Csatlakozz hozzánk
Halálos Iramban

Tesztautó TV

Génmanipuláció – Mercedes E 250 teszt

Az új E-osztály frissítő műtéten esett át, amit génsebészek végeztek, ugyanis az újdonságba az S Mercedes kromoszómáit ültették. De vajon jó ez a manipuláció?

Közzétéve

ekkor

Ráncfelvarrás és ráncfelvarrás között óriási a különbség. Vannak olyan gyártók, amelyek csak a ködlámpafészkekkel maszatolnak, más felnivel kínálják az autót, bővítik a színpalettát és a kárpitok választási lehetőségét, aztán egy alapos PR hadjárat keretein belül világgá kürtölik a kocsi „újdonságait”. A Mercedesnek azonban a faceliftről más fogalmai vannak és olyan komoly módosításokat végzett az E-osztály frissítésénél, amelyek néhány márkánál már generációváltást jelentenek.

Az előd ikerlámpáinak osztása erőltetett és nem szép


Ráadásul a csillagosoknak kifejezetten pozitív irányba sült el a plasztikai műtét, mert valljuk be, hogy az előd szögletes formái egy SS tiszt kérlelhetetlen vonásaival tarkítva és az ügyetlenül osztott lámpáival nem feltétlenül aratott osztatlan sikert. Legalábbis eléggé megosztotta a közvéleményt. Nekem speciel nem tetszett, de a módosítások után már kifejezetten kedves a szememnek az új E-osztály.

Karakteres, szép orr


Kicsit –nem is kicsit- a nagytestvér S génjeit ültették a gyáriak az újdonságba, amelyek nemcsak a dizájnelemekben jelentkeznek, hanem a műszaki tartalomban is. Láttunk már ilyet, hiszen az Audi A8 és A6 között alig van különbség, mint ahogy a BMW 5-ös és 7-es sorozata is elképesztő módon hasonlít egymásra. Erre az útra lépett a Mercedes is, bár nem biztos, hogy ez jó, hiszen így nemcsak a márkán belüli egyéniség van halálra ítélve, hanem a kategóriák is összemosódnak. Az alsóbb osztályban focizóknak ez nyilván előrelépés, de a prémiumszegmens képviselő számára visszalépés, hiszen miért adna ki sokkal több pénzt a vásárló egy A-ligás járműért, amikor már szinte ugyanazt tudják a kisebbek, ráadásul majdnem ugyanúgy néznek ki!?

Jól áll neki a távolság is…


Vegyük sorra a változásokat! A Mercedes szakított a hagyományokkal és az E-osztályra jellemző ikerfényszórókat egybeolvasztották, valamint már nem csak a nappali mentfény áll világító dióda sorból, hanem a fényszóró is LED-ből lövi ki a fotonokat. A lámpák és a hűtőmaszk változása magában hordozta a géptető módosítását is, és természetesen lecserélték a lökhárítókat is.

Fotonágyú. Fortyog előtte az aszfalt


Egyébként a Mercedes megadja a vásárlóknak a választás lehetőségét, hiszen kétféle ormánnyal kínálják a kocsit; az alapkivitel és az ELEGANCE felszereltségi szint a klasszikus, háromdimenziós limuzin-hűtőmaszkot kapja, háromlamellás optikával és a motorháztetőn álló csillaggal, míg az AVANTGARDE hangsúlyosan sportos megjelenését a hűtőmaszk adja, amelynek közepében helyezkedik el a csillag.

Avantgarde


Az orrész forradalma után megcsappant a mérnökök tervezési kedve és a kocsi hátulnézetből már a konzervatív irányvonalat követi, amin a módosított lökhárító és a LED-es lámpák sem segítenek. Oldalnézetben a díszlécek áthelyezésével csapják be a szemet, ami jót tett a formának, mert ezeknek a módosításoknak köszönhetően hosszabbnak és elegánsabbnak, ugyanakkor dinamikusabbnak hat az E-osztály.

Nagyon mélyre kell hajolnunk, hogy sportosnak lássuk a hátsót


Természetesen a belsőt sem hanyagolták el a tervezők, és így új dizájnelemek díszítik az utasteret; új a három csőfoglalatos kombinált műszer, a Flat-Frame fejegység trapéz-alakú, csillogó kerete, a szellőzők designja és a két középső szellőző közötti analóg óra. Hasonlóan jellegzetes lett az áttervezett, választókar-nélküli középkonzol, valamint az új multifunkciós kormánykerék, a DIRECT SELECT választókarral és az automata váltóbillentyűivel.

Ablaktörlő? Nem! Könnyen keverhető, ha más típusból ülünk a Mercedesbe


Külön dicséretet érdemel az Integrált Szerviz Csomag, amely az első 4 évben csökkenti az autó fenntartási költségeit, ugyanis ebben az időszakban vagy 120.000 kilométerig a Mercedes teljes egészében átvállalja a karbantartási- és szervizköltségeket. Ennél azonban még sokkal fontosabb dolgokat is tartalmaz a ráncfelvarrott E-osztály; az egyik az új benzinmotor család, a másik pedig a menetbiztonsági berendezések arzenálja, amelyek majd a következő generációs S-osztályban is helyet kapnak. Kipróbáltuk őket, és természetesen az új 2.0 literes benzines erőforrást is, amelyről videó is készült, sok-sok információval egybefűzve. Íme;



További Mercedes cikkek itt. Katt.

Ha a Tesztauto.hu cikkei segítettek a szolgáltatások és a járművek kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztauto.hu működését. Köszönjük!  

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS
Siren7

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű