Csatlakozz hozzánk

Tesztautó TV

A párbajhős MX-5. Vagy mégsem?

A Mazda MX-5 egy ikon a kategóriájában, amely már három generáció óta boldogítja a szerencsés tulajdonosokat. Kipróbáltunk megint egyet, mert olyan, mint a drog, aki függő lett, nem tud leszokni róla.

Közzétéve

ekkor

Az MX-5-ról annyi bőrt húz le a Mazda, amennyit csak lehet. Nagyon is jól teszi, hiszen sikeres az autó, az eladásai alapján bekerült a Guiness rekordok könyvébe is. A modell váltásokat ugyan nem sieti el a gyár, hiszen 1989-óta –ekkor jelent meg az elsőszériás NA kódjelű MX-5- csak a harmadik generációt csodálhatjuk. A modellciklusok képviselőiről itt találhattok egy remek kis Autómániás videót. Igaz, egy-egy modellszakasz alatt számtalan ráncfelvarrás és speciális kiadás látott napvilágot, de az alapkoncepcióhoz nem nagyon nyúlnak a gyáriak. Így van ez jól és így van ez az NC, vagyis a harmadik generációs MX-5-nél is, amely már 2005-óta koptatja a flasztert, megért egy arcplasztikát, kijött a modell 20. születésnapjára kiadott speciális verzió, tavaly kipróbáltuk a Special Spring Edition-t és most újra egy kisebb módosításokkal felvértezett MX-5-öt tesztelhettem.

Korlátok nélkül

Hófehér színben pompázott a jószág, fekete belsővel és fekete betétes ködlámpa fészkekkel. A változásokat is ezen a környéken kell keresni, de aztán slussz-passz, a külsőségek szempontjából tényleg csak mikroszkóppal találhatjuk meg a módosításokat, így aztán erre nem is érdemes karaktereket pocsékolni. Illetve, talán még annyit, hogy új Recaro üléseket kapott az autó, amelyek remekül tartanak, de mintha kicsit magasabb lett volna tőle az üléspozícióm az előző Mazdákhoz képest. Ugyanis a régebben próbált MX-5-ben nem takart ki ennyit a szélvédőkeret, a belső visszapillantó pedig pláne nem. 

Magasabb lett?

De hogy fokozzuk az izgalmakat, tesztalanyomban az erősebbik 2.0 literes, 160 lóerős erőforrás dolgozott, amelyet átdolgoztak Hirosimában, így nagyobb végsebességre képes a jármű, illetve a gyorsulási érzet is jobb lett. A gyár szerint, mert én ezt a gyakorlatban annyira nem tapasztaltam. Azt viszont igen, hogy kicsit mintha hangosabb, ércesebb lett volna a motor hangja, ami igaz is, hiszen a sportos érzést fokozandó, a gyáriak indukciós hangkiemeléssel szerelték fel a kocsit. A hatfokozatú manuális váltón is reszeltek a mérnökök, a pontos kapcsolhatóság miatt, de ezzel szerintem feleslegesen fáradoztak, mert az MX-5 szerkezete eddig is a legjobbak közé tartozott.

Még egy nyalánksággal büszkélkedhet az új modell, hiszen a 2.0 literes verziókban az alapfelszereltség részét képezi a korlátozott csúszást engedélyező differenciálmű, így garantált volt az izgalom. Pláne úgy, hogy az MX-5-nek rögtön kihívója is akadt, mégpedig egy Ford Fiesta ST személyében, amelynek 1,6-os turbós erőforrása 182 lóerőt és 290 Nm-es forgatónyomatékot tudott kipaszírozni a blokkból. Külön felhívnám a figyelmet a Fiesta forgatónyomatékára, mert a Mazda 2.0 literes szívó motorja csupán 188 Nm-t képes az aszfaltnak feszíteni. A Fiesta pilótája Bolla Gyuri kollégám lett, akivel már előre vívtunk az elsőségért, pro-és kontra érveket felállítva, egymás vérét szívva. Amolyan petting volt ez a részünkről, komolyan vitázva az első –és hátsókerékhajtás előnyeiről és hátrányairól, a kisebb turbó motorok rugalmasságáról és a nagyobb lökettérfogatú szívó erőforrások erejéről.

Párbajhősök

Nem volt mese, a kesztyűt mindkét fél felvette, a párbaj nem is volt kérdéses. Már csak egy helyszínre volt szükség, de ez is hamar megoldódott és egy forró pénteki nap reggele a Kakucsringen talált bennünket. Mindkét fél újraállította az addig is huszonötször beállított üléspozíciót, melegítette a motorokat, majd néhány felvezető kör keretein belül a gumikat is. Apropó gumik. A Mazda MX-5-re a Rial jóvoltából játszópapucsokat is kaptunk, így az ő szponzorálásuknak köszönhetően lelkiismeret furdalás nélkül gyilkolhattam az abroncsokat. Nem is maradt sok minden belőlük a nap végére, az elképesztően izgalmas párharc összefoglalóját pedig az alábbi videóban láthatjátok! Mazda MX-5 vs. Ford Fiesta ST. Jó szórakozást!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagrm

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű