Hírek
Kiemelt szerepet kap Közép-Európa a Toyotától
Published
2 hónap agoon
By
Bense Róbert
A 2015-ben a magyar, cseh és szlovák piacokon történő Toyota aktivitás összefogására létrehozott Toyota Central Europe példátlan sikernek bizonyult: hat év alatt több, mint duplájára nőtt a Toyota piaci részesedése a régióban, miközben az autógyártó értékesítése csaknem megháromszorozódott.
2021-ben a Toyota összes európai értékesítésének mintegy 10,8%-át adták az összesített lengyelországi, magyarországi, csehországi és szlovákiai eladások, ami indokolttá tette, hogy a közép-európai régió kiemelt szerepet kapjon a vállalat európai szervezetében.
A régió súlyának további emelése érdekében következő lépésként a környezetbarát autóról ismert japán autógyártó összevonja a Toyota Central Europe (TCE) értékesítési, marketing és vevőszolgálati üzletágát a Toyota Motor Poland (TMPL), a Toyota lengyelországi forgalmazójának tevékenységével. Az így létrejövő új Toyota Central Europe (TCE) felügyeli a jövőben a Toyota és Lexus márkák összes üzleti tevékenységét négy közép-európai piacon: Lengyelországban, Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában.
Ezzel a TCE előlép a Toyota legnagyobb európai piacainak sorába: a Toyota Motor Europe (TME) a tavalyi évben összesen 1.076.300 új autót értékesített, ebből az említett négy piacon 116.142 darab talált gazdára (81.128 darab Lengyelországban és 35.014 darab a korábbi TCE-t alkotó Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában).













Népszerű
-
Tesztek2 hónap ago
Ennyi pénzért már nem a cirkusz a lényeg – Mercedes-Benz GLS 400d 4matic AMG Line teszt
-
Tesztek1 hónap ago
Menetpróba: gazdaságosan gyártható, modern, élvonalbeli autó lett az Opel Astra L
-
Hírek1 hónap ago
Szélsebes monolittömböt faragott a Brabus a Rolls-Royce Ghost II-ből
-
Hírek1 hónap ago
Rajtautomatika is került a közel 700 lovas amcsi óriásba