Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Biztosan össze akarod koszolni? – Ssangyong Musso Grand teszt

Közzétéve

ekkor

Tesztautóinkat a Siren7 vadriasztó védelmezi!

Nem ez mostanában az első Ssangyong teszt és bizton állíthatom, hogy nem is az utolsó (azóta már kettő másikat is elhoztunk, hamarosan róluk is szó lesz), a Musso Grand azonban mind közül a legnagyobb és legplatósabb. A Rextonnal való ránézésre is közeli rokonság nem véletlen, mint ahogyan az sem, hogy árát és tudását tekintve ezúttal is elég erősen odatette magát a dél-koreai márka. Hogy mi kell ebből a tudásból, esetleg mi nem, és hogy mi hiányzik? Kinek való és kinek nem? Leginkább ezeket próbáltuk körüljárni. Íme a videós bemutatónk írott folytatása, vagyis inkább kibővítése. Remélhetőleg tudunk még néhány plusz infót adni nektek.

Annyira elcsépelt emlegetni a márkanevet és az ehhez köthető ismertséget, mégis minden esetben megtesszük, pedig már bőven leszokhatnánk róla.

A Ssangyong eleget és elégszer bizonyított, az elmúlt pár évben ráadásul teljes erőbedobással újította meg a modellpalettáját.

A válság utáni másodvirágzás egyrészt ennek is, valamint az SUV irányzat előretörésének is köszönhető. Persze ez magával hozott számos „jóárasított” konkurenst is, de erre talán majd a következő tesztjeinkben érdemesebb több karaktert szánni. Merthogy a Musso Grand messze nem ebbe a kategóriába tartozik, ugyanakkor vannak olyan pontjai, melyeknél nehéz megítélni a határvonalat a kényelem és a praktikum, a munka és a kikapcsolódás között. Azt hiszem itt érezhető kicsit a Ssangyong „mindenkinek szeretnék megfelelni”-féle taktikája, amire egy platós céleszköznél nem feltétlenül lenne akkora nagy szükség. De ez már nagyon elment egy szubjektív fejtegetésbe, nézzük inkább a tényeket.

5,4 méter és több mint 2 tonna áll velünk szemben, csinos orral, hosszúra nyúlt platóval, a kettő között duplakabinnal és már-már eltörpülő, 18 colos abroncsokkal – ami egyébként komfort szempontjából kimondottan előnyös. Akaratlanul is a Rextonhoz kezdjük hasonlítgatni az ábrázatát, ami nem is csoda, hiszen bár kicsit egyszerűbbre rajzolták, mégis lényegében ugyanazt a frontot kapjuk, és ez jól is áll a Musso-nak.

Alaposan körbeműanyagozták

A különbség „csupán” annyi, hogy itt csomagtér és harmadik üléssor helyett egy esetünkben közel 900 kilós terhelhetőségű (laprugós felfüggesztéssel tonna fölötti az összterhelhetőség), 1,6 méteres, műanyaggal borított, rögzítőkampókkal ellátott platót kapunk. A platóajtó masszív, szépen csukódik, jó teherbírású, ám a kabinhoz közeledve nem ártott volna még némi plasztikburkolatot alkalmazni. A hátsó szélvédő mögötti oldalról és felülről némileg fedett rész például elég sérülékenynek tűnt számomra, ugyanakkor ezt a kis toldatot nem muszáj rá megrendelni.

Méretben kategóriabajnok a plató, terhelhetőségben van jobb. Na de hol a pótkerék? Eláruljuk: alulra rögzítették, ráadásul felnivel együtt!

Amin már érdemesebb elgondolkodni, az a felépítmény. Bár egy teljes „doboz” nem olcsó, nagyjából nettó 700 ezer körül mozog az ára, ám ha beérjük raktérrolóval, akkor megúszhatjuk 400-ból is. De egyébként egy csomó hasonló dolog rendelhető hozzá, például az általam mindig hiányolt fellépő is, amiért cirka 200 ezret kérnek el.

Amennyiben sikeresen bemásztunk az utastérbe, úgy két dologgal szembesülhetünk villámgyorsan. Az egyik, hogy a Musso nem csak kívülről, de belülről is kiköpött Rexton. A másik pedig, hogy annak nem egy leegyszerűsített, spártai változatát kapjuk, hanem egy bőrözött, kényelmi extrákkal megszórt duplakabint. Érdekes dolog ez, mert épp egy lakásfelújítás kellős közepén vagyok, így könnyedén bele tudtam magam képzelni abba a helyzetbe, hogy munkás göncben kell beülnöm a full bőrbe és bizony nem esett jól a gondolat. Mármint egy platós autót azért nem feltétlenül kerülik el az ilyen helyzetek. Vagy igen? Meg kell mutatni, hogy platóval is lehetünk urak? Ezt igazából mindenki maga döntheti el…

Mindenesetre szívesen kipróbálnék egy alapváltozatot is, kicsit talán életszerűbb lenne a teszt, na meg a Musso vételára is. Viszont ezen a dilemmán azért túl lehet lépni, ha magát a Ssangyong törekvéseit nézzük. „Adjunk meg mindent a vásárlónak”. Ez az üzletpolitika ma már egyre kevésbé jellemző. Itt viszont tényleg megkapunk mindent. Ülésfűtés/szellőztetés, kormányfűtés (ami amúgy nagyon hasznos), kétzónás digit klíma, elektromos mozgathatású, deréktámaszos „fotelek”, gombnyomásos indítás, radarrendszer, sávváltó asszisztens, Supervision műszeregység, 9 colos érintő navigációval. Lehetne sorolni még, kattintsatok át ide, ha a teljes listát szeretnétek elérni opcióstól, csomagostól. Meg fogtok lepődni, mi mindent lehet hozzá kérni!

Amit viszont külön kiemelnék és hatalmas nagy dicséret jár érte a fejlesztőknek, az a 360-as kamerarendszer. Nem először találkoztam vele, de mindig örömmel próbálgatom, egyszerűen parádés és nagyban megkönnyíti a necces helyzetekben történő manőverezést, ami egy 12 méteres fordulókörű pickupnál nem hátrány.

A bemutató videónkban részletesen megmutattuk a tudását, gondolkodás nélkül fizetném ki érte a 239 ezres felárat, ilyet ennyiért más nem fog adni. Ha ehhez még hozzávesszük a holttérfigyelőt és a keresztirányú forgalomfigyelőt, illetve a már említett védelmi rendszereket akkor azt hiszem egy szavunk nem lehet.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

Ssangyong Musso Grand bemutató | tesztauto.hu

Nem szívesen fognánk be "melósnak" a fullos verzát, ami kis túlzással a Rexton pickup változata. A Musso Grand egyébként mindent megad, cserébe ára is van, az viszont nem lehet kérdés, hogy ezen a terepen nagyon otthon van a Ssangyong. Hamarosan jön az írott teszt is!

Közzétette: tesztauto.hu – 2020. február 24., hétfő

Amire érdemes lett volna több figyelmet fordítani, az a praktikum. Előre legalább egy kapaszkodó illett volna, ha már a fellépőért igen borsos árat kérnek. A központi érintő fölötti tároló mélyebb rekeszért kiált, de a hátsó üléssor alatti rész is lehetne jobb kialakítású. Itt egyébként ha szeretnénk, lehajthatjuk az üléstámlát, de ennyivel az ülőlapokra is pakolhatnánk.

Szimplakabinos kivitelt hiába keresünk

A motorpaletta egyetlen tagja a már korábbról megismert 2.2 literes e-XDI dízelmotor. Az Euro 6C normát teljesítő négyhengeres 181 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal bír, ami simán elegendő a kéttonnás monstrum dinamikus mozgatásához, melynek 170 km/óra környékén van a végsebessége. Ami a váltót illeti, a Musso Grand esetében nem a hétsebességes Mercedes, hanem a hatos Aisin automatát kapjuk, 419 ezer forint felár fejében.

Szépen dolgozik, módválasztó is jár hozzá, minek köszönhetően ügyesen alkalmazkodik az aktuális körülményekhez. A fogyasztást illetően sem értek túl nagy meglepetések, igazából az országúti 8,5 teljesen jó szám, a városi 10-11 meg várható volt, a 75 literes tankot azért nem olyan egyszerű kiüríteni, mint ahogy azt elsőre gondolhatnánk.

Mint már említettem, tesztautónk az ötlengőkaros, tekercsrugós hátsó felfüggesztéssel rendelkezik, és létraváz ide, vagy oda, egész jó a menetkomfort, a billegés üresen is minimális. A fékerő/adagolhatóság jól eltalált, hátulra is tárcsafék jutott. A Musso Grand alapból hátul hajt, az összkerékhajtás központi diffi híján aszfalton nem használható, azonban terepen jó szolgálatot tesz, és ugyan terepgumi nélkül nem ajánlatos szügyig megmártózni a sárban, a meredek gátoldalon ügyesen mutatta meg „mászóképességét”, de a lejtmenetvezérlő is jól jöhet. Az akadókra azért érdemes ügyelni, a 22 centis hasmagasság elegendő, ám elég komoly a hátsó túlnyúlás, a terepszög értelemszerűen (21 fok) emiatt nem a legerősebb tulajdonsága.

Ha kell mászik, ha kell ereszkedik, ha kell cipekedik

A Musso Grand 9,1 milliós (bruttó!) kezdőára versenyképes, habár vannak olcsóbb belépők a piacon. Alanyunk viszont inkább 12-13 millió körül mozgolódik, ahol már sűrűbb a mezőny. A választás persze egyéni igények és döntések alapján kell, hogy megszülessen, ami viszont általánosságban kijelenthető, hogy a Ssangyong a pickupjával is jó irányba fejlődött tovább. Biztos vagyok benne, hogy némi gondolkodás után jó néhányan lesznek olyanok, akár céges szinten is, akik erre a modellre váltanak.

A tesztlehetőséget a WAE Kft. biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű