Csatlakozz hozzánk

Hírek

Mazda 3: további motorvariánsok érkeznek

Bár a Mazda nagy hangsúlyt fektet a klasszikus dízel és benzinmotorok előnyeire, az új Mazda 3 úgy tűnik alternatív meghajtást is kap – egyelőre csak Japánban

Közzétéve

ekkor

A Mazda eladásainak jó harmadát a kompakt kategóriába tartozó 3-asok adják, ezért a cég számára kulcsfontosságú a modell sikere. Ahogy a már ismert CX-5 és Mazda 6 modellekbe, a most bemutatkozó Mazda3-ba is a Skyactiv technológia alacsony kompressziójú dízeljei, illetve magas kompresszióval működő, turbó nélkül épített benzinmotorjai kerülnek, emellett azonban úgy tűnik, a japán belpiacra hibrid-hajtással is árulják majd. Ráadásnak, most először, tanulmányként egy sűrített földgázzal hajtott járművet is bemutat a Mazda. A CNG-s autó kettős üzemű, tehát benzinnel is működik, ami a földgázkutak jelenlegi elterjedtségét tekintve logikus lépés.

A sűrített földgáz (CNG) hajtás elemei

Mivel a földgázzal hajtott motorok üzeméhez nagy nyomás szükséges, a Skyactiv-G benzinmotor 14:1-es sűrítési aránya pedig teljesíti ezt a feltételt, a földgázhajtás kialakításához csak pár módosításra volt szükség. A CNG-vel hajtott motor az ugyanakkora benzineshez képest a gyár tájékoztatója szerint ötödével kevesebb káros anyagot bocsát majd ki, a gáztartály miatt azonban lényegében nem marad csomagtartója. Mivel a CNG hajtás Európa néhány országában is népszerű, ez a verzió talán azokban is elérhető lesz, azonban a hibrid csak a japán piacon jelenik meg egyelőre. Annyit azonban érdemes róla tudni, hogy a kétliteres benzinmotorral házasították a villanymotort, nem pedig az 1,5 literessel, tehát bízhatunk benne, hogy ez a verzió sem csak a fogyasztásával dicsekedhet majd.

A sűrített földgáz (CNG) hajtás elemei beépítve

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Instagrm

Hirdetés

Népszerű