Connect with us
Volvo Galéria

Elektromos Autó

A jövő versenysprintere: Porsche Mission R

Published

on

A szeptemberi, müncheni IAA MOBILITY 2021 autókiállításon bemutatott Porsche tanulmányautó látványos bepillantást kínál az ipar jövőjébe. A Mission R koncepció modern technológiák és fenntartható anyagok kombinációjával a jövő versenyautójaként száll harcba. A modern formatervű, alacsony építésű, teljesen elektromos versenyautó a zuffenhauseni gyártó sportautóitól merít ihletet, lábnyomát pedig természetesen forrásból származó műanyagokkal csökkenti. A Porsche Mission R két új fejlesztésű elektromotorja az úgynevezett időmérő üzemmódban akár 1088 lóerő leadására is képes. A körülbelül 80 kWh-s akkumulátor és az innovatív rekuperációs rendszer teljesítményvesztés nélküli sprintversenyeket tesz lehetővé.



„A Porsche azok márkája, akik megvalósítják álmaikat. Ez pedig a motorsportok világára is igaz. Innovatív erőnket kihasználjuk a versenypályákon is, és bátran szállunk harcba új területeken, sportos teljesítménnyel lenyűgözve az ügyfeleket,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetőségének elnöke. „Amellett, hogy a Formula E Világbajnokságban is rajthoz állunk, most újabb nagy lépést teszünk az elektromobilitás felé. Ez a koncepció az ügyfélversenyzés teljesen elektromos vízióját tárja elénk. A Mission R megtestesíti mindazt, amiben a Porsche erős: a kivételes menetteljesítményt, a látványos formatervet és a fenntarthatóságot.”

Az ügyfélversenyzésnek komoly hagyománya van a Porschénál. A Porsche Carrera Cup Németország immár 31 éves múltra tekint vissza, azóta pedig a sportautó-gyártó több mint 4400 kupás autót készített és szállított le Weissach-ból. Világszerte összesen 30 egymárkás bajnokság zajlik jelenleg ezekkel a megbízható nagyteljesítményű versenyautókkal.

A 911 GT3 Cup legújabb kiadása az idei, 2021-es motorsport szezon elején mutatkozott be, és immár a 992-es modellgenerációra alapul. A Porsche Mission R pedig azt vetíti előre, hogy milyen lehet a jövő egymárkás, teljesen elektromos versenyautója.

Az időmérő módban közel 1100 lóerős, összkerékhajtású versenyautó álló helyzetből csupán 2,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. A végsebessége 300 km/h feletti. Versenypályán az elektromos modell ugyanolyan köridőre képes, mint a jelenlegi Porsche 911 GT3 Cup. Az új tervezésű elektromotoroknak és akkumulátorcelláknak köszönhetően – amelyek innovatív közvetlen olajhűtéssel rendelkeznek – a Porsche Mission R tanulmány verseny üzemmódban állandó 680 lóerős teljesítményre képes. Vagyis az akkumulátorok túlmelegedése miatti teljesítménycsökkenés a technológia továbbfejlődésével megszűnt. Az első tengelyt egy akár 435 lóerős elektromotor hajtja, a hátsó tengelyre pedig akár 653 lóerő is érkezhet. A fejlett 900 V-os technológia és a Porsche Turbo Charging révén mindössze jó 15 perces szünetre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor 5 százalékról 80 százalékra feltöltődjön. A töltés akár 340 kW-tal is történhet.

A Mission R a márka továbbfejlesztett Porsche Active Aerodynamics (PAA) aerodinamikai rendszerét használja speciális Drag Reduction System (DRS) légellenállás-csökkentő rendszerrel az orrnál és a hátsó légterelő környékén, amely az első lökhárító mindkét oldalán három-három légterelő, valamint a hátsó szárny két részének állítására is képes.

Az innovatív, akkumulátoros elektromos hajtás mellett a koncepció karosszériája is a széndioxid-kibocsátás csökkentése és a fenntarthatóság mellett tette le a voksát: nagymértékben természetes forrásból származó szálakkal erősített műanyagot (NFRP) használ, amelynek nyersanyagát a termeszthető len adja. Ebből a kis ökológiai lábnyomú anyagból készül az első lökhárító légterelőajka, a diffúzor és az oldalsó küszöbök is. Az NFRP nagymértékben visszaköszön a Mission R belső terében is, például az ajtópaneleket, a hátsó falon és az ülésen.

A belső tér kialakítása természetesen a pilótára koncentrál. A kormánykerék vezérlői között elhelyezkedő kijelző a legfontosabb adatokat mutatja verseny közben. A kormányoszlop feletti monitoron a visszapillantó kamerák képe látható. A jobbra található érintőképernyőn például a vezető biometrikus adatait lehet elérni. Számos kiegészítő kamera helyezhető el a belső térben, amelyek látványos videóképet biztosítanak a közvetítések során. A Mission R projekttel a Porsche szeretné minden eddiginél közelebb hozni a valós és a virtuális versenyzést. A pilótafülke ugyanilyen formában esport szimulátorként is szolgál.



A szénszálas kompozit biztonsági struktúra alacsony súly és fokozott látvány mellett kínál kimagasló biztonságot a pilóta számára. A Porsche mérnökei és formatervezői az új fejlesztésű, szénszálas tetőkiképzést „exoskeletonnak” nevezték el, ugyanis a bukókeretet és magát a tetőt egy elemként egyesíti. A Porsche Mission R a maga 4.326 milliméteres hosszúságával valamivel rövidebb, mint a jelenlegi 718 Cayman sorozat, de egyúttal jóval szélesebb annál (1.990 mm), miközben 1.190 milliméteres magassága is jóval alacsonyabb.

Az elmúlt években a Mission E (2015) és a Mission E Cross Turismo (2018) tanulmányokkal a Porsche kézzelfogható előzetessel szolgált az érkező elektromos sportmodellekhez. Az ezek alapján megvalósult, sorozatgyártású Porsche Taycan sportlimuzin (2019) és a többcélú Taycan Cross Turismo (2021) technológiáját és megjelenését tekintve is nagymértékben hasonlít az őket megelőző koncepcióra. Mindkét modell sikeresen mutatkozott be világszerte – a küldetés teljesítve. Most a Mission R következik, amellyel a Porsche az ügyfélversenyzés jövőbeli vízióját tárja elénk. A müncheni IAA MOBILITY standján látható újdonság iránt már most nagy az érdeklődés.

Porsche Press

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
1 hónap telt el
View on Instagram |
1/9
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
1 hónap telt el
View on Instagram |
2/9
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
2 hónap telt el
View on Instagram |
3/9
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
2 hónap telt el
View on Instagram |
4/9
#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
2 hónap telt el
View on Instagram |
5/9
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
2 hónap telt el
View on Instagram |
6/9
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
3 hónap telt el
View on Instagram |
7/9
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
3 hónap telt el
View on Instagram |
8/9
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
3 hónap telt el
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
Volvo 300×250
FANTIC E-BIKE
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű