Csatlakozz hozzánk
Volvo Galéria

Tesztek

Audi RS5 menetpróba: a megbízható középső fiú

Közzétéve

ekkor

Ez az autó minden IS egyszerre, de igazából semmi sem igazán. Óvatosan válogatom meg a szavaim, mert ez nem egy kritikai kijelentés részemről, bár tudom, hogy sokadik olvasásra is annak fog tűnni.

Az RS5-nek van valami sajátos és hosszú idő után érthető karaktere. Mint az a kocka figura, akiről csak nagyon hosszú idő után derül ki, hogy igazából jót lehet vele bulizni. Kicsit piperkőc, kicsit vonalas, de amikor elengedi magát, akkor hatalmasat jön. Ahhoz ugyanakkor, hogy ez sikerüljön, szokatlanul sok mindennek kell egyszerre megvalósulnia. Ritkán szórakoztok tehát együtt, cserébe megbízhatóan és kiszámíthatón lehet tervezni vele minden programot.

RS5

A középső fiú. Az öccse rettenetesen vad, és állandóan a balhé jár a fejében, szemtelen és vicces is, a bátyja pedig a család sikeres és komoly embere, akinek elsőségéhez nem fér kétség. Az RS3 és az RS6 közé szorulva az RS5-nek egyszerre kellene tudnia azt is, amit a kicsi és mozgékonyabb fivére tud, és közben azt az ellentmondást nem tűrő vezető karaktert is, amit a nagyobb testvér ad.

Mindent megtanult, bemagolt, megcsinált, amit kell, de közben valahogy a saját személyisége nem lett meg. Kár, mert egyébként alapos és fantasztikus kvalitásai vannak, csak valahogy nem önmaga, bár elő lehet belőle csalogatni a rejtett és csak rá jellemző tartalékokat.

450 lóerővel, comfort állásban meglepően finom utazóautó, RS módban nagyobb hangot enged meg magának, az első visszafordítóba beleerőltetve pedig az orrtolás hiánya azonnal felvidítja a vezetőt. Mire ez az örvendetes tény felmászik az ember fenekéből és kezéből különböző impulzusokon keresztül az agyba, jön a következő meglepetés, mert terhelésváltásra csóválja a fenekét is, hiszen hátsókerekes hangsúlyú a Quattro set-up-ja.

RS5

A fék, az sajnos nem az igazi, és ez már nem az első, amit az RS Audik kapcsán tapasztaltam. Nem adja azt a magabiztosságot, adagolhatóságot, pedálérzetet amit a riválisok. Villanyt azért nem kapcsolja fel a party közepén, de egy kis torz basszus élményt bedob.

A tesztautó konfigurációja nekem nagyon tetszett, biztosan ebben a kékben kérném én is, és nagyon boldogon el lennék úgy eleve ezzel az autóval a mindennapokban, mert a tudásához mérten normális fogyasztással lehet vele közlekedni, (autópálya 11,5) stressz mentes pillanatokkal és praktikus karosszériával kecsegtet akkor, amikor nem a vadulás pillanatait éljük. Valamiért mégis inkább csak barátnak kéne.

Fotó: Mosoni Péter

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

HIRDETÉS
Volvo 300×250
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű