Csatlakozz hozzánk

Hírek

Levetkőzött a Corvette

Nagy várakozás előzte meg a legújabb Chevrolet Corvette Stingrayt. A nagy leleplezés után viszont már csak egy dolog hiányzott: a tető nélküli változat. Eddig legalábbis.

Közzétéve

ekkor

Good Year téli gumi

Jó éve van a Chevrolet-nak, ugyanis egyre több modellje szerez öt csillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén, már van kisméretű elektromos autója is és olyan szegmensekbe is betör, mint például a kompakt SUV-k piaca. Szóval jól megy az arany emblémás márkának, így nem véletlen az sem, hogy odafigyelnek az olyan legendás modellekre is, mint az 1953 óta kapható Corvette.

Mivel nem fémből van a tető és amúgy is ügyeltek, hogy hol milyen anyagot használnak fel, elérték a szinte tökéletes, 50:50 százalékos súlyelosztást.

Bár sokan temették már az izomautókat, vannak még olyan nemzetek, amelyek nem hajlandók lemondani ezekről a bestiákról. A nagy vízen túliak is így vannak ezzel, így nem véletlen, hogy egy új lapos és széles sportautó megjelenése alaposan feltolja az ott élők pulzusát. Az pedig csak hab a tortán, ha nyitott tetőn keresztül élvezhetik a kipufogóból előtörő dallamokat. Szerencsére az új Chevrolet Corvette C7 Stingray Convertible ugyanazt az erőforrást kapta meg, mint kemény fedelű testvére. Vagyis, a fél gyerekszoba méretű gépháztető alatt egy 6,2 literes V8-as gurgulázik. A sofőr a jobb pedállal 450 lóerőnek és 610 Nm-es forgatónyomatéknak ad parancsot, amik még bekapcsolt menetstabilizálóval is képesek megríkatni a hátsó kerekeket.

Egyszerre jelenik majd meg a szalonokban a két változat. Még a motorjuk is ugyanaz a 6,2 literes, V8-as, egyedül csak a tetejük különbözik.

Akármilyen hihetetlen, de a mai izomautók akár takarékosak is tudnak lenni. Természetesen nem vetekszik a fogyasztási adatuk egy gázolajos városi kisautóval, de egyre több olyan technológiát építenek be az erőforrásokba, amik segítenek abban, hogy ne úgy ömöljön az üzemanyag az égéstérbe, mint 40-50 évvel ezelőtt. Így például a Corvette levehető tetős változatában is közvetlen befecskendezésű és változó szelepvezérlésű a motor. Ám mit sem ér a modern technológia, ha nehéz a bódé! Erre is figyeltek a Chevrolet szakemberei, és a Chevrolet Corvette C7 Stingray Convertible is alumíniumból készült vázszerkezetre épült, akárcsak a fémfedeles változat. A könnyűfém alkalmazása azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne akár padkára is felállni az autóval, ha éppen ahhoz van kedve a sofőrnek, ugyanis a kasztni 57 százalékkal merevebb a korábbi modelleknél, miközben 45 kilóval könnyebb.

Belül szinte ugyanaz a kupé és a Convertible. Bár menet közben valószínűleg mindenki az utóbbiban ülne a legszívesebben, mert jobban hallani a V8-as mormogását.

A megfelelő vezetési élményről a motor mellett a különleges menetstabilizáló is gondoskodik, ami több fokozatban állítható. Ám ami ennél sokkal izgalmasabb, hogy van beépített rajtautomatika is az autóban, akár manuális, akár automataváltós verziót választ a tulajdonos. Ennek és az elektronikus differenciálzárnak köszönhetően a Corvette mindig puskagolyóként lő ki. A súlyelosztás megmaradt az ideális 50:50 százalék, akárcsak a kupénál. Mindezt úgy sikerült elérni, hogy a ma szokásos fém kalap helyett klasszikus szövetfedelet kapott a Convertible, igaz, azt elektromotor mozgatja. A nyitás egyébként mindössze pár másodpercet vesz igénybe és akár menet közben is le lehet hajtani a tetőt, méghozzá 50 km/h-s sebességig. A Chevrolet Corvette C7 Stingray kupé és Convertible változata is 2013 év végén érkezik meg a szalonokba.

Ezt a mutatványt akár menet közben is el lehet végezni. A tető ugyanis 50 km/h-s sebességig nyitható.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

HIRDETÉS
Good Year téli gumi

Facebook

HIRDETÉS

Instagrm

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Támogatás




Népszerű