Csatlakozz hozzánk

Hírek

Két új modellel bővül a Honda Civic Type R palettája

Közzétéve

ekkor

Két új modellváltozattal bővül 2020-ban a Civic Type R család. A Limited Edition és Sport Line néven bemutatkozó újoncok a Type R GT műszaki alapjaira épülnek, de megjelenésüket és teljesítményüket illetően is mást stílust képviselnek, így még szélesebb rétegek számára lehet ideális a Honda többszörös díjnyertes hot hatch-e.

Honda Civic Type R Limited Edition

Ebből a kivitelből csupán 100 darabot értékesít a márka Európában, és természetesen mindegyik a kimagasló menetteljesítményekkel büszkélkedő Civic Type R alapjaira épül. Igazodván a pályahasználathoz, a Limited Edition 20”-os, kovácsolt BBS könnyűfém felniken, illetve Michelin Cup 2 abroncsokon gördül, mindazonáltal közúton is egyedülálló teljesítményt nyújt. Hogy a futóműrendszer tökéletesen passzoljon az új kerékgarnitúrához, egyszersmind a lehető legharmonikusabb legyen, a lengéscsillapítókat és a kormányművet egyaránt optimalizálták a japán vállalat munkatársai.

Az új Limited Edition mozgatását a Civic Type R 2.0 VTEC TURBO erőforrásra bízták, amely 320 LE-s csúcsteljesítménnyel (6500 f./percnél) és 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal (2500 és 4500 f./perc között) repíti előre a Honda sportkocsiját.

Az elképesztő motorerőnek hála a Civic Type R Limited Edition 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a lehengerlő élményben azonban csak keveseknek lehet része, a márka ugyanis csak 100 példányt készül értékesíteni a 2020 nyarától rendelhető különlegességből.

Az indulóárat egyelőre nem közölte a gyártó, az ígéret szerint a forgalmazást megelőzően hozzák nyilvánosságra.

Honda Civic Type R Sport Line

A Civic Type R-választék újabb taggal bővül 2020-ban, érkezik ugyanis a Type R Sport Line, ami éppoly erős, sportos és villámgyors, mint a maga a Civic Type R, de kevésbé feltűnő formavilág és finomabb menetkomfort jellemzi.

Hátsó légterelő szárnya például jóval alacsonyabb, mint az alap Type R-é, így egyszerűbb, letisztultabb a sziluett, ámde a sportos összhatás megmarad. Szintén a Civic Type R Sport Line sajátja a karosszéria alsó felén végigszaladó szürke díszcsík.

A Type R Sport Line kényelmesebb vezetési élményt nyújt extrém testvéreinél, amiben nagy szerepet játszanak az új, 19”-os, sötétszürke könnyűfém felnikre húzott, puhább oldalfalú Michelin Pilot Sports 4S abroncsok. A kedvezőbb NVH-érték (zaj, vibráció és nyersség) érdekében az első csomagtartóba és az ötödik ajtóba további zajszigetelő elemeket helyeztek, az utastéren pedig jó pár ponton finomítottak, hogy még otthonosabb legyen a hangulat, ámde megmaradjon a sportos jelleg.

Az új Civic Type R Sport Line forgalmazása májusban kezdődik a magyar piacon, de már mától megrendelhetik a vásárlók. A modell alapára 13.549.000 Ft.

Megújul a Type R GT is

A Honda Civic Type R család tagjai egytől egyig modellfrissítésen esnek át, beleértve a Type R GT-t is. Kifinomultabb lett az első lökhárító, valamint szimmetrikus, letisztult megjelenésű ködlámpa-fészkeket alakítottak ki, és átrajzolták a minden elemükben LED, nappali menetfénnyel kiegészített fényszórókat is, melyek a korábbinál egyszerűbb, mégis látványosabb megjelenéssel bírnak. Emellett, az orr-rész közepére helyezett légbeömlő méretét növelték és a vékonyabb rácsozással látták el, ami 13%-kal nagyobb légbeáramlást biztosít a hűtőnek.

A hűtőradiátort is áttervezték, így extrém terhelésnél is az ideális tartományban maradhat az erőforrás hőmérséklete. A Honda saját mérései azt mutatják, hogy a fokozott légáteresztő-képességből fakadóan pályahasználatnál akár 10ºC-kal is alacsonyabb lehet az erőforrás hőmérséklete. Mivel az áttervezett hűtőrács miatt valamelyest csökkent az első traktusra ható leszorítóerő, a Honda mérnökei mélyebb légbeömlőnyílást helyeztek a lökhárító alsó részére, melynek két oldalán különleges bordázatot alakítottak ki, ami visszatereli a légáramlást a szpoilerre, így fokozva a leszorítóerőt.

Hogy még közvetlenebb és precízebben irányítható legyen a Civic Type R, a 2020-as modellváltozatok továbbfejlesztett felfüggesztéssel gördülnek le a futószalagról. Az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer vezérlőprogramja rövidebb idő alatt dolgozza fel az útviszonyokról árulkodó adatokat, ami gyorsabb lengéscsillapító-reakciókat, egyszersmind könnyebb kezelhetőséget és jobb menetkomfortot jelent a gyakorlatban. További fontos változás, hogy a hátsó, alsó lengőkarok keményebb gumiágyazással kapcsolódnak a karosszériához, ezáltal 8%-kal nagyobb oldalirányú terhelést képesek felvenni. Az eredmény nem más, mint kedvezőbb futómű-karakterisztika, és ideálisabb kerékösszetartási érték a kanyarvételeknél. Elöl szintén optimalizálták a szilentblokkokat, s nem utolsó sorban kisebb súrlódású gömbfejeket alkalmaztak, hogy még precízebben kormányozható legyen a modell.

Nem maradt régi a fékrendszer sem, ugyanis kétrészes, úszóágyazású tárcsákra váltottak a japán szakemberek és újfajta fékbetétek mellett döntöttek. A módosítások eredményekén gyorsult a hőleadás és még hosszabban terhelhető a rendszer a fékhatás gyengülése nélkül, tehát rövidebb köridőkre és még átütőbb vezetési élményre számíthatnak a tulajdonosok a versenypályákon. Ezt a célt szolgálja a fékpedál 15 mm-rel rövidebb útja is, s mivel az új rendszer bevezetésével 2,5 kg-mal csökkent a rugózatlan tömeg, az autó reakcióideje is jelentősen mérséklődött.

Az új Type R GT hazai forgalmazása áprilisban kezdődik, de már megrendelhetik a vásárlók. A modell kezdőára 13.709.000 Ft.

Honda press

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS
Siren7

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű