Csatlakozz hozzánk

Hírek

Léghajtásos Citroën?

Az valószínűleg nem képezheti vita tárgyát, hogy a francia márka mindig is kissé különc volt az autógyártásban. Legújabb ötletük is olyan, hogy ha nem sajtóközleményben kapjuk, hoaxot kiáltanánk.

Közzétéve

ekkor

A Citroën egyedi megoldásokkal, technikai újításokkal kövezte ki történelme útját, no és persze makacsul ragaszkodik egy-egy kitalált koncepcióhoz. A ma divatos hibridkorszakban is szemben mennek az árral. Előbb kihozták a mikrohibrid rendszerüket, ami valljuk be, inkább egy pofátlan PR fogás, mint valós technikai tartalom. Majd debütált a dízel-hibrid, ami valószínűleg zsákutca lesz, de ezt majd az idő eldönti. És most a Genfi Autószalonon bemutatják a Hybrid Air-t, ami a benzin és a sűrített levegő hatásos kombinációját alkalmazza. Legalábbis a Citroën szerint…

A teljes hibridként jelentkező Hybrid Air a 12 V-os akksin kívül nem igényel a hibridekre jellemző plusz akkumlátor csomagot. A rendszer egy benzines erőforrás, egy, az energiát sűrített levegő formájában tároló tartály, két hidraulikus szivattyúból álló kiegészítő meghajtó egység, illetve egy bolygóműves automata sebességváltó ördögi kombinációjából áll. Az elv azonban egyszerűbb, mint maga a rendszer; a kocsi ezúttal nem akkumlátorban, elektromos áramként tárolja az energiát, hanem sűrített levegő formájában, amely a tárolóból kiáramolva egy hidraulikus egységet hajt meg, s az általa létrehozott forgatónyomaték a bolygóműves váltón át jut el a kerekekig. Az elhasznált energiát pedig hasonlóképpen lehet visszatáplálni, mint a villanymotorokkal működtetett hibridek esetében. A rendszer háromféle üzemmódban működhet: Air módban, nulla károsanyag-kibocsátással, benzines üzemben, amelyben csak a belsőégésű motor működik, valamint vegyes használatban, amikor is a benzinmotor és a sűrített levegő teljesítménye összeadódik. Vegyes üzemmódban mindkét erőforrás hajt, ami elvileg határozottan érezhető teljesítménynövekedéssel jár, így az összteljesítmény akár 122 lóerő is lehet. A Citroën mindent bevetett a szerényebb étvágy érdekében; a levegős hibrid rendszer mellé új, speciális méretű (165/50 R18) Michelin gumiabroncsok járnak, melyek segítségével 100 km-enként további 0,2 literrel csökkenthető a fogyasztás, illetve a Citroën többi modelljéből ismerős kettős működésű generátort használó Stop&Start rendszer is megtalálható az autóban. A gyár szerint a Citroën C3 VTi 82 modellben debütáló Hybrid Air szisztémával akár harmadával csökkenhet az autó étvágya, ami számokban kifejezve 2,9 l/100 km, 69 g/km CO2 kibocsátás mellett. Mi bármit szívesen elhiszünk a habókos franciáknak, ez az ötlet sem rossz papíron, de a hatékonysága természetesen majd a mindennapi használatban dől el.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Instagrm

Hirdetés

Népszerű