Csatlakozz hozzánk

Tesztautó TV

Végletek az alsó-középkategóriában

Az Autómánia május 19-i adásában két kompakt újdonságot láthattunk. Bár egy kategóriába tartoznak, egyáltalán nem tekinthetők versenytársaknak. Az új Hyundai i30 az észre, a Mercedes-Benz B200 az érzelmekre hat. Áraikat valódi ellenfeleik áraival hasonlít

Közzétéve

ekkor

Már az előző generációs i30 esetében is nyilvánvaló volt, hogy a Hyundai megtanult autót építeni. Nem autópótlót, hanem igazit, a mi igényeinknek megfelelően. Jól használhatót, elegendő helyet kínálót, jól felszereltet, kedvező áron, habár a forma még nem volt az igazi. Az új modellváltozatra már az utóbbi sem igaz, felnőttes lett a kompakt Hyundai, ezért az eddigiektől magasabbra pozicionálták. Egy dolog hibádzik még: nem kínálnak kis hengerűrtartalmű turbós benzines motort. Viszont 1,6 literes szívót rögtön kétféle teljesítménnyel is. Az Autómánia a kisebbik, 120 lóerős változatot kapta meg tartós tesztre.

Az újdonsággal egy korszakot zárt le a koreai gyár: vége az olcsó i30-nak. Elég vastagon fogott a gyár ceruzája, ezért a gyengébbik 1,6-osért legkevesebb 4 749 000 forintot kérnek. A Life névre hallgató alapváltozat nem kényeztet túlságosan, azt nyújtja, amit egy koreainak kell: hat légzsák, klíma, első elektromos ablakok, MP3-as rádió, USB-csatlakozó, és széria a visszagurulás-gátló is.

Habár Golf-osztálynak hívják, éppen a Volkswagen kompaktja az, ami kimarad az ellenfelek közül, mert szívó benzinessel már nem is kapható. Sok gyártónál még nem kezdődött el a motorok generációváltása, vagy éppen folyamatban van. Utóbbiak közé tartozik a Ford. Már kínálják a egyliteres turbót, de még megvehetjük a 125 lóerős 1,6 literest. 5 055 000 forint. Ennyibe kerül a Trend változat, amiből a Hyundaihoz képest csak a visszagurulás-gátló hiányzik. Ezért legalább 100 ezer forintot kell fizetni, mert csak csomagban kapható, így ehhez kapunk egy vonóhorgot is.

A Focus árszintjén mozog a 120 lóerős Citroen C4-es is, amiért 5 059 000 forintot kérnek. Viszont 140 000 forintot kell fizetnünk a visszagurulás-gátlóért, USB-csatlakozó pedig nem is választható a Tendance szinthez.
Valamivel olcsóbb a 115 lóerős Opel Astra, 4 840 000 forint áll az árcédulán. De ezért a pénzért ugyanazt kapjuk mint egy C4-es vásárlója, viszont nem csak az USB-csatlakozóhoz, hanem még az Opel nyelven „Emelkedő start asszisztensnek (HSA)” elnevezett szerkezethez sem juthatunk hozzá.
Valódi meglepetés a Toyota Auris. Motorja erősebb, mint a riválisoké, 132 lóerőt ad le, ára viszont mindössze 4 390 000 forint és csak a hegymeneti elindulás-segítő hiányzik – nem is rendelhető – a felszerelések listájáról

Új magyar álom – és az is marad – a Kecskeméten gyártott Mercedes B-osztály. Ára nem arra predesztinálja, hogy széles körben elterjedt helyváltoztató eszköz lehessen Magyarországon. Az erősebbik dízel 8 199 500 forintba kerül. Ennek az árnak nagy részét a névért, a presztízsért kell kifizetnünk. Ugyanis az alapfelszereltség semmi igazán különlegeset nem tartalmaz. Említésre talán csak az éberség-figyelő rendszer érdemes. Ezen kívül hozza az elvárt szintet, természetesen minőségi kidolgozásban. De megér-e ez ennyit?

Akinek a név számít, biztosan nem hezitál kifizetni érte ekkora összeget. Aki viszont kompakt méretben szeretne kényelemben utazni, akár egymillióval olcsóbban is autóhoz juthat. A Ford Grand C-Max 140 lóerős motorral, Titanium kivitelben 7 300 000 forint. A Renault Grand Scenic – ugyan csak 1,6 literes motorral szerelt, de a teljesítménye 130 lóerő és nyomatékban sem marad el – ára csak 10 000 forinttal haladja meg a hétmilliót.
Méretben 30 centivel elmarad a Volkswagen Golf Plus, de mégis meg kell említeni, 7 352 410 forintos listaárával pedig meggondolandó ajánlat lehet.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Instagrm

Hirdetés

Népszerű