Csatlakozz hozzánk

Nagyvilág

Trabant-tali Törökbálinton

Szombat délelőtt, egy törökbálinti áruház parkolójában gyűltek össze a Trabant-Wartburg klub tagjai, tizenkilencedik szezonzáró rendezvényükre.

Közzétéve

ekkor

Az első Trabit a Budaörsi úton szpottoltuk. A belső sávban lépdelt, erős kilencvennel, aztán a városhatár után (ott, ahol a hetvenes tábla van) végleg eltűnt szem elől. Egyszerűen nem tudtunk lépést tartani vele.
A találkozóra érve megkerestük gazdáját, aki elmondta, hogy az 1.6-os ABU-kódos Volkswagen motor ötfokozatú sebességváltóval kombinálva százhetvenes utazót tesz lehetővé a könnyű karosszéria miatt. Ezért így tuningolni a lassan már nosztalgia korba érő négyütemű Trabikat-Wartburgokat „sehr willkommen” fogás. Az összejövetelen enyhe túlsúlyban voltak a Trabantok, de Wartburgot, sőt még Barkast is láttunk. Az egyik, M-es rendszámú, frissen restaurált nyolc személyes Barkas citromsárga-fehér fényezése különösen jól nézett ki, bár ezt a kombinációt eddig főleg a Renault kisáruszállítóin láthattuk.

Gyönyörűen restaurálták ezt a Barikát.

Igazán régi autók nem voltak kint. 601-esnél régebbi Trabant legalább is egyáltalán nem, de „gömbölyű”, azaz 311-es és 312-es Wartburg is alig. Láttunk viszont fordított hátsó rendszámmal érkező, porrá ültetett, kiforgatott, pimpelt felnis zöld Trabant Universalt, de olyan hódbarna kombi (azaz Tourist) Wartburgot is, amit gazdája nyolcvankettőben újonnan vett a Merkurtól és azóta más autót el sem tudna képzelni, pedig pénze éppen lenne rá.

Első tulajos Wartburg. Le a kalappal.

Muczán Gábor klubelnök érdekes dolgokat mesélt. A négyütemű Trabantok viszonylag jól eladhatóak Hollandiában, illetve Németországban, főleg a kék színűek (illetve a nagyon ritka pirosak). A népszerű hazai autókereskedő portálon pár hete ár, okmányok és fotó nélkül hirdetett két darab, pár ezer kilométert futott négyütemű Wartburg Tourist egyikét ma már másfél millió forintért kínálja egy budapesti kereskedő, „forgalomból ideiglenesen kivont” megjelöléssel. Az elnök említett egy e-bay licitet is, amelynek végén az amerikai győztes ezer eurónál is többet adott egy olyan Wartburg Touristért, amit állapota miatt egyszerűen nem lett volna szabad megvenni.

Trabant, Wartburg (majdnem) addig, ameddig a szem ellát.

Évről-évre szembetűnőbb, hogy a maguk korában az autós tápláléklánc legalján helyet foglaló kétütemű autók megritkulása egyben bizonyos kultuszt is kialakított. A gyártás vége felé készült típusok már pár tízezer forintért is megvehetőek, és ha az életkorból, illetve évtizedes elhanyagoltságból adódó kezdeti problémákon képesek vagyunk úrrá lenni, akkor talán egy újabb kocsi vásárlásakor sem adjuk el a filléres játékszert.

Egy igazi vagány. Trabant Tramp.

Már persze akkor, ha tudunk hozzá alkatrészt szerezni. Ezen a börzén is visszatérő téma volt a kisebb csoportban beszélgetők között, hogy a német kereskedők mára szinte kisöpörték már a hajdan kifogyhatatlannak tűnő alkatrészraktárakat, így gyári alkatrészt szerezni egyre nehezebb. Marad az utángyártott, illetve az annál gyakran megbízhatóbb jó állapotú bontott. A börzén árusított alkatrészek egy részére ráillett a „szemét” jelző, de legalább semmi nem volt drága. Vásárló így sem nagyon volt, sokan pénztelenségre panaszkodtak – elvégre nem a Mercedes klub őszi találkozója volt ez.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Instagrm

Hirdetés

Népszerű