Csatlakozz hozzánk
Ohropax 800x

Tesztautó TV

Air force one – BMW 750d teszt

A BMW-nél szorgalmasan dolgoznak a hipertér-ugrás megoldásán: hármas turbótöltéssel repülő erőddé alakítani a Hetest olyan lépés, amelyre ennél valószerűbb magyarázat nincs. Vigyázat, a nyugalom megzavarására alkalmas számok következnek!

Közzétéve

ekkor

Azok kedvéért, akik nem vezettek még ilyesmit – bizonyára sokan vagyunk sorstársaimmal, akik nem azon morfondírozunk nap mint nap, melyik nadrág fog jobban menni a vaj bőrhöz a nagy limóban – elmondom, hogy a BMW 7-es úgy általában, és azon belül a 750d xDrive egészen kiváló autó.

Mindenre kiterjedően körültekintő tervezés nyomán gyakorlatilag nincs hol belekötni, akár azt is mondhatnánk: tökéletes. És ez nem ezzel a generációval lett így, a semmiből. Volt szerencsém több száz kilométert használni egy Bangle-féle 750i-t, az is tökéletes, mint ahogy minden bizonnyal a korábbi szériák is tökéletesek voltak a maguk korában. A 750d ráadásul piszkosul erős is, úgyhogy azt hiszem leginkább Darth Vader csillagrombolójára hasonlít, erre ni:

Egy pillanatra álljunk meg a motornál, az ugyanis valódi újdonság. A 750d orrában a jól ismert 3 literes soros hathengeres dízelt találjuk, melyet azonban három lépcsős turbótöltéssel piszkáltak minden eddiginél feljebb a bajorok. Az első lépcső már alapjárattól tölt, a második 1500-nál lép be, és már ezzel leadja a gőzmozdony-szerű, 740 Nm nyomatékát a motor (megérkezik: 2000 fordulat/percnél), ám hogy fent se fogyjon el a szusz, van még egy harmadik töltőfokozat is.

Ez, mint valami igazi partiarc, jóval a többiek után, csak 2700-as fordulatnál száll be a buliba, ám olyat pörög, hogy nem kevesebb, mint 381 lóerő csúcsteljesítményéhez segíti a gépet. Hogy ez mire elég? A sofőrrel együtt már több, mint 2 tonnás monstrum 4,9 másodperc alatt van százon. Összehasonlításul: az M3 manuális váltóval 4,8 másodpercet tud. Jaj.

Ennek a bődületes teljesítménynek, és úgy egyáltalán, a nagy tökéletességnek ára is van azonban, már úgy értem forintban. A szomszédok, ismerősök és munkatársak mind megszokták már, hogy előfordulnak extrém autók a szerkesztőség köreiben, érkeztek is a kíváncsiskodók, de hiába kértem meg mindenkit: tippeljen, senki még csak meg sem közelítette a valós összeget. Még nekem is több millióval alacsonyabb volt az első gondolatom, pedig néhány hónapja volt már dolgom az M5-tel is. Szóval tessék helyet foglalni, lenyelni a kávét, vagy a falatot, és megkapaszkodni: a specifikációs lapot apró betűvel is teljesen kitöltő táblázat alján a tesztelt autó ára: 42.790.700 forint.

Lássuk, mit lehet ennyi pénzért kapni.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
Ohropax

Facebook

HIRDETÉS
Good Year téli gumi

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű