Csatlakozz hozzánk
MV AGUSTA

Hírek

Itt az új boxer-hibrid a Subarutól

Bár tanulmányautóinak többségét hibridhajtással mutatta be az utóbbi időkben a Subaru, az első szériagyártású változat csak most készült el. De sajnos egyelőre úgy néz ki, hogy Európában látni sem fogjuk.

Közzétéve

ekkor

MPS Alkatrész 300

Már az is nagy szó volt, hogy boxer-dízelt fejleszt a Subaru. Új erőforrásukat ráadásul egy igen ötletes reklámmal tették még vonzóbbá! A narrátor miután felsorolta, hogy hol jártak már Subaruk, az utolsó képeken azt mutatták meg, hogy hol nem voltak még addig. Ha esetleg nem emlékeznétek rá, íme a reklám!

Nagyot lépett ismét 5 évvel a boxer-dízel motor bemutatása után a Subaru, az amerikai központban ugyanis kifejlesztették első boxer-hibrid autójukat. Az alapot az XV Crosstrek adta. A szimmetrikus összkerékhajtás megmaradt, ugyanis a 13 lóerős elektromotort a 2 literes, 150 lóerős benzines boxermotorhoz kapcsolt, folyamatosan változó áttételű váltóba integrálták. A nikkel-metál akkumulátort pedig a csomagtartóba pakolták, miután fúrtak-faragtak az autó hátulján a mérnökök. A cél ugyanis az volt, hogy minél kevesebb helyet foglaljon el a hibrid rendszer. A kompakt méretű hajtás egyébként 135 kilóval nehezíti az alap verzióhoz képest a hibridet.

Minden idők legtakarékosabb amerikai összkerekes autója lett a Subaru XV Crosstrek Hybrid.

A környezetkímélő XV Crosstrek Hybrid tehát ugyanúgy állandó négykerékhajtású, mint bármelyik Subaru. Viszont, képes csak tisztán elektromos hajtással is menni, ha óvatosan kezeli a sofőr a gázpedált. Manuálisan is beavatkozhat az elektromotor munkájába a vezető, ugyanis van egy EV feliratú gombocska, amit ha aktiválnak, ugyancsak a benzinmotor beindítása nélkül lehet használni az autót. Padlógázas gyorsításnál pedig egyszerre hajt mindkét erőforrás.

A különleges zöld szín és az egyedi felni kifejezetten a boxer-hibrid Subarunak készült.

De bekerült még start/stop rendszer is a Subaru XV Crosstrek Hybridbe, ami mindenképpen leállítja az ólommentessel működő aggregátot piros lámpánál, és természetesen itt is regeneratív a fékrendszer. Vagyis a központi vezérlő a fékezéskor felszabaduló energiát az akkumulátorba visszatölti, majd haladásra és a fedélzeti elektronika működésére használja fel. A gyár amerikai szabvány szerinti mérésben 7,6 literes átlagfogyasztást ígér.

Érdekes módon itt lemaradt a “boxer” felirat a Hybrid alól. Pedig a dízelnél ott van.

Kívülről a kifejezetten a boxer-hibridhez fejlesztett könnyűfémfelniről és az ugyancsak ehhez a modellhez kikevert zöld színről ismerhető fel az újdonság. Persze, a kasztni több pontján elhelyezett Hybrid feliratok is árulkodók. Belül a legnagyobb változás, hogy kék színű a műszerek megvilágítása, a középkonzolba pedig egy olyan színes kijelzőt építettek be, amin egyszerre lehet figyelni a hibrid-hajtás működését valamint a szórakoztató tartalmakat.

Kéken világítanak a számlapok és színes monitoron követhetjük figyelemmel a hibrid rendszer működését.

A rossz hír, hogy a Subaru XV Crosstrek Hybrid egyelőre csak Amerikában kerül a szalonokba idén ősszel, és úgy tűnik, nem is tervezik, hogy elhozzák Európába.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagrm

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű