Csatlakozz hozzánk

Hírek

Reszkess GTi – Peugeot 308 R Concept bemutató

Úgy tűnik, az autógyártók nem csak a kisméretű ferdehátúakat tüzelik fel, ugyanis egyre több felpaprikázott masina jelenik meg az alsó-középkategóriában is. A Peugeot például Frankfurtba hozta el az új 308-ból készült R Concept változatot.

Közzétéve

ekkor

Valószínűleg csak fanatikus Peugeot rajongók tudnák megmondani, hogy hány lóerős volt a 2010-ben bemutatott 308 GTi verzió. Az oroszlános márka ugyanis olyan csendben mutatta be az akkori legsportosabb verziót, hogy szinte majdnem bocsánatkérésnek tűnt részükről, hogy megpróbálnak a Volkswagen Golf GTi-hez valami hasonlót kidobni. Néhány sportos kiegészítőt leszámítva valóban szerénynek tűnt a Peugeot 308 GTi, ám a gépháztető alá már akkor is a PSA-BMW közös fejlesztésű, 1,6 literes turbómotort építették be. A 200 lóerős és 275 Nm forgatónyomatékú erőforrással 7,7 másodpercig tartott a 0-100-as sprint. Ugyan ezekkel a számokkal meg sem szorongathatta a Ford Focus ST-t, vagy a Volkswagen Golf GTi-t, de mindenképp élvezetes darab lehetett.

Nem kiabálta senki arcába a 308 GTi, hogy valójában tud gyors is lenni, ha kell. Ám ebben a szegmensben ez nem elég.

A Peugeot úgy tűnik megelégelte, hogy csak szépen csendben üljön a hátsó sorban és nagy csinnadratta közepette megmutatta, mi fán terem az ő alsó-közepes élményautójuk. A 308 R Concept, ahogy nevéből is kiderül, egyelőre csak egy kísérleti példány. Ám ha levesszük az alaposan kiszélesített kerékjáratokat, a 19-es szekérkereket és a különleges fényezést, akkor valószínűleg azt láthatjuk, ami rövid időn belül valóság lesz. Ugyanakkor az sem elképzelhetetlen, hogy a pozitív visszajelzések alapján így hagyják a szériaváltozatot, de ez még úgyis idő kérdése.

Nem csak mutatóba vannak a különböző átalakítások. Mindennek megvan a funkciója. De persze jól is néz ki.

A koncepcióautó egyik legfeltűnőbb eleme a kétszínű fényezés. A Peugeot először 2012-ben készített hasonló színátmenetet az Onyx nevű prototípuson, és úgy néz ki, hogy a dizájnereknek bejön ez a megoldás. A lényege, hogy függőlegesen van elválasztva egymástól az elöl piros, míg hátul matt fekete fényezés. A bódét közel 27 mm-el ültették lejjebb és 3 centivel szélesítették ki. Így befértek a 19-es papucsok is a kerékjáratokba. Elöl rendkívül agresszív lökhárítót kapott az R koncepció, ám a látványon kívül itt haszna is van a sok résnek. Ezeken keresztül jut ugyanis friss levegőhöz az 1,6 literes turbómotor. Ám ez az erőforrás nem az, ami a 308 GTi-ben volt 3 éve, ez ugyanis az RCZ-R-ből érkezik!

A tavaly bemutatott Onyx koncepcióautó azt mutatta meg, hogy a Peugeot-nál hogyan képzelik el a jövőt. A két fényezés közti átmnetet például máris alkalmazták a 308 R Concept-en is.

Itt már bevetettek számos új trükköt a szakik. Más a turbófeltöltő, speciálisan hőkezelték az erőforrást, míg az esztergált dugattyúk alumíniumból készülnek, akárcsak egyes versenyautókban. De frissítettek a szoftveren is a mérnökök, így a motor teljesítménye majdnem 170 lóerő literenként. Vagyis, 270 lovacska feszül az első kerekeknek, míg a forgatónyomaték 330 Nm, ráadásul elég széles tartományban, 1900-tól 5500-as fordulatig. Torsen differenciálmű segít kordában tartani az elszabaduló ménest, míg a pilóta 6 fokozatú manuális váltót nyüstölhet. Egyébként ha ügyes a sofőr, akár 6 másodperc is elég lehet 100 km/h-ig.

Ha ügyes a sofőr, akár 6 másodperc alatt is megvan a 0-100-as sprint.

Nem menni, hanem megállni a művészet. Ezt tudják a Peugeot-nál is, ezért nem bízták a véletlenre a fékeket sem. Elöl 380, míg hátul 330 mm-es tárcsák vannak, a fronton pedig négydugattyús féknyergek kapaszkodnak beléjük a középső pedál lenyomására. A gyár a fogyasztást is központi kérdésként kezelte, így állításuk szerint akár közel 16 kilométert is megtehetünk egyetlen liter üzemanyaggal. Vagyis, papíron 6,3 liter a vegyes fogyasztása az autónak. Ha jól sikerül a debütálás, akkor valószínűleg 2014-ben elkészülhet a szériaérett változat.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS
Siren7

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű