Csatlakozz hozzánk
Ohropax 800x

Hírek

Kadett Impuls I – veteránkorba lépett az Opel kísérleti elektromos autója

Közzétéve

ekkor

A Villámos márka speciálisan városi használatra fejlesztette ki harminc éve ezt a kísérleti járművet, hogy megállapítsa, mennyire felel meg a kor technikája a lakóövezetek forgalmának. Méghozzá úgy, hogy az elektromos gépkocsi helykínálata és hasznos teherbírása azonos legyen a hagyományos Kadettével.

A Kadett Impuls I kifejlesztésében az Opel együttműködött az RWE energiakonszernnel és a SAFT akkugyártóval – ezek mindmáig partnerei a kaiserslauterni üzembe tervezett közös akkumulátorgyártásban. A részletek: száz voltos egyenáramú motor hajtotta az első kerekeket, az energiát nikkel-kadmium telep szolgáltatta. Ezt, az optimális súlyelosztás érdekében, a motorházban, illetve a csomagtartó alatt helyezték el. Súlya 310 kilogramm, térfogata 170 liter, kapacitása 14,3 kWh volt.

A 16 kW/22 LE maximális teljesítményt kifejezetten városi közlekedésre választották. A Kadett Impuls I tíz másodperc alatt sprintelt 50 km/órára. Az ezer kilogramm súlyú kocsi csúcssebessége 100 km/óra volt. 25 százalékos emelkedőt tudott probléma nélkül leküzdeni. Ráadásul a rüsselsheimi e‑Kadett már képes lassításkor visszanyerni a mozgási energia egy részét, ezáltal áramot takarítva meg.

Körülbelül 80 kilométer után nagyjából öt óra hosszan kellett tölteni az akkut. Komfortban és praktikumban nem ismert kompromisszumot a jármű: hasznos teherbírása elérte a  350 kilogrammot (a széria-Kadetté 490 volt), csomagtartójának 330 literes űrtartalma alig tért el a sorozatgyártású modell 390-jétől.

Opel press

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Népszerű