Csatlakozz hozzánk

Hírek

Beszámoló: Volvo – V40 statikus bemutató

A Volvo legújabb modelljeivel igyekszik levetkőzni az unalmasság bélyegét, miközben egy jottányit sem enged a biztonság élharcosa szerepkörből. Ilyen hangzatos fogadkozást hallottunk már mástól is, de ezúttal úgy tűnik, lehet valami a marketing rizsa mögö

Közzétéve

ekkor

MPS Alkatrész

A Genfi Autószalonon már bemutatkozott, vezetni pedig most sem lehetett még, de mivel Genfben idén nem voltam, nekem most, a héten rendezett hazai statikus bemutatón adatott meg először élőben is megvizsgálni a V40-t. Bár egy autót legalább néhány hétig kellene vezetni, hogy igazán pontos képünk alakuljon ki róla, a V40 az a kivételes eset, amikor egy ilyen statikus megtekintésnek is van értelme – annyi benne az újdonság. Már eleve az érdekes, hogy egy, a Volvo által közel 20 éve hanyagolt kategóriában, az ötajtós kompaktok közt száll ringbe – és ezen a bemutatón kiderült, a közeli jövőben nem is várható más karosszéria belőle. Így egyszerre váltja az S40 és V50 verziókat, egyedül a C30 marad még egy ideig gyártásban a kis Volvók előző generációjából. Ráadásul kifejezetten izgalmas ruhát varrt neki a Chris Benjamin vezette formatervező csapat, ami úgy emlékeztet néhány jellegzetesen Volvós megoldásra, hogy igazából csak a vele gyakorlatilag egyszerre tervezett S60-V60 párossal mutat rokonságot – ez a skandináv márka új arculata, most már egyértelmű. Belül inkább evolúció, mint revolúció a jelszó, az elmúlt 5-6 év bármelyik Volvojából átülve azonnal otthonos lesz, de ezzel nincs is baj – minőségi, szépen kidolgozott és elegáns a beltér.

Innen kicsit máshogy fest… További képek a bemutatóról, a jobboldali képgalériában!

Hogy elég-e a hely az utasoknak és a csomagoknak, azt majd nyáron, a menetpróba alatt kiderítjük, azt viszont már most megnézhettük, hogyan működik az egyik látványos újdonság, a három különböző üzemmód között változtatható műszerfal. Ma, amikor tökéletesen testre szabható érintőképernyős telefonokkal a zsebünkben szaladgálunk, valóban jogos kérdés, hogy miért csak abból az egyféle óracsoportból lehet választani, amit a designerek odaálmodtak elénk. Ráadásul ez aztán mindig szem előtt van, nagyon nem mindegy az autó megítélése szempontjából, hogy mit is üzen magáról a műszerfal kialakításán keresztül. Persze egy autónak szélsőséges körülmények közt is működnie kell, így nem csoda, hogy a hidegben megfagyó, direkt napfényben pedig nehezen olvasható kijelzők lassan szivárognak be az autókba, de úgy tűnik végre megérkeznek: a V40 teljesen grafikus megjelenítésű fő műszeregységgel rendelkezik, melynek három üzemmódja közül választhatunk, hangulatunk szerint, és nem csak a világítás színei, de a megjelenített információk is különbözőek. Részletesen leírni talán szétfeszítené egy ilyen hír kereteit, ezért a videógalériába feltöltöttünk róla mozgóképet, azt azonban kiemelném, hogy az Eco és a Sport mód szerintem jól sikerült, azokat az infókat rakja elénk, amik ilyenkor szükségesek – már csak az a kérdés, vajon a kocsi viselkedése is támogatja-e a takarékos, illetve a sportos vezethetőséget.

A kocsi designja tehát valóban izgalmas, reméljük a vezethetősége is az lesz majd. Amit viszont szintén kijelenthetünk már most, hogy a Volvo ismét nagyot lépett egy fontos biztonsági területen: a V40 szériában rendelkezik gyalogosokat védő légzsákkal. Igen, nem tévedés, ez az autó külsején található, egészen pontosan az első szélvédőtől védi meg a 20 és 50 km/h közti sebességeknél történő balesetek esetén oda csapódó gyalogost. A kisördög ugyan rögtön megszólalt bennünk, hogy egy koccanás után az autó orrának helyreállítását bizonyára igencsak megdrágítja az extra berendezések pótlása, de az egyébként védtelen gyalogosok óvása olyan cél, aminek fényében ezt nem fogjuk tudni a tervezőknek felróni. Ezen túl is számos biztonságtechnikai felszerelés van az autóban, csak címszavakban néhány: radaros tempomat, fékezni is képes ráfutás-figyelmeztés, táblafelismerő rendszer, holttérfigyelő, mely mostantól a parkolóhelyről kitolatást is segíti, sávelhagyás-figyelmeztetés, akár a kormányt helyettünk tekerő parkoló asszisztens, természetesen megvan az összes stabilitási elektronika is, és immár a vezető térdét is légzsák védi.

Motorokról egy álló próba után korai lenne nyilatkozni, egyelőre annyi tudható, hogy csak turbós erőforrás lesz majd kapható. Induláskor a legkisebb dízel (D2, 1.6l, 115 LE, 270 Nm, 3.6 l/100km) és a legkisebb benzines (T3, 1.6l, 150 LE, 240 Nm 5.8 l/100km) lesznek a rivaldafénybe tolva, mindkettőhöz hatfokozatú manuális jár alapesetben, de a dízelhez hatfokozatú Powershift duplakuplungos váltó is rendelhető. Az 1.6-os benzinesből lesz T4 változat is 180 lóerővel, ehhez is rendelhető a Powershift, és a későbbiekben öthengeres, 2.5 literes T5 verzió is érkezik majd, 254 lóerővel és 6 fokozatú automatával. Dízelből a 2.0 literes a következő lépcső, 150 lóerővel D3 és 177 lóerővel D4 néven, mindkettőt lehet manuális és automata váltóval is kapni, de rebesgetik, hogy később lesz még egy lépcső a 115 és 150 lóerő közt. A motorok, ahogy a kocsi padlólemeze is, még a Ford házasságból érkeznek, azaz PSA-Ford közös dízelek, és Ford négyhengeres benzinmotorok ezek, csak a T5 Volvo saját, de mivel a házasság immár véget ért, idővel ez bizonyára megváltozik majd. Addig azonban még hátra van, hogy a kocsit végre menetben is kipróbáljuk, erre pedig nyáron kerülhet majd sor, amikor az első példányok megérkeznek. Az alapár, T3 motorral 5.990.000 Ft lesz, míg a D2 dízel induló ára 6.490.000 Ft.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagrm

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Támogatás




Népszerű