Csatlakozz hozzánk
Volvo Galéria

Elektromos Autó

Belépő a villanyosok világába – Renault Zoé R90 Intens használt teszt

Közzétéve

ekkor

Elektromos autók közül a használt Renault Zoé az egyik olyan modell, ami kimondottan érdekes a hazai vásárlóközönség számára, lévén az ára mostanra a megfizethető kategóriába került. Nem véletlen, hogy kapva kaptunk az alkalmon, amikor a közelünkben is megjelent egy 2016-os példány. Videóban már beszélgettünk az autó mellett, tulajdonosa, Péter jó néhány fontos tudnivalót el is árult róla. Most jöjjön tesztünk írásos-fotós epizódja!

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

3-4 millió forint környékén már bőven találni használható hatótávval rendelkező elektromos autókat, ugyanakkor többségük a mini kategóriába tartozik: Smartok, Peugeot ION, VW E-Up, majd jönnek szép sorban a már egy kategóriával nagyobbak, itt a Leaf-ek és a Zoé-k folytatják a sort. Nincs is az árukon semmi különleges: ezek az autók viszonylag hosszú ideje piacon vannak, így a hazai merítés is nagyobb. Ugyanakkor felesleges tőlük többszáz kilométeres hatótávot várni, ez még nem az az éra volt. Azonban van olyan helyzet, amikor második számúnak, a kellő otthoni infrastruktúrát kialakítva kifejezetten jó döntés lehet egy pár éves villanyautó. A jelenlegi AdBlue kínlódást és üzemanyagárakat figyelembe véve meg aztán pláne. Persze buktatók és bizonytalanságok itt is vannak, ezekről sem feledkeztünk meg!

Tesztünk főszereplője, ez a mindössze 35 ezer kilométert futott Zoé nem meglepő módon szinte újszerű megjelenésű, néhány kavicsfelverődést jelzi csak, hogy nem szalonautó. Az illesztési hézagok sajnos gyárilag nem a legszebbek, ez máris egy feljegyzendő pont, ha Zoé-t nézegetne az ember, akkor ne egyből a törés/elemcsere, vagy egyéb szokásos horrorsztorik jussanak az eszébe. Ami a külső paramétereket illeti, ha egy kortárs Clio mellé állunk, meg is lehet határozni a Zoé méreteit, magasságban ugyan jó 10 centit ver belőégésű motorral szerelt testvérére, de a 4,08 centis hossz, az 1,73 méteres szélesség és a 2,58 méteres tengelytáv gyakorlatilag megegyezik. Apró, de kedves jellegzetességek a mutatós lámpatestek, az „ujjlenyomatos” rejtett hátsó kilincs, és az elülső márkajelzés alatti töltőnyílás.

Ha már emlegettük a Cliót, belül még inkább szembetűnő a kettejük közötti hasonlóság: a középkonzol a tolatókamerás érintővel és a klímapanellel együtt lényegében ugyanaz. Nem úgy a műszeregység, ami követve a klasszikus francia iskolát egy csíkszerű, színes, digitális kijelző közreműködésével adja tudtunkra a legfontosabb információkat. Említendő még az előválasztó dizájnos kialakítása, vagy a varrott mintás könyöklő, de a videóban látható, szintén ugyanezt az alakzatot megjelenítő tető is. A Zoé csakúgy, mint kívül, odabenn is igyekszik tudatosítani, hogy újító, de mégsem túlzó szándékok vezérlik, illetve vezérelték egészen a gyártás kezdete óta.

Az anyaghasználat teljesen rendben van, többé-kevésbé pedig az összeszerelési minőség is, bár azért a huppogó kalaptartó és az időnként nyikorgó fékpedál vájtfülűeknek kissé idegesítő lehet. Az Intens felszereltséghez még annyit, hogy a Zoé nem csupán kamerával, de radarral is rendelkezik, 4 elektromos ablakot és kulcsnélküli indítást is kapott, és ami igazán érdekes, hogy a dán belpiacos származása miatt ülésfűtéssel is ellátták. További hasznos tudás az előhűtés-fűtés is, ez sem minden villanyautóban evidens!

Szintén jó hír, hogy a helykínálatot vizsgálva sem hasal el a Zoé, elöl kimondottan tágas a tér, habár viszonylag szivacsosak az ülések, a formázottság nem csupán mutatóssá, de egész kényelmessé is teszi azokat. Hátul kicsit magasan ülünk, ez megint csak elektromos autós jellegzetesség, az akkupakk az oka, 170-180 cm-es magasságig komolyabb kényelmetlenséget nem okoz. A csomagtartó is a kellemes meglepetések közé tartozik, 340 literével simán hozza a kategóriaátlagot, elektromos vonalon ez nem feltétlen mindig ilyen egyértelmű. Duplapadlós megoldást csak a ráncfelvarrás utáni kivitel kapott, így jelen esetben a töltőkábel is szem előtt maradt.

Három nagyon fontos pontot hagytam tesztünk végére. Kezdjük a legegyértelműbbel – milyen a Zoé kormánya mögött? Viszonylag homlokos, magas autóról beszélünk, 1,5 tonna körüli tömeggel, amihez – a méreteihez képest meglepően nagy -, 16 colos abroncsok tartoznak. Ezek a kissé szokatlan arányok azonban remekül működnek, a súlyeloszlás jó, a vezethetőség masszív érzetet ad, kanyarokban sem bizonytalanodik el a villany-Renault. A 90 lóerős teljesítmény első hallásra nem tűnik túl acélosnak, de a 0-50 km/órás sprintet simán lefutja vele 4 másodperc alatt a Zoé, tehát városi körülmények között igen virgoncnak mondható, még ha nem is hátbavágós a 220 Nm-es, egyből érkező nyomaték. A kraft egy ponttól kezdve már kevésbé meggyőző, de a 140 km/órás végsebesség így is hozható, elég is, nincs ezzel különösebb gond, a nagymenő ugyanúgy tol le mindenkit ennél a tempónál, mint 200-nál, az pedig már nem a Zoé hibája.

Nem véletlenül tértem ki erre, ugyanis ha nem is ez a jellemző, de pályás használat is előfordult már, és itt át is lendülnék a következő lényeges tömbre, ami a fogyasztást, a hatótávot és a töltést foglalja magában. A Zoé ugyanakkor zömmel városi/városközi használat mellett hozza a gyári 16-17 kWh közötti átlagadatot 100 kilométerenként. Így a 22 kWh kapacitású akkucsomaggal hellyel-közzel azért kalkulálható a hatótáv. Persze mint mindig, most se felejtsük el megemlíteni, hogy száz plusz egy dologtól függ, hogy a megtehető távolság 100 vagy 130 kilométer lesz: az időjárástól a lábunkig, az országúttól a városig, az Alföldtől a Mátráig egy csomó tényező befolyásolja. Péternek napi 80 kilométer simán összejön, ám ami ennél is sokatmondóbb adat, hogy egy hasonló méretű kisautóhoz viszonyítva legalább négyszerese, de inkább ötszöröse lehet egy benzinesnek/dízelnek a fogyasztási költsége. Az egyre inkább elszabaduló árakat nézve pedig nagyon nem mindegy, hogy 10 ezret költünk áramra, vagy 40 ezret üzemanyagra.

99%-os az akksi 5 év használat után, sokat segít a folyadékhűtés-fűtés az állapot fenntartásában

A töltésre is érdemes kitérni, hiszen lényeges szempont, hogy mekkora telepet mennyi idő alatt lehet újból 100%-os szintre tornászni. Újabb pluszpont, hogy a Zoé 22 kW-tal is tud tölteni, így egy kényszermegálló egész rövid idő alatt letudható. Alapvető lehetőségként kell azonban tekinteni az otthoni töltésre, ami amellett, hogy jóval olcsóbb (38 vs. 100 ft/kW), megfelelő körülmények mellett (értsd ezalatt például az otthoni hálózat minőségét) kellően gyors is, nem szükséges fél napot töltőn lógatni az autót.

Szóval amennyire hátrányos a kisebb akkupakk, legalább annyira előnyös is, mert ugyan nem megy el 300 kilométert egyszuszra, viszont egy átlagtöltésre sem időrabló vacakolásként kell tekinteni. Így aztán a Zoé egész jól tervezhető akár még középhosszú távokon is egy beiktatott, rövidke szünettel. A fedélzetin egyébként nyomon lehet követni, hogy mivel mennyit spórolhatunk, így az ECO mód mellett a rekuperáció is kilométerekben mérhető segítséget nyújt. Ajánlatos is számon tartani a különböző fogyasztás-mérséklési praktikákat, szükséges tapasztalatokat adhat.

Mint ahogy az is, ha körültekintően választjuk ki a kiszemelt Zoét. Péter ezzel sem lőtt mellé, megbízható forrásból származó autót vásárolt, de sajnos vannak olyan példányok is a piacon, amik mókolt akkuval rendelkeznek. Ilyenek lehetnek főképp a Franciaországból érkezett darabok, ott ugyanis olyan szerződések keretei között értékesítették a Zoékat, melyekben külön tételként, pontosabban inkább bérleményként tekintettek az akkumulátorcsomagra, amiket szerződésszegés esetén simán letilthat a gyártó, így a vonzó ár gyakorlatilag egy a későbbiekben használhatatlanná váló autót takar. A cserében nem nagyon szabad reménykedni, a simlis kereskedő pedig ebből él, így aki nem akar a pénze után futni, annak csak szerviz által bevizsgált példányra szabad lecsapni! Az akku adatait/állapotát amúgy nem egy nagy összeg lekérdezni, mint ahogy maga az általános szervizköltség is vállalható tételeket jelent, erről is beszéltünk többek között a fenti videónkban.

És hogy kinek lehet jó vásár egy ilyen Zoé? Nos, nem csupán annak, aki belekóstolna a villanyautózás világába – bár tény, hogy az EV-körbe való belépésnek ez az egyik kitaposottabb ösvénye – de annak is, aki egy jól kalkulálható, megfizethető városi-elővárosi-ingázó autót keres, ami tulajdonságainak köszönhetően simán meghozhatja a kedvet akár a későbbi továbblépéshez is.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
23 órával ago
View on Instagram |
1/9
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
2 nappal ago
View on Instagram |
2/9
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
4 hét ago
View on Instagram |
3/9
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
1 hónappal ago
View on Instagram |
4/9
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
1 hónappal ago
View on Instagram |
5/9
Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe  #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
3 hónappal ago
View on Instagram |
6/9
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
3 hónappal ago
View on Instagram |
7/9
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
4 hónappal ago
View on Instagram |
8/9
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
4 hónappal ago
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
Volvo 300×250
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű