Csatlakozz hozzánk
Volvo Galéria

Hírek

Mesterséges intelligencia is dolgozik az új Ford Kuga Hybridben

Közzétéve

ekkor

A négykerékhajtású rendszerek már évtizedek óta az autósok rendelkezésére állnak, javítva a kerekek tapadását a csúszós utakon – ám ennek ára a magasabb üzemanyag-fogyasztás.

Később megjelent az összkerékhajtás (AWD) technológia, ami érzékeli, hogy melyik abroncsok tapadnak legjobban az útfelülethez, és nagyobb vonóerőt küld oda, ahol extra tapadás kell; ez a megoldás már kisebb túlfogyasztással jár.

Most pedig a Ford még egy szinttel feljebb lépett, bevezetve az AWD-szétkapcsolás technológiáját a Kuga SUV modellekben, köztük az új Kuga Hybridben is. Ez a megoldás mesterséges intelligencia segítségével kapcsolja ki az Intelligens Összkerékhajtás rendszert olyankor, ha az útviszonyok kedvezőek, tovább csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást – és egy szempillantás alatt vissza is kapcsolja a rendszert, ha úgy ítéli meg, hogy a vezetőnek újra jól jönne az extra tapadás.

Bár az autósok egész évben számíthatnak csúszós utakra, az Intelligens Összkerékhajtás különösen télen bizonyul hasznosnak, amikor gyakori az ónos eső, a hó és a jég.  Az autósok az AWD-szétkapcsoló technológia segítségével jóval biztonságosabb utazásra számíthatnak, ráadásul kisebb üzemanyag-fogyasztással, hiszen a Ford saját mérései szerint ez a megoldás körülbelül 6,5 százalékos megtakarítást biztosít azzal, hogy a megfelelő útviszonyok mellett automatikusan elsőkerékhajtásra kapcsol.

A Kuga Hybrid Intelligens Összkerékhajtás rendszere folyamatosan figyeli, hogy melyik kerekek tapadnak a legjobban az út felületéhez, és ennek megfelelően 20 ezredmásodperc alatt változtatja meg a vonóerő elosztását az első és a hátsó tengelyek között, hogy az autó stabilabban haladjon. Ha az első kerekek egyáltalán nem tapadnak, a rendszer akár a vonóerő 100 százalékát is átirányíthatja a hátsó kerekekhez.

Ugyanakkor az AWD-szétkapcsolás mindig készen áll arra, hogy visszakapcsolja a hajtásba a hátsó kerekeket, ha szükség van az Intelligens Összkerékhajtásra. A rendszer az ehhez szükséges információkat különféle rendszerekből (pl. a kipörgésgátlóból és a blokkolásgátlóból) kapja, amelyek a kerekek kipörgését és megcsúszását jelzik, de ugyanígy figyelembe veszi az ablaktörlők működését és a külső hőmérsékletet is, ami az időjárási viszonyokra utal, sőt még azt is számításba veszi, ha a Kuga Hybrid éppen utánfutót vontat. Az algoritmus alig 10 ezredmásodperc alatt dönti el, hogy az adott helyzetre a kétkerékhajtás vagy az Intelligens Összkerékhajtás kínál-e optimális megoldást.

Ford press

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű