Bő öt héttel első megmérettetését megelőzően a Polo R WRC a legendás Monte Carlo Casino előtt gördült le a szimbolikus indítóemelvényről – egy új korszak kezdetét jelezve ezzel a Volkswagen sportéletében is. Néhány perccel korábban a versenyautó utcai változata is bemutatkozott.
“A rali vb kiváló lehetőséget kínál a Volkswagen számára, hogy ott bizonyítsa sportos képességeit, ahol autóink mindig is a legotthonosabban mozogtak – a valóságban, az utakon” – mondta Dr. Ulrich Hackenberg, az igazgatótanács a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. “Ennek során pedig nem különleges prototípusra, hanem a sorozatgyártású Polo alapjaira készülő technikára építkezünk”
“Az FIA Rali-világbajnokság új kihívás számunkra, amelynek új ötletek sokaságával és igen erős csapattal kívánunk megfelelni. Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen személyében, illetve a mögöttük álló csapattal valóban első osztályú legénységgel vághatunk a feladatnak. Tizenhét hónapnyi intenzív fejlesztés, tesztelés és innovatív megoldások sokaságának eredménye a Polo R WRC. Megérte a sok munkát, a Polo ugyanis, legalábbis számomra, igazán tetszetős és látványos raliautó” – nyilatkozott Jost Capito, a Volkswagen versenyigazgatója.

Vajon mire lesz vele képes Ogier és Latvala?
Pilótatrió?
A Portugál Ralitól, vagyis a világbajnokság negyedik futamától a Volkswagen egy harmadik versenyautó indítását is tervezi, volánjánál a kétszeres IRC bajnokkal, a norvég Andreas Mikkelsennel. “A Volkswagen rendkívül céltudatos csapat, amely óriásit fejlődött a rali-világbajnokságra készülőben” – mondta Mikkelsen. “A csapat már a Dakar-projekt során sem bízott semmit a véletlenre, s minden tekintetben ideálisan áll a versenysporthoz. Kétségkívül sokat tanulhatok, s érhetek itt el a jövőben”
A VW így acélos gárdát állított össze, hiszen a 28, 27 illetve 23 éves Ogier, Latvala és Mikkelsen nem csak a ralimezőny legfiatalabb, hanem leggyorsabb pilótái között is említhetők…
