Csatlakozz hozzánk
Volvo Galéria

Tesztek

Fekete-fehér, igen-nem – Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid Sport Line Black Edition teszt

Közzétéve

ekkor

Fekete csomag egy fehér autóhoz? Igen. És amúgy sokat változott a CR-V? Nem. Ilyen és ehhez hasonló „miniinterjúkat” adtam mostani tesztalanyunkról, és bár én örültem volna a legjobban, ha képes lettem volna bővebben is kifejteni a mondandómat, mégis rendre azzal kellett ezeket a beszélgetéseket zárnom, hogy „majd írásban összecsipegetem, amit kell”. Így aztán a hátsó udvarban lakó kendermagos szorgalmával szedegettem fel azokat az információmorzsákat, melyekkel itt most szembesülhettek, és talán ezeknek most nincs akkora tápértéke, mint a korábbi alkalommal, de egy ősi japán mondás szerint: Honda tesztet sosem utasítunk vissza!

CR-V

Új plecsni, új felszereltség, megszokott külső, búcsú a kézi váltótól és az olcsóbb alap benzinestől. Tények, amiket csípőből megállapíthatunk, ha a Honda nagy és népszerű SUV-járól van szó, és ami görget magával egy súlyosabb kérdést is: megéri most a CR-V? Diplomatikusan át lehetne siklani efölött. Vagy a korábbi, 7.8 milliós alapárat nézve szimplán rávágni, hogy nem. Vagy – és szerintem ez a legigazságosabb hozzáállás – árnyalhatjuk a képet, és megnézhetjük, hogy mennyivel ad többet egy hibrid középfelszereltség, mint a palettáról kivezetett, egyszerűbb testvére.

CR-V

A LED fényszórók minősége kifogástalan, keveset szór oldalra, az automata távolsági is teszi a dolgát

lgaz, ezt nem kívülről fogjuk a leghatékonyabban vizsgálni. A CR-V maradt ugyanaz a stílusú, mérsékelten díszített, nagy felületekkel rendelkező, masszív kiállású városjáró, ahogy az elmúlt években megismertük. Hogy ki mit lát szépnek vagy kevésbé tetszetősnek, szubjektív dolog, számomra a CR-V modern hatást kelt, de mindig csak annyira néz előre, amennyire az adott trendek elvárják. Ami korábban gömbölyded volt, az most szögletes, mégis maradt benne egy kis japán autós játékosság, már amennyire ebben a kategóriában ez lehetséges.

A papírkönnyűnek érződő, kissé pléhesen csukódó ajtók ellenére is 1,7 tonnás a CR-V

A Black Edition ráadásul hű a nevéhez, a sötétebb árnyalatú, krómhatású hűtőmaszk, a fekete tükörházak és 18-as felnik, és a szintén sötétebb hatású hátsó LED lámpatestek is erre erősítenek rá. Az 1.5-ös változatnál megismert markánsabb tetőszárnyacska és a dupla kipufogóvég nekem egy kicsit hiányzott az összképből, az is jól mutatott volna feketén. Ami szintén hátul keresendő, és némi támpontot ad, ha meg szeretnénk különböztetni a legújabb CR-V-t a régebbitől, az az e:HEV plakett, korábban Hybrid felirat volt, erre váltotta le a Honda.

A sötét kiegészítőkkel kapcsolatos mohóságom végül odabenn sikerült teljességgel csillapítanom. Már az üléstámlán hirdeti magát a Black Edition felirat, de a kilincsek, a körülöttük lévő kávák, a faerezetet imitáló, de egyébként műanyag díszlécek is feketék. Jól is áll neki, csakúgy, mint az előválasztópult, ami még mindig nagyon menő, egyszerűen sosem bírom ki, hogy ne készítsek róla egy külön fotót.

CR-V

Ezek a kiegészítők messze nem a komorságot hirdetik, ettől nem kell félni.

A helykínálat kiemelkedő: kényelmes, jól párnázott üléseket, hatalmas, 500 literes alap csomagteret kapunk, amit 1,7 köbméteresre lehet bővíteni. Nyitható panorámatető csak Executive szinten van, ami viszont kifejezetten jó hír, hogy a csomagtérajtó magassága állítható. Pontosan ezek az amúgy látszólag apró dolgok azok, amikben a CR-V igazán penge, az Active Noise Control például az alapból is jól szigetelt, csendes motor zajait a hangszórókból áradó ellenfrekvenciával gyakorlatilag hatástalanítja. A személyes kedvencem mégsem ez, hanem az SOS gomb (eCall) felpattintható védőműanyagja, ami simán hozza egy rakétaindító dizájnját – persze soha ne legyen rá szükség.

CR-V

Az anyagminőség általánosságban jó, bár a kormánybőrözés már tizenezer kilométer után fényesedik és a könyöklő kihúzva nem a legstabilabb

A felszereltségről már a korábbi tesztben is esett szó, de néhány mondatban azért kitérnék rá. A Honda Sensing csomag a sávtartótól az adaptív tempomaton át az ütközés erejét mérséklő fékrendszerig egy sor védelmi rendszert ad, emellett radar- és kamerarendszer segíti a manőverezést. Elektrokromatikus visszapillantó, esőérzékelő, automata kétzónás klíma, gyerekfigyelő tükör, és még számtalan praktikus részlet garantálja, hogy nekünk már tényleg csak és kizárólag a vezetésre kelljen koncentrálni. Annak azért örültem volna, ha a CR-V is megkapja a Honda legújabb infotainmentjét, mert még mindig azzal az android alapú, kissé fáradt rendszerével kell bajlódni, aminél 2021-ben már vannak sokkal jobbak és stabilabbak is.

CR-V

Ahogy a dízelmotort már korábban, úgy az 1,5-ös VTEC benzinest (és ezzel a hétüléses kivitelt!) is kigyomlálták a palettáról Hondáék. Nem az volt a legfürgébb, ez tény, de az, hogy 8,5 vagy 9,5 másodperces százast gyorsulunk egy családi SUV-val, nem biztos, hogy a legfontosabb szempont. Az már más kérdés, hogy a kétliteres hibrid és a hozzá kapcsolódó, fokozatokat amúgy egész ügyesen szimuláló, de egyébként e-CVT bizony sokkal harmonikusabban dolgozik együtt. Az is igaz, hogy a fogyasztást nem lehet könnyű 7 liter alá vinni (a gyári átlag 6,6), annak fényében viszont, hogy a fedélzeti a nagyobb, több ezer kilométeres etapokban sem mutatott 7,1 alatti adatokat, a magam 7,5 literével teljesen elégedett voltam.

CR-V

A 184 lóerő rendszerteljesítményű Atkinson-ciklusú / villanymotor páros 180 km/órás végsebességet biztosít, EV-módban, óvatos pedálkezelésnél pedig néhány kilométert tisztán elektromos módban is megtehetünk – nem sok, de legalább gyorsan visszatölt. Sport üzemben élesebbé válik a CR-V, mind a gázreakciót, mind a kormányrásegítést tekintve. Néhányszor meghúzgáltam a bajszát, cserébe leállításkor a műszerfalon megjelenő takarékos vezetési stílus értékelése jelentősen leromlott. Az ECO ennek pont az ellentétjét produkálja, mind vezetési érzetben, mind az értékelésnél. Hogy milyen terelgetni? Puha, méreteit meghazudtolóan könnyed és pontos. Higgadt vezetési morállal rendelkező sofőröknek semmiféle kompromisszumot nem kell kötni, majdhogynem pihentető benne még egy hosszabb út is.

CR-V

Az, hogy a 8 millió alatti CR-V-ktől kénytelenek voltunk elbúcsúzni, több olyan piaci fordulatnak (kibocsátási kvóta miatti átállás, járványhelyzet okozta alkatrészhiány és exportakadozások) köszönhető, ami nem a Hondán múlt. Akik 2,5 éve vettek CR-V-t, extra jól jártak, csak hogy legyen némi összehasonlítási alap: az utolsó kézi váltós, 1,5-ös darabok 10,5 körül mennek most, tehát még a kivezetett modellnél is jelentős lenne az árnövekedés. A differencia tehát mégsem olyan nagy, mint ahogy azt elsőre gondolhatnánk: a kétliteres hibrid elsőkerékkel 12, konkrét tesztalanyunk, Black Edition kivitelként 13, összkerékkel meg 13,4 millió forint. Persze sok, és a választék is szűkült, de a CR-V eleget ad, és még mindig jó autó, ezt pedig felesleges bizonygatnom, hiszen megteszi maga is.

A tesztlehetőséget a Honda Motor Europe – Magyarország biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
23 órával ago
View on Instagram |
1/9
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
2 nappal ago
View on Instagram |
2/9
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
4 hét ago
View on Instagram |
3/9
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
1 hónappal ago
View on Instagram |
4/9
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
1 hónappal ago
View on Instagram |
5/9
Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe  #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
3 hónappal ago
View on Instagram |
6/9
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
3 hónappal ago
View on Instagram |
7/9
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
4 hónappal ago
View on Instagram |
8/9
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
4 hónappal ago
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
Volvo 300×250
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű