Csatlakozz hozzánk

Tesztek

A morcos sárgaborsó – Suzuki Swift Sport teszt

Közzétéve

ekkor

Tesztautóinkat a Siren7 vadriasztó rendszer védi!

Odakinn vágni lehet a ködöt, a Nap pedig még csak a halvány kontúrját sem hajlandó megmutatni. A parkolókban páragombolyagba burkolt, koszlott masszával borított autók tucatjai várnak arra, hogy végre valahára felfűtse őket valaki. Cidrizek egy üres sínpár mellett, süket csönd, közben szépen-lassan belém nyilall a felismerés, hogy Miami Beach, a görkoris lányok, meg a hajlongó pálmafák nagyon messze vannak innen. Mégis van ok a vidámságra! Hogy pontosan minek is köszönhetően?

Szinte hunyorogtam, amikor ránéztem. Mikor is tesztelhetném ezt a sárga vitaminbombát, ha nem a tél kellős közepén? A kontraszt tökéletesen emeli ki a szürkeségből, keresve sem lehetne jobb kedélyjavítót találni, ez egy kerekeken guruló antidepresszáns.

Vonzza a tekintetet, ez kétségtelen, és már-már szájbarágósan kiad minden részletet magából, amitől a Swiftből Swift Sport lesz.

Adott egy ügyes alapforma, ám mivel a Swiftnek van egy rakás variánsa, ezért muszáj volt megkülönböztetni a sportmodellt a többitől. Sikerült!

Nem kell túl bonyolult dolgokra gondolni, egészen bámulatos például az, hogy a modelltársakhoz képest megfordították a hűtőmaszkot, kiemelték egy kicsit a rácsmintából és máris készen is van az új, mérgesebb tekintet. Pár centivel szélesebb és párral alacsonyabb lett, próbál terpeszkedni kicsit a Swift Sport, már amennyire ezt egy alig 3.9 méteres autótól elvárhatjuk.

Oldalt karbonhatású küszöbtoldat, lebegő tető, mutatós 16 colos felnik – ezek mentén jutunk el a hátuljáig, ami szerintem a legfeltűnőbb része a Suzukinak. Apró mesterfogások segítségével sikerült olyan összképet kialakítani, ami még azt a kis piros „Sport” feliratot sem indokolná. Merthogy messziről felismerni. És hogy mi kellett ehhez? Egy kis szárnyacska, egy áldiffúzor, meg a dupla kipufogó. Utóbbi nem az az ordítozós fajta, de igazából ez csak eggyel több ok arra, hogy kicsit megpiszkáljuk a gyári rendszert. Ebben a videóban például egy Remus Catback-kel kísérleteztek, nem is eredménytelenül.

Ha a feneke lehetne az eleje, akkor az már nem a feneke lenne

Ha nem is hangos, a lelkesedésével kompenzál, méghozzá a Vitarából már korábban megismert 1.4-es, 140 lóerős turbós erőforrásnak hála, ami még a nagyobb testvérét is dinamikusan mozgatja, hát még ezt a 970 kilós apróságot. A 230 Nm-es csúcsnyomaték már alacsony fordulatnál bekopogtat, a Swift Sport ideális társ, ha kis lehetőségekből szeretnénk nagy autózásokat kovácsolni. Értem ezalatt azt, hogy minden helyzetben élvezhető, mindig előkap egy kis tartalékot.

Nem fogja megenni a pénztárcát, 7 literrel megelégszik, feltéve ha nem 0-24 vadulunk

Egyébként meg nem feltétlenül csak a dinamikáját illetően érdemes keresni az élvezeti faktorokat. Remek a 6 sebességes manuális váltó, a fékek fogáspontja tökéletes, a hatásfok szintén, de említhetném a sportosra hangolt futóművet is, ami a pontos kormányzással együtt teszi igazán kezessé az autót. Rosszabb utakon érződik ugyan a keménysége, de ebben semmi meglepő nincsen.

A recept a külsőt, a műszaki tartalmat és a belsőt illetően is az alábbi alapszabályra építkezett: „mindenből egy kis pluszt, a lehetőségeinkhez mérten”.

Tényleg minden pontján ezt az elvet éreztem a Swift Sportnál, hiszen odabenn is a megszokott Swift-alapkészletet kapjuk, kissé megfűszerezve.

A helykínálat kisautós ugyan, de elöl kényelmesen el lehet férni, a csomagtér is egész tágas

Piros varrások és dekorelemek, sportos pedálszett, és persze az elmaradhatatlan kagylóülés. Utóbbi nem lesz mindenkinek kényelmes, aki combosabb, az kissé „korlátok közé” szorítva érzi majd magát. Ellenben a videós bemutatónkban Tibinek nagyon is bejött a tartása.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

Suzuki Swift Sport bemutató – tesztauto.hu

Természetesen írott teszttel is készülünk, de ha már nálunk volt a Swift Sport, kicsit körbe is videóztuk Tibivel.

Közzétette: tesztauto.hu – 2020. január 14., kedd

Az anyagminőség egyszerű, az összeszerelés viszont hibátlan, a felszereltség pedig a GLX szintet tükrözi, tehát mindent megkapunk, legyen szó biztonsági, vagy kényelmi dolgokról. Előbbinél kiemelendő a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, illetve az adaptív tempomat és a vészfékrendszer.

A komfortextrák között megtaláljuk az ülésfűtést, a digit klímát, a gombnyomásos indítást, valamint a telefonos összeköttetést is támogató, tolatókamerával is ellátott központi érintőkijelzőt. És ennyi elég is, ennél nagyobb luxus felesleges lenne, ez nem az a kategória.

A maga szegmensében nagyon tisztességes darab a Suzuki Swift Sport, követi a márka hagyományait és hoz egy kis színt a kisautók világába. Mindezért pedig teljesen vállalható az 5.49 milliós ár, és bár egy alap Swifthez képest komoly különbségről beszélünk, ez nem csak az árnál, de a vezetési élménynél is kiütközik.

A tesztlehetőséget a Suzuki Világ és a Magyar Suzuki Zrt. biztosította.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű