Connect with us

Elektromos Autó

A divatos, de drága francia Pokémon – Citroën ë-C4 Feel Plus 50 kWh teszt

Published

on

Szinte látom magam előtt a verejtékező homlokú formatervezőket, akik azon törik naphosszat a fejüket, hogy ugyan milyen külső jegyekkel tudnák kiemelni a mezőnyből az N+28-adik kompakt SUV-t/crossover-t. Pláne, amikor még házon belül is van konkurens, ami a kaszni alatt lényegében ugyanaz. Egyáltalán nincsenek irigylésre méltó helyzetben a dizájnerek, ám egy előnyös oldala azért van a dolognak: rá vannak kényszerítve, hogy valami egyedit próbáljanak rajzolni. Van, amikor ez sikerül, aztán persze olyan is, amikor nem. Mindenkire rábíznám, hogy ebben az esetben sikerrel jártak-e:

A feladatot nem alibizték el, ezt bátran ki merem jelenteni, hiszen az átlagnál jóval többen nyújtogatták utána a nyakukat, pedig se nem olyan új, se nem csillogó luxusautó. Egyszerűen csak extravagáns. Megtestesíti a trendeket követő városi puffancsot, ami esetünkben még elektromos is – igaz van belőle benzines/dízel változat, és ez a későbbiekben még egy eléggé lényeges részlet lesz.

Több mint négy éve már annak, hogy utoljára C4-et teszteltem. Annak az egyszerűségére csodálkoztam rá. Előtte megfordult nálam a Cactus is, annak pedig a kreativitását szerettem, no meg az árát, és nem tagadom, hogy a stílusa miatt a mai napig rajta van a kívánságlistámon a legelső generáció.

Örülök azért annak, hogy ezt a vonalat vitték tovább, mert bár a klasszik C4 egy takarékos dízelmotorral igazán jó párosításnak tűnt, már akkoriban érezhető volt, hogy beleszürkült a mezőnybe. Váltani kellett. És ezzel a váltással visszanyúltak kicsit a modell egykori coupés formavilágához. Mintha csak ott folytatták volna, ahol azt abbahagyták. Persze a mai kor igényeihez modernizálva, és persze ötajtós formában.

Ez a temperamentumos, bokorugró megjelenés méreteiben hiába közel azonos a korábban bemutatott e-2008-cal, mégis teljesen más képet fest. Áramvonalasabb, és a motorháztető, valamint a tető lejtetése miatt gömbölyűbb is. Utóbbi miatt ugyan 24 literrel kisebb a csomagtér, de még így is 380 literrel gazdálkodhatunk. Nagyon látványos az elülső nappali menetfény csíkszerű kialakítása, valamint az alatta lévő főfényszóró. Távolról hunyorítva olyan, mintha ráültek volna egy előző szériás Kia Sportage-re.

Alapáras a LED, de az automatikus távolsági sem egy nagy összeg

Hátulról nézve a legszembetűnőbbek a karosszéria domborulatai, de az igazi varázslat a hátsó szárnyban és a már-már absztrakt féklámpákban csúcsosodik ki. Mutatós, semmi kétség, még ha a hátsó kilátás emiatt nem is túl ideális.

Szerencsére felülnézeti kép, kamera, és radar is segíti a tájékozódást

Az ötletek nem fogytak el a lemezek hajlítgatásával és az elemek egymásba illesztgetésével, ugyanakkor a belső világ érezhetően plasztikpárti, sok a szürke műanyag, lehetne valamivel vidámabb, ha már a formákra itt is annyi figyelmet fordítottak. A minimalista részletek azonban így is működnek, a kedvencem a kilincs melletti türkiz elem, valamint az oldalsó LED megvilágítású műszerfal volt.

Ez utóbbi az elmúlt időszak egyik – számomra – legbefogadhatóbb digitális panele, semmivel nem vonja el a sofőr figyelmét, csak a lényeget közvetíti. Idén talán még a Honda Jazznél találkoztam hasonlóan jó műszerezéssel, pedig azért volt nálunk pár autó. Középen egy hatalmas, téglalap alakú érintő terpeszkedik, aminek a tudása lényegében megegyezik a többi PSA egységével.

A Feel Plus szinthez hozzátartozik a driver assist, a holttérfigyelő, valamint az adaptív tempomat is

Alatta fizikai gombos klímapanel, még eggyel lejjebb töltőpad, majd az előválasztópult – amit viszont nem sikerült sem megszoknom, sem megszeretnem. Sajnos a kapcsoló nem mindig reagált, ráadásul az egészet körbeöleli a sérülékeny és ujjlenyomatgyűjtő zongoralakk-tenger.

A vezetői környezet komfortos, a csapott kormány is szerethető részlet, hiszen elég helyet hagy a lábnak. Ami viszont okoz némi bunkerérzetet, azok a kicsi üvegfelületek, és a hátsó fejtér szűkössége. A franciák tettek róla, hogy az anyóst is hatékonyan lefoglalhassuk, a kesztyűtartó felső rekeszéből ugyanis elővarázsolható egy pultra rögzíthető tablettartó.

A C4 motorpalettája – hasonlóan a konszerntestvérekhez -, egészen széles. Az 1.2-es, benzines PureTech mellett az 1.5 literes, dízel BlueHDi-vel is elérhető, előbbi 6 milliótól, utóbbi 7,6-tól indul. Tesztalanyunkat vonatkoztassuk is gyorsan el ezektől, a gyártó is ezt tette, még külön árlistát is készítettek!

Az ë-C4 ettől függetlenül nagyon is ismerős paraméterekkel rendelkezik. Hiszen a 136 lovas, 260 Nm csúcsnyomatékú villanymotor dolgozik a Corsa-e/Mokka-e, e-208/e-2008 párosban is. Ismételten az e-2008 tesztjét hoznám fel, ott már elég részletesen kitárgyaltuk a hatótávot. Továbbra is a 250-270 kilométer a középutas realitás, és ahogy annak idején már említettük, a fedélzeti bizony erősen támaszkodik a korábbi utak fogyasztási adataira, gyakorlatilag abból kalkulál, így fordulhat elő, hogy a városi etapok után 320 kilométert jelez, aminek a vége aztán jóval kevesebb lesz. Az átlagfelhasználás melletti 18-19 kWh-s fogyasztást említve ugyanakkor nagyot nem tévedhetünk.

Ami a „tankolást” illeti, 7,4 kW-os töltőoszlopnál cirka 6,5-7 óra alatt érhetjük el újra a 100%-ot, az opciós, 11 kW-os töltési lehetőség ennél már jóval kellemesebb, 4,5 órás kávészünetet ígér. Természetesen villámtöltésre is van lehetőség, itt hozza a szokásos 30-35 perc / 80%-ot az ë-C4.

A vezethetőség a jó súlyeloszlás miatt kellemes, azonban a komfortfutóműből sajnos túl sokat nem lehet észrevenni, ugyanazt a feszesebb, kisautósabb érzetet kelti, ami mondjuk egyáltalán nem rosszabb, mint bármelyik konkurense esetében. Ami még említendő, az a visszatáplálás, egész sokat lehet fogni egy-egy hosszabb városi szakasznál, akár 5-10 kilométert is, így pedig máris közelebb kerülünk ahhoz a 320-hoz, amit a fedélzeti – olykor optimistán – kiszámolt nekünk. A WLTP szabvány szerinti 350 viszont még így is csak messziről integet.

Én ezt az egészet tudnám szeretni. Azon az áron, amit az e-2008 nyújtott, a még államilag támogatott szisztémában. Ez akkor 8,25 millió forintot jelentett, és továbbra is tartom magam ahhoz, hogy annyiért már elgondolkodhatunk az elektromos változaton, természetesen a használat módját előtérbe helyezve. Jelenleg azonban a támogatás nem elérhető, a lebonyolítás miatti átállásból fakadóan (az IFKA-tól a HUMDA-hoz kerülnek a pályázatok koordinációja), ez pedig hónapok óta tartó bizonytalanságot eredményezett a magyar piacon.

Ennek hiányában leírni is fájdalmas a 13,2 milliótól 14,2-ig terjedő listaárat, amin a Citroën 1,9-2,2 milliós, amúgy elég nagyvonalú magánügyfél-kedvezménye sem sokat segít. Így aztán az ë-C4 befogásához Pokélabda helyett inkább vaskos pénztárca szükséges. Remélhetőleg hamarosan változik a helyzet, mert a Citroën, illetve a PSA alapvetően egy fejlődőképes jövőképet próbál vázolni, és a városi-ingázó szegmensben egész jól kitaposták a kompakt elektromos autók ösvényét.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

A tesztlehetőséget a Citroën Magyarország biztosította számunkra!

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
4 hónap telt el
View on Instagram |
1/9
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
4 hónap telt el
View on Instagram |
2/9
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
5 hónap telt el
View on Instagram |
3/9
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
6 hónap telt el
View on Instagram |
4/9
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
6 hónap telt el
View on Instagram |
5/9
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
7 hónap telt el
View on Instagram |
6/9
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
8 hónap telt el
View on Instagram |
7/9
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
8 hónap telt el
View on Instagram |
8/9
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
8 hónap telt el
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű