Csatlakozz hozzánk
Volvo Galéria

Tesztek

A nagy fehér – Volvo XC90 B5 MHEV Inscription AWD teszt

Közzétéve

ekkor

Nem mostanában volt utoljára, hogy Volvo járt a tesztauto.hu háza táján, éppen ezért itt volt az ideje, hogy felfrissítsük az emlékeinket a márkával kapcsolatosan.

Mi mással is tehettük volna ezt, ha nem a zászlóshajójukkal? Az XC90 mindent felvonultat, ami csak elvárható egy luxus SUV-től, ugyanakkor nem csupán a tudásával, de az árával is jelzi, hogy a topligában játszik.

Azt nagyjából a harmadik kanyar után sikeresen megtapasztaltam, milyen reakciókat vált ki az XC90 a közlekedőtársaktól. A fogadtatás vegyes volt. Akadt, aki mindenképp le akart nyomni, de olyan is, aki konkrétan átmosolygott. A Vácin. Egy Porschéból. Az előbbieket megszoktam, nem zökkent ki. Az utóbbinál azonban én magam is elmosolyodtam, méghozzá azon az abszurd tényen, hogy a szépen sminkelt fiatal lánynak mennyire fogalma sem lehetett arról, hogy cirka százhavi fizetésemen ülve gurulok éppen.

Egyikünk mosolya sem lehetett túl őszinte, de erről nem az XC90 tehetett

Az akciósan 22,5 milliós (amúgy majdnem 26) árcédulán azonban egy teszt alkalmával nem szabad sokat gondolkodni, egyszerűen túl kell lendülni rajta. Ennek oka van: ha sokat töprengünk rajta, akkor az apróbb, kritikával illethető jelzők irreálisan hatalmassá nőhetnek. Márpedig mint tudjuk, tökéletes autó nincs. Ebben az árszegmensben sem, és az ennél magasabb polcokra helyezett modelleknél sem. Az XC90 ennek megfelelően nem is a perfekcionizmusra hajt, szimplán arra, hogy kategóriájában többet/jobban adjon, mint bárki más. És ez megy is neki.

Volvo XC90 teszt

Kitűnő fényminőséget biztosítanak a kanyarkövetős Full LED-lámpák

„Ez hatvan? Kilencven?? Nem a negyven, az biztos, ahhoz túl nagy!”

Többek között ilyen és ehhez hasonló eszmefuttatások is elhangzottak tesztalanyunk közelében, ami annak fényében nem meglepő, hogy stílusukat nézve nagyon is hasonlítanak egymásra az XC-testvérek. De nem akkor, amikor egymás mellett állnak! A Volvo Galéria előtt sorakozva egyszerűen kimagasodott a többi közül az XC90. Akár az öt, akár a hétüléses változatot nézzük, majdnem ötméteres hosszával és 1.8 méteres magasságával egy tekintélyt parancsoló óriással találhatjuk magunkat szemben. A másik dolog, ami ezzel kapcsolatosan feltűnhet, hogy itt nem kellett törődni a kompakt külső jegyekkel. Értem ezalatt, hogy míg az újabb XC40 és XC60 gömbölyűbb elemekkel kombinál, addig az XC90 élesebb, szögletesebb, és ezáltal talán kicsit Volvósabb is. Krómozás is csak annyi van, amitől még nem tűnik túldíszítettnek, a 20 colos felnik meg pontosan elegendőek alá.

Volvo XC90 teszt

Jók az arányok, pluszpont jár a kiugró visszapillantóért

Volvo XC90 teszt

Vonóhorog is van, elektromosan kihajtható – az XC90 továbbá 700 kilóval terhelhető és 2400 kg-ot vontathat

Habár a régi XC90 egyfajta előfutárnak volt tekinthető, az elmúlt lassan 7 év távlatából kijelenthető, hogy a Volvónak bejött ez az irányvonal.

Ezt jól jelzi, hogy annak ellenére is elég volt neki egy facelift, hogy a mai trendek szerint sok esetben már a ciklus felénél annyit farigcsálnak egy-egy modellen, hogy azt simán el lehet adni újgenerációsként is. Ez nem volt mindig így, lásd például az első szériás XC90-et, és kimondottan jó látni, hogy még most sem gondolkodik így minden gyártó.

Persze a Volvo tett is ezért, egyértelműen az volt a cél, hogy hosszú szavatosságot garantáljanak. Amikor 2014-ben bemutatták az új XC90-et, a letisztult, digitális belső még korántsem volt annyira elterjedt, mint manapság. Mindössze néhány évvel előzte meg a korát, ez pedig pont elég volt ahhoz, hogy ne veszítsen az aktualitásából 2021-re sem. Gyakorlatilag ehhez a belső világhoz igazodott a többi márkatárs is, és fentről indulva végül a teljes paletta ide érkezett meg. Azóta ezt is láttuk már több gyártótól is, gyaníthatóan fogjuk is még, bevált taktika.

Volvo XC90 teszt

Ezzel lényegében elárultam azt is, hogyha egy Volvo belsejét láttuk, akkor az összesét láttuk. Sarkított ez így egy kicsit persze, de hellyel-közzel igaz. Vannak azért exkluzív különlegességek: ha kristály pezsgőspohár szett nem is járt ugyan, de az Orrefors előválasztó így is az utastér legelőkelőbb pontja. Odabenn puha, szép textúrájú anyagokkal, pontos illesztésekkel, bár tesztalanyunk esetében kissé komor színekkel találkozhatunk.

Volvo XC90 teszt

Ami fájdalmas, hogy az általános jó minőség és az alacsony futásteljesítmény ellenére a fűthető-szellőztethető nappabőr ülések a széleken bizony már bolyhosodni kezdtek. Valószínűleg közrejátszik az is benne, hogy az XC90-ből magassága miatt kis túlzással úgy kell kicsusszanni, ennek pedig az ülések szélei isszák meg a levét. Ha a kényelem oldaláról nézzük, mindez mit sem számít, hiszen az oldaltámasz-deréktámasz-combtámasz hármasa elektromosan állítható, az ülőlap és a támla szintén, így a legfinnyásabb ülőgumók és a legmakacsabban sajgó csigolyák is hálával fognak gondolni a Volvo foteljeivel együtt töltött pillanatokra.

A helykínálat amúgy királyi, a második soron is kényelmesen elférni, digitális klímapanel ide is jutott. A csomagtér öt üléssel használva óriási, 720 literes, de héttel is marad még 315 liter, síkpadlóssá bővítve meg majdnem 1.9 köbméterrel számolhatunk. A perem alacsonyan van, így a pakolhatósága is a praktikumok közé sorolható.

Volvo XC90 teszt

Összesen három felszereltség közül választhatunk, az Inscription középen van, de ez senkit ne tévesszen meg, mert ha most nekiállnék tételesen felsorolni, hogy mi mindent tartalmaz ez a szint, reggelig itt ülnénk.

A központi kijelző kezdőképernyője egyszerűnek tűnik, ám jobban elmélyülve benne temérdeknyi beállítási lehetőséggel finomhangolhatunk, legyen szó akár biztonsági, akár kényelmi funkciókról, ami a személyreszabhatóságot nézve még jól jöhet. Mindkettő közül választottam egyet, amivel nagyon gyorsan megbarátkoztam: az egyik a kamerarendszer, aminek az éjszakai minőségével voltam a leginkább megelégedve, tolatás közben pedig a keresztirányú forgalmat is figyeli és vészfékez, ha kell. A másik pedig a Harman/Kardon hifi, ami meg egy guruló koncertteremmé változtatta az amúgy is jól szigetelt utasteret.

Külön kis bekezdést érdemel továbbá a Pilot Assist, ami néhány hasonló „önvezető” rendszernél sokkal engedékenyebb, ritkábban kér beavatkozást, és a távolságtartóval is tökéletesen dolgozik együtt. Feltétele természetesen a sávszélek/felezővonalak jelölése, illetve a 140 km/óra alatti sebesség.

Bármennyire is úgy tűnhet, hogy a Volvo szeretné levetkőzni a dicső múltat jelentő dízelmotorjait, ez még mindig nem történt meg. A benzines lágyhibrid és PHEV változat mellett ugyanis dízelből is készült Mild Hybrid változat. Érdekesség, hogy ez is, csakúgy mint a 250 lovas benzines a B5 jelölést kapta, és ugyan nincs tisztán elektromos mód, egy aprócska elem a műszerfalon azért jelzi, ha dolgozik a rendszer.

Elvileg ezek a konstrukciók 14%-kal alacsonyabb fogyasztást tesznek lehetővé, a gyári átlag 5,6 liter, részemről nagyobb odafigyelésnél inkább 6,5 körül volt, használva az ECO üzemet is. Persze azért a Dynamic-ot sem hagyhattam ki, de hiába a 480 Nm-nyi nyomaték és a 7,5 másodperces 0-100, valahogy ez 2 tonnás monstrum nem erre termett, nem ezt igényli. Eleve a 8 sebességes Geartronic sem igazán szeret kapkodva váltani, a kétliteres, 235 lóerős, négyhengeres dízel meg kicsit morgolódóssá válik, ha nagyon odalépünk neki. Inkább a vonulós, autópályán kényelmesen suhanós vezetési módot preferálja, azt viszont nagyon, a kanyarban is komfortos, finom és elegáns, soklengőkaros hátsó futóművével együtt. És amúgy ha már suhanunk, ne feledkezzünk meg még egy dologról: ezek már olyan Volvók, melyeknek a végsebességét 180 km/órára korlátozták. Ezt kalkuláljuk bele, mindazonáltal a józan ész azt diktálja, hogy ugyan miért is lenne szükség ennél magasabb tempóra?

Ahogy arra már a teszt elején célozgattam, az XC90 nem olcsó mulatság, ez tény. Mint ahogy az is, hogy a vetélytársak közül drágábbakba is belefuthatunk. Ez is tény. Ennél a pontnál inkább már az egyéni meggyőződések, korábbi tapasztalatok húzhatják egyik vagy másik irányba a leendő tulajt. Ha valaki nagycsaládosként nagy Volvóban gondolkodik, annak is minimum 16 millió a belépő, és innen már csak feljebb megyünk, egészen a T8 Plug-in Hybridig, amire még sok-sok milliót rászámolhatunk légrugós futóművel, masszázsüléssel, Bowers & Wilkins audióval, kiegészítő garanciával. Úgy már valahol 30 körül áll meg a mutatvány.

Mi viszont nem állunk meg itt, már nálunk van az XC60 zöldrendszámosa, vele is találkozhattok hamarosan a tesztauto.hu hasábjain! Ízelítőül egy hangulatos képet mutatunk róla:

Megtaláltok bennünket az Instagramon és a Facebookon is, ahová hamar felkerülnek képes tartalmaink.

A Volvo XC90 teszt megjelenését a Volvo Galéria Budapest támogatta! Köszönjük továbbá a technikai segítséget Demencze Ilonának.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe  #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
2 hét ago
View on Instagram |
1/9
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
3 hét ago
View on Instagram |
2/9
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
1 hónappal ago
View on Instagram |
3/9
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
2 hónappal ago
View on Instagram |
4/9
Ilyen egy Honda-belső, 2021-ben. Tágas, modern, átlátható. #honda #crv #suv #blackedition #teszt #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphoto #interior
Ilyen egy Honda-belső, 2021-ben. Tágas, modern, átlátható. #honda #crv #suv #blackedition #teszt #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphoto #interior
2 hónappal ago
View on Instagram |
5/9
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
Idén ismét találkozhattak az Alfák szerelmesei. 😍 @alfacity_hu #alfaromeo #hungary #meeting #carstagram #2021 #mik #magyarinsta #carphoto #classiccars #alfa4c
2 hónappal ago
View on Instagram |
6/9
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
Alaposan átalakult az Opel Astra! Hogy tetszik? #carphoto #opel #opelastra #vizor #2021 #újautó #nextgen #mik #magyarig #instahun #ᴄᴀʀsᴛᴀɢʀᴀᴍ
2 hónappal ago
View on Instagram |
7/9
Klasszikus darabbal bővült a gyűjteményünk! Már rendelhető a Deagostini Volkswagen-sorozata. #vw #volkswagen #deagostini #modell #diecast #diecastcollector  #diecastphotography #tesztautohu #gyűjtemény #vwgolfgti #classiccar #1978 #magyarig #instacars
Klasszikus darabbal bővült a gyűjteményünk! Már rendelhető a Deagostini Volkswagen-sorozata. #vw #volkswagen #deagostini #modell #diecast #diecastcollector  #diecastphotography #tesztautohu #gyűjtemény #vwgolfgti #classiccar #1978 #magyarig #instacars
Klasszikus darabbal bővült a gyűjteményünk! Már rendelhető a Deagostini Volkswagen-sorozata. #vw #volkswagen #deagostini #modell #diecast #diecastcollector #diecastphotography #tesztautohu #gyűjtemény #vwgolfgti #classiccar #1978 #magyarig #instacars
2 hónappal ago
View on Instagram |
8/9
Pók a falon!
@monsterenergy #walkonthewall #rideonthewall #impossible #tesztauto #autoteszt
Pók a falon! @monsterenergy #walkonthewall #rideonthewall #impossible #tesztauto #autoteszt
2 hónappal ago
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
Volvo 300×250
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű