Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Goodyear téligumi teszt

Zöldrendszámos SUV Mitsubishi Outlandereken teszteltünk öt különböző téligumit. A Goodyear, a Continental, a Nokian, a Michelin és a Sailun volt terítéken

Közzétéve

ekkor

MPS Alkatrész

Az úgy kezdődött, hogy a téligumi teszt kezdete előtt megérkezett Hollandiából egy Mitsubishi Outlander PHEV, amelyet befogtunk tartóstesztre. Mivel szerintem ezeké az elektromos meghajtású autóké a jövő, de a hatótáv még igencsak korlátozott, ezért esett a választásom erre a konektorból tölthető típusra, amelyben még a család is elfér, ha hosszabb útra kell indulni. 

Nyárigumival érkezett, amelyek egyébként is csak 20%-os állapotban voltak, ezért rögtön adta magát egy gumicsere. Olvasgattam, hogy a SUV autókra mely gumik lehetnek jó választás és megtaláltam a Goodyear Ultra Grip Performance SUV Gen-1 elnevezésű gumiabroncsát, amely jól szerepelt az teszteken. Én annak a híve vagyok, hogy a gumiabroncson nem szabad spórolni, hiszen az a legfontosabb kapcsolat az út és az autó között és ami jó, az általában nem is olcsó sajnos.

Szerencsére a Goodyear hazai forgalmazója partner volt és ezeket a gumikat biztosította a teszthez, amelyet ezúton köszönünk is nekik! A gyors felszerelést pedig a Buda Guminál végezték el nekünk, hogy minél gyorsabban elkészülhessen a teszt.

A teszt összehasonlító részét a Drivingcampben készítettük, ahol többféle körülményt többször is megfelelően tudtunk szimulálni és összehasonlítani. De erről kicsit később, mivel ez a teszt nem csak az összehasonlításról szól, hanem a napi használatban is rengeteg tapasztalatunk lett időközben a Goodyear abroncsáról. 

A legfontosabb, hogy hóban is ki tudtuk próbálni az Ultra Gripet, amely nem hazudtolja meg a nevét ilyen körülmények között sem. A legjobb terep erre a János kórház melletti Városmajor utcából nyíló meredeken emelkedő kis utca a Pethényi út volt, amely balra kanyarodik a Határőr útra. 

Itt a friss hóban és a letaposottban is többször könnyedén kapaszkodott fölfelé az autó. Megállás nélkül simán felment az emelkedőre, amikor mások a hóláncfelszereléssel bajlódtak miután elakadtak, épp akkor, amikor én is ott mentem többször is fölfelé.  

A Goodyear kieszelt egy újfajta kopásjelzőt is a gumira ami azt jelzi, hogy az eredetileg 8 mm-es futófelület a hóban mekkora kopásig működik biztonságosan. Ezt a kis hópihe jelzi a futófelületen. Amíg látszik, addig biztonságosan lehet vele közlekedni a hóban.  

Good Year kopásjelző, Amíg a hópihe látható a gumiabroncs felületén, addig biztonságosan lehet közlekedni a havas úton is.

Goodyear kopásjelző, Amíg a hópihe látható a gumiabroncs felületén, addig biztonságosan lehet közlekedni a havas úton is.

 

 A Goodyear szerint ezért érdemes választani ezt a típust:

Optimális úttapadási felület és fejlettebb tapadási és fékezési teljesítmény.

SUV-optimalizált lamella- és blokkelrendezés

Fejlettebb fékhatás és tapadás havas és jeges utakon.

Kapcsolódó lamella- és barázdakialakítás

Kiegyensúlyozottabb teljesítmény a száraz és téli körülmények esetén egyaránt.

Optimális futófelületteljesítmény-jelző, amelynek segítségével a vezető az optimális téli teljesítmény szempontjából megfelelő időközönként cserélheti a gumikat.

 

De milyen gumiteszt az olyan, ahol nem lehet összehasonlítani pár gumit? Ezért a Facebookon igen aktív életet élő PHEV csoporthoz fordultam segítségért, hogy a többi ugyanolyan autó, különböző gumikkal milyen különbségeket mutat. A Drivingcampben ezt szépen le is tudtuk mérni. 

Outlander PHEV csapat

Ugyanaz a vezető, ugyanúgy csinált mindent mindegyik autóval, hogy az emberi faktort kizárjuk, hiszen az több különbséget eredményezhetett volna, mint ami a gumik közötti különbség lenne. Így egyesével mértünk, amely egy kissé hosszabbá tette a tesztet, de ezáltal hiteles információk birtokába kerültünk.

Varga Gergő a Drivingcamp instruktora volt segítségünkre a teszt elkészítésénél

Az összehasonlításban résztvevő abroncsok:

Gumiabroncsok Méret Mintamélység Kép
Goodyear Ultra Grip Performance SUV Gen-1 225/55-18 7,8 mm
Nokian WR SUV 4 225/55-18 9 mm
Michelin Cross Climate 4 évszakos 225/55-18 7,6 mm
Sailun WST3 225/55-18 8,4 mm
Continental Winter Contact 215/65-17 7,9 mm

Fékút ködpárától nedves 0 Celsius körüli aszfalton 60 km/-ról 0-ra:

A Sailun-é volt a leghosszabb fékút

A Sailun-é volt a leghosszabb fékút

Itt jól látható a különbség a különböző márkák gumiabroncsai között. A Continental vizsgázott a legjobban, az szemre is olyan volt, mintha egy horgonyt kidobott volna a vezető féktávon. Nagyon látványosan állt meg, azonban az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy az volt az egyetlen eltérő méretű abroncs is (ballonosabb), amely lehet, hogy segített neki ebben a fékezési tesztben. A Nokian és a Goodyear fej-fej mellett, meglepetésre a négyévszakos Michelin megelőzte a kínai Sailunt, amely a jeges úton fölfelé nem volt ennyire elmaradva a többitől, amikor a kapaszkodóképességet vizsgáltuk. 

Nokian gumin a féktáv

Nokian gumin a féktáv

KAPASZKODÓKÉPESSÉG:

32 méter hosszú 6 méteres emelkedéssel jeges gyantás felületen próbáltuk ki a kapaszkódóképességeit a gumiknak. Nagyban segített az öszkerékhajtás, amelyet az ESP ki és bekapcsolásával is segítettünk. Érdekes, hogy az elindulás bekapcsolt ESP-vel volt hatékonyabb, de utána ki kellett kapcsolni, hogy a meredeken emelkedő jeges úton eltömődő barázdákból kipörögjön a jégtörmelék. Átlagértékeket jelenítettünk meg a táblázatban, több mérés alapján, de mivel a videón is láthatjátok eléggé változatos volt a felület, ezért ezek az értékek nem steril laboratóriumi eredmények, ugyanakkor némi következtetésre ad egy kis alapot.

Ahogy a Nokian kapaszkodik fölfelé

Ahogy a Nokian kapaszkodik fölfelé

Érdekes, hogy a fékteszten legjobban szereplő Continentalnak tartott a legtovább felérni, de mint írtam nagyon változatos volt a jég a pályán és amikor arra tévedt valamelyik autó az rögtön rontotta az esélyeit. A videóban jól látható, hogy volt olyan amelyik egészen oldalra és elmászott. Ez a „műsorszám“ egy kicsit a szerencsére is volt bízva, de ilyen ez éles körülmények között is. Ne feldjétek, az úton bármikor lehet fekete jég is (megfagyott páralecsapódás), ami ellen csak a sebesség helyes megválasztása lehet az ellenszer.

Vannak ilyen útszakaszok mifelénk több is, ahol nagyon sok a baleset mégsem tesz semmit a közútkezelő. Aki errefelé lakik, az már tudja, hogy hol kell vigyázni, de aki először jár egy ilyen helyen az könnyen az árokban vagy egy fára felcsavarodva találja magát. Ilyen téli útviszonyok között fokozottan érdemes a sebességhatárokat betartani!
Akinek nem megy ez, az jobban tenné a többiek biztonsága érdekében, ha a tömegközlekedést választaná! 

Outlandert dízel változatban is teszteltünk

Ezt csak azért írom, mert kipróbáltuk azt is, hogy milyen tempónál esik le az útról az Outlander.
27 km/h volt az a “hatalmas” tempó a jeges úton, amikor hirtelen alulkormányozottá vált az autó és elkezdte a kanyar külső íve felé tolni az elejét.

Ez a jobbik eset, mert ha leszállunk a gázról, előbb-utóbb megtapad, de ha túlkormányzottá válna és a hátulja törne ki, azt már sokkal kevesebben tudnák kezelni.

 Itt jegyezném meg, hogy a teszt olvasói kedvezményes téli tréningen vehetnek részt a Drivingcampben.

Ezt a kódot kell beírnotok ha a Drivingcampben rendelnétek 2 vagy 4 órás téli tréninget:

DCHVTSTAUTWINTER10

Március 31-ig vásárolható ez a tréning és 1  évig lehet felhasználni a vásárlástól számítva, amely 10% kedvezményre jogosít! Használjátok ki a lehetőséget, érdemes kipróbálni!

A szezon végén közzéteszem majd a Goodyear gumi menetzaj adatait is, amit eddig tapasztaltam, az egyáltalán nem zavaró, addig pedig megpróbálok még több különböző téligumis Outlanderben méréseket végezni. 

Köszönjük a Drivingcampnek a helyszínt!

Köszönjük a Drivingcampnek a helyszínt!

 

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagrm

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Támogatás




Népszerű