Connect with us

Hírek

Egyelőre még csupán prototípus létezik a turbós Toyota GR86-ból, de nincs kizárva, hogy egyszer tényleg piacra kerül

Published

on

Aki a hír hallatára már tárcsázná márkakereskedőjét, várjon: a turbós GR86 egyelőre csak technológiai prototípus, de még bármi lehet belőle.

A Toyota pontosan tíz évvel ezelőtt kezdte forgalmazni klasszikus recept szerint épített sportautóját. A GT86 nem csak nevében idézte a legendás AE86-ost, de koncepciójában is visszatért a gyökereihez: könnyű építésmód, mély tömegközéppont, kompakt méretek, hátsókerékhajtás, és szívómotor adta ki a győztes formulát. Az ügyfelek rajongtak az autóért, de folyamatosan nyaggatták a gyárat egy erősebb motorért. Az első generációs modell 2,0 literes erőforrása évjárattól és kiviteltől függően 200-219 lóerőt adott le, míg a második generációs (immár GR86 néven kínált) modell 2,4 literesre növelt, de továbbra is feltöltés nélküli, fordulatszám-kedvelő erőforrása piactól függően 231-235 lóerős.

A Toyota motorsportrészlege, a Gazoo Racing még tavasszal jelentette, hogy a GR86 néhány versenykivitelébe beépítették a GR Corolla 1,6 literes, soros háromhengeres turbómotorjának speciálisan átalakított változatát. A lökettérfogatot 1,4 literre csökkentették (de a 300 lóerő feletti teljesítmény maradt), üzemanyagként pedig szintetikus, teljesen szénsemleges gyártásból származó benzint alkalmaztak.

A lökettérfogat-csökkentésnek az volt az oka, hogy a GR86 ikertestvéréből, a Subaru BRZ-ből is készült biobenzin-üzemű tesztjármű, méghozzá az eredeti 2,4-es szívómotorral. Mindkét autó a japán Super Takiyu bajnokság kifejezetten alternatív üzemanyagú prototípusok számára kiírt géposztályában indul ugyanis, a cél pedig nem a győzelem, hanem a fejlesztés: a csökkentett lökettérfogat révén a két erőforrás hasonló teljesítményadatokkal bír, így megkönnyítve a kétféle fejlesztési irány (szívó- vagy turbómotor) összehasonlítását, a szintetikus üzemanyagok alkalmazhatóságának a vizsgálatát. Ugyanebben a szériában egyébként a GR Corolla hidrogén üzeműre átalakított változata is versenyez.

Ami miatt a napokban ismét a reflektorfénybe került ez a projekt, az egy ártatlan mondat, amelyet a Gazoo Racing vezetőjéből, Naoyuki Sakamotoéből préseltek ki ausztrál újságírók. Arról faggatták a szakembert, hogy gondolkodnak-e a GR86 utcai változatának turbósításában. Erre Sakamotoe-szan diplomatikusan annyit mondott: igen, nem zárjuk ki a lehetőségét annak, hogy a jövőben építsünk egy turbómotoros GR86-ost, ám jelenleg nincsenek erre vonatkozó konkrét elképzeléseink.

A hír tehát annyi, hogy nincs hír. Ugyanakkor a Gazoo Racing korábban már bebizonyította, hogy nem szokásuk a vakvilágba beszélni (erre a legjobb példa a közelmúltban bemutatott kézi sebességváltós GR Supra, amelynek érkezését már jó előre sejteni engedték,) így most is van okunk feltételezni, hogy előbb vagy utóbb átszivárog a sorozatgyártásba a Toyota versenytechnológiája.

via Smartermedia

Advertisement
HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
5 hónap telt el
View on Instagram |
1/9
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
6 hónap telt el
View on Instagram |
2/9
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
6 hónap telt el
View on Instagram |
3/9
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
7 hónap telt el
View on Instagram |
4/9
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
8 hónap telt el
View on Instagram |
5/9
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
8 hónap telt el
View on Instagram |
6/9
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
9 hónap telt el
View on Instagram |
7/9
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
10 hónap telt el
View on Instagram |
8/9
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
10 hónap telt el
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű