Csatlakozz hozzánk
MV AGUSTA

Hírek

Drasztikus döntés: a németek kitiltják nagyvárosaikból a dízelautókat!

A lipcsei Szövetségi Közigazgatási Bíróság a mai napon elfogadta a javaslatot, miszerint Düsseldorf és Stuttgard belvárosából szükség esetén kitilthatják az Euro 6-osnál alacsonyabb értékű dízelautókat.

Közzétéve

ekkor

MPS Alkatrész 300

A példaértékű döntést hamarosan több városban is bevezethetik az önkormányzatok, viszont a bíróság elvárja az arányosság elvének érvényesülését, ergo csak végső esetben tilthatóak ki a dízel autók, hogy javítsák a levegő minőségét. Ennek a drasztikus döntésnek a gyakorlására időt is adott, 2019. szeptember 1 előtt nem léphet hatályba ez a szabályozás, de ezt tudván, bizonyosan súlyos hatásai lesznek a dízeltechnikára, járműgyártókra, és a dízelautó tulajdonosaira is.

A bíróság arra is kitért, hogy bár szigorú a döntés, mégsem azonnali hatályú, fokozatosan kell bevezetni, hogy a jármű-tulajdonosok felkészülhessenek az esetleges váltásra, viszont azok a járművek, mint például a kisiparosok autói felmentést élveznek a döntés alól.
Az önkormányzatokat természetesen nem terheli kártérítési költség, ha az autók értéke emiatt csökken.

Hiába volt hatalmas a nyomás a bíróságon, a jelenlegi mérések alapján 19 német nagyváros, és további 70 kisvárosban haladja meg a nitrogén-dioxid szintje a törvényileg meghatározott szintet.

Hiába adnak a kedvezményeket a szalonokban, hiába emelkednek a lízingszerződések költsége ennek hatására, hiába a sok százmilliós értékvesztése az autóiparban, hiába lesz a dízeltulajdonosok élete nehezebb, ez már a levegőben volt, és most megtörtént.
Várhatóan persze nem fog Németország határain belül megállni ez a határozott döntés, a többi európia ország is készülhet.
Európában a Peugeot és a Renault céget fogja a legérzékenyebben érinteni, hiszen náluk a legmagasabb a dízelautók szegmense.

Ennek az ítéletek viszont nem csak negatív hatásai lehetnek, hiszen ez a határozat előremozdíthatja az alternatív meghajtású járművek piaci növekedését és keresletét. A hibrid és elektromos meghajtás területét így is egyre jobban csipkedik a gyártók, szinte már minden márka kifejlesztett legalább egy típust ebből a kategóriából.

Egy erős hátulütője van hazánkra nézve ennek a dolognak, az alacsony árú dízelautók az eddiginél sokkal nagyobb mértékben fog a hazai használtautó-piacra benyomulni, ami hatalmas környezetkárosító hatással fog járni. Ha nem lépnek az ellen, hogy minden kacatot idehozzanak, tuti nagyobbat szívunk mint a németek.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagrm

HIRDETÉS

Támogatás




Népszerű