabb járművet.

Az A3 Limousine pilótafülkéje teljes mértékben a vezetőre összpontosít, kezdve a belső tér kialakításával egészen a kijelző és kezelőszervek elemeiig. Éppen ezért a műszerfal központi helyén található MMI touch kijelző enyhén a vezető felé fordítva kapott helyet. A 10,1 col átmérőjű egység kezelése teljesen intuitív. Az alapfelszereltség részeként a kézírásos jelek felismerését és a természetes hangvezérlést is kínálja a rendszer, amely opcionálisan a felhő szolgáltatásait is igénybe veheti. A 10,25 col méretű műszerfal a kormány mögött már az alapmodellben is digitális kivitelben készül.

Az Audi virtual cockpit plus műszeregység esetében 12,3 colos kijelző kerül a modellbe és három különböző nézetet kínál, mint például a dőlt számokkal operáló sportos megjelenést vagy egy kifejezetten dinamikus elrendezést. A fordulatszám és a sebességértékek itt szögletes, piros grafikai elemekkel kiegészített oszlopdiagramként kerülnek megjelenítésre. Kívánságra egy head-up kijelző egészíti ki a kijelzőkoncepciót, amely a vezető közvetlen látóterében a szélvédőre vetíti ki a legfontosabb információkat.

A vezetéstámogató rendszerek szintén különösen hatékonyak, köszönhetően a szoros hálózati kapcsolatnak. Az Audi pre sense front rendszerénél a belső visszapillantó tükör mögötti kamera az első radarral együttműködésben dolgozik azon, hogy elkerülje a baleseteket vagy legalább mérsékelje azok súlyosságát. Az alapfelszereltségként elérhető ütközés megelőző asszisztens szintén ennek az érzékelő rendszernek az információit használja. A nagyautók kategóriájából érkező innováció, az adaptive cruise assist a hosszanti és keresztirányú irányítás terhét veszi le a vezetőről. A hatékonysági asszisztens jelzi, hogy mikor lenne tanácsos elvennie a lábát a gázpedálról. Ehhez számos információt, például a navigációs adatokat is elemzi a rendszer. Városi forgalomban szintén hasznos a piaci bevezetés után nem sokkal elérhető kiszállás-figyelmeztetés, a keresztirányú forgalomfigyelő asszisztens és a 360 fokos kamerák.

Az új A3 Limousine kínálatában a bevezetéskor két TFSI motor és egy TDI aggregát szerepel. Egy dologban azonban mindhárom megegyezik, ez pedig a nagyfokú hatékonyság. Az 1.5 literes közvetlen befecskendezésű 35 TFSI erőforrás 110 kW (150 LE) teljesítményre képes és két változatban is elérhető. Az az új fejlesztésű hatsebességes kéziváltó mellett a gyors váltásokkal operáló hétfokozatú S tronic sebességváltó is elérhető lesz.

A hengerlekapcsolás technológiája mellett az erőátviteli rendszer az S tronic kettős tengelykapcsolós sebességváltóval egy 48 voltos mild hibrid rendszert használ. Ez fékezés során visszanyeri az energiát és akár 50 Nm nyomatékkal támogatja a motort induláskor vagy alacsony sebességről történő kigyorsításkor. Lehetővé teszi továbbá, hogy számos helyzetben az A3 Limousine a motor lekapcsolása mellett vitorlázzon. A hétköznapi közlekedési helyzetekben ez akár 0,4 literes megtakarítást is eredményezhez 100 kilométerenként.

A 110 kW (150 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrás szintén egy hétfokozatú S tronic sebességváltóval együttműködve dolgozik, ahol a váltások egy új, shift-by-wire technológiát használó kapcsolón keresztül történnek.

Az új A3 Limousine futóműve sportos és kiegyensúlyozott hangolást kapott, egy leheletnyivel precízebb is lett, mint az elődmodellnél. Ez a precizitás és reakciósebesség nagy részben a központi menetdinamikai szabályozórendszernek köszönhető, amely biztosítja a keresztirányú dinamika szempontjából fontos minden alkatrész optimális együttműködését. Az alapfelszereltség alternatívájaként elérhető egy sport felfüggesztés és egy csillapítás szabályzással szerelt felfüggesztés is. Utóbbi igen széles tartományt ölel fel a maximális kényelemmel történő haladás és az agilis kezelhetőség között. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer szintén a vezetőt segíti a megfelelő futómű beállítások megtalálásában.

Az új A3 Limousine előértékesítése 2020. április végén indul Németországban és számos európai piacon, köztük Magyarországon is. A kiszállítások pedig nyáron várhatóak. A 110 kW (150 LE) teljesítményű 35 TFSI modell induló ára 9 555 400 Forint lesz, amelyet nem sokkal a piaci bevezetés után egy belépő szintű benzines modell követ majd 8 897 000 Forintos listaáron.

via Audi press

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű