Csatlakozz hozzánk

Műhely

Mi a teendő ha szálszakadás lesz a gumiabroncsban?

Abba a szerencsétlen helyzetbe kerültünk, hogy egy szeg miatt cserélnünk kellett a szerkesztőséghez tartozó egyik autónk gumiját.

Közzétéve

ekkor

Nemrég arra lettem figyelmes vezetés közben a Honda CR-V típusú autómban ülve, hogy 80km/h felett a kormány remegni kezdett a kezemben. Mivel az asszony használja többször a gépet a gyerekekkel, ezért egyből gumishoz fordultam, aki megállapította, hogy bizony szálszakadás van a jobb első kerék gumiabroncsán. Mivel azonnal nem állt rendelkezésre ugyanilyen gumi az adott gumisnál -no meg jelentős mennyiségű készpénz sem volt nálam…- így maradt az ideiglenes megoldás, miszerint a hibás gumit a hátsó kerékre szereltük át, addig amíg ki nem cseréltük.

Mivel Pirelli abroncsokról volt szó és kíváncsi voltam mitől keletkezhet egy ilyen hiba a gumi szerkezetében, felhívtam Dávid Pétert a Pirelli szakértőjét, hogy meséljen egy kicsit a szálszakadás kialakulásáról.

Péterrel, a Fehérvári úti Zengő gumiszervizben találkoztunk, ahol az ilyen eseteket szokták megvizsgálni.
Kettőt pislogtam és a gumi már le is volt szerelve a felniről, annyira gyorsak voltak a srácok a műhelyben. a profizmusuk meggyőző volt. Kezdődhet a nyomozás a gonosz szálszakadás után.

Itt már a varázslat sem segít… 🙂

A leszerelt gumin jól látszott, hogy mi történhetett vele. Egy szeg vagy valami vékony hegyes tárgy a felső rétegbe fúródott, úgy, hogy nem lyukasztotta át teljesen, hanem megállt a belső réteg előtt. A kerék forgása közben pedig szépen addig passzírozta a tárgyat amíg egy szép nagy üreget vájt a két réteg között, majd mint aki jól végezte dolgát kiszállt a játékból és az idő vasfogára bízta a jobb első gumim élettartamát, így közvetve a családom életét is. Ugye milyen apróságokon múlnak a dolgok?

Belül egy buborék képződik ilyenkor. Elválik a külső és a belső réteg amely nagyon legyengíti a gumi szerkezetét

Természetesen a sós, latyakos lé ezen az apró lyukon beszivárgott az üregbe és az acélszálakat addig-addig korrodálta, amíg az egyik egyszer csak elszakadt. Sajnos egy ilyen hibát nem lehet a gumigyártóknak felróni, így mélyen zsebbe kellett nyúlnom és mindjárt párban kicserélni a két első abroncsot. Viszont a tanulság az, ha az autón olyan dolgokat veszünk észre amelyek nem megszokottak, akkor érdemes azonnal szakemberhez fordulni, mert az életünk múlhat rajta!

És, hogy mi lett volna ha teljesen átszúrja a gumit a szeg? Akkor kapok egy sima defektet, amit 10 perc alatt megjavítanak és mehettem is volna tovább…

Ha a Pirelli szakambereinek a tudomására jut egy-egy ilyen hibás gumi, akkor dokumentálják és a további fejlesztéseknél felhasználják az információkat

Hozzászólások

komment

Olvasás Folytatása
Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Instagrm

Hirdetés

Népszerű