Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Guruló Melba kocka – Suzuki Jimny 1.5 AT GLX teszt

Közzétéve

ekkor

Tesztautóinkat a Siren7 vadriasztó védelmezi!

Nem egyszerű manapság „szimpla” terepjárónak lenni. Eleve egy nem túl széles célcsoportot kell megszólítania, ráadásul ott vannak távolabbi konkurenciaként a 4×4-es SUV-k is, amik zöme azért legalább telekjárásra alkalmas, és a pickupok is, melyek meg tonnákat képesek magukon/maguk mögött cipelni. De! Egyik sem terepjáró! Egyik sem fog bemenni a legsusnyásabb susnyásba, pláne nem kijönni onnan. És egyik sem fog elférni gyűszűnyi ösvényeken, vagy átgázolni olyan akadókon, ahol a nagyobb bárkák már megfeneklenének. Szóval kétségtelen, hogy kellenek a piacra a vérbeli terepesek, viszont az is tény, hogy a használati faktoruk egyetlen pontra fókuszál: átmenni tökön-babon. A Jimny egy ilyen céleszköz, és mellette olyan stílusa van, mint senki másnak a saját kis mezőnyéből.

Amikor ötvözöd a G-osztályt és az ananászos Melba kockát

Ha lennének divatrajongó vadászok/halőrök, egész biztosan gondolkodás nélkül a Jimnyt választanák maguknak, annyira magával ragadó világa van a mindössze 3,65 méteres, szögletes apróságnak. De mivel elsősorban inkább a használati értékét helyezik előtérbe, ezért én is arra mennék rá a tesztben. Azért azt megjegyezném, hogy ez a zöldes árnyalat a fekete tetővel és műanyagokkal nagyon látványossá és fiatalossá teszi az összképet. Az pedig világosan érződik rajta, hogy a Suzuki ezt a modellt lelkesedésből faragta ilyenre, megmutatták, hogy a kreativitás ebben a kategóriában is lényeges.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

Suzuki Jimny 1.5 AT GLX bemutató

Kérdéses a Jimny jövője a szigorodó normák miatt, pedig az egyik legjellegzetesebb céleszköz a piacon. Olcsónak viszont egyáltalán nem mondható, ám cserébe tud mindent, amit tudnia kell…talán még többet is. A legjobban felszerelt változata járt nálunk, holnap jön az írott teszt is, tartsatok velünk!

Közzétette: tesztauto.hu – 2020. március 10., kedd

Amellett, hogy nem mindennapi jelenség, a részleteket nézve a praktikum is legalább annyira fontos volt, mint a megjelenés. A kaszni védelme remekül sikerült, a Jimny frontja egy vékony sávot leszámítva strapabíró műanyag, még arra is figyeltek, hogy a lámpatesteket alaposan besüllyesszék, de a kerékjárati ívek és a küszöb is megfelelő borítást kapott. Ha már a világításnál tartunk, a LED-lámpák rendkívül jó fényerővel bírnak, a távolsági szintén LED-es, messzire és jó magasságban ellátni vele, viszont csak GLX szinten érhető el. Ha ez mégsem lenne elég, a csomagtartó alatt lapul egy kiegészítő lámpa is, ha azt felpattintjuk, a legsűrűbb bokor mélyére is beláthatunk vele. Nagyra rajzolták a visszapillantókat is, a hátsó szélvédőre pedig jár ablaktörlő/mosó. Nem mellesleg egész jól hátra látni, ami lényeges tulajdonság, mert a tolatókamera kimaradt az extralistából.

A pótkerék éppen csak belelóg a látómezőbe, klasszikus megoldás, egyáltalán nem zavar a kilátásban

Az valószínűleg senkit nem ér meglepetésként, hogy a Jimny legkevésbé sem családi autó. Elöl egész jó a helykínálat, viszont az ülőlap kárpitját és szivacsát készíthették volna tartósabbra és keményebbre, főleg a széleken, mert ott hamar kiülik/kiszakad. Az üvegfelületek nagyok, egyáltalán nincs bunkerérzet odabenn, viszont a hátsó sorra kell egy jól begyakorolt mozdulat a ki- és beszálláshoz. Ha már beültünk, nagy baj nem lehet, egy ember egész kényelmesen elfér, de kettőt már ne szuszakoljunk be, főleg ne hosszabb távokra, mert ha addig a barátaink voltak, ezt követően már nem biztos, hogy azok lesznek.

Különben is, a támlákat inkább tartsuk lehajtva, több haszna van, már csak azért is, mert az alap csomagtér jelképes, döntéssel viszont már 377 litert kapunk (plafontól számolva 830). Hasznos, hogy bővítve egyrészt sík a felület (amiben egy aprócska rugós lap is besegít), másrészt csúszásgátlós műanyag borítású.

A kabinban magasan ülünk, előttünk egy térdmagasságban nagyon ügyesen kifaragott, szintén magasra húzott pult szögletes részekre különülve látja el feladatait. Megjegyzem tökéletesen és szó nélkül, az összeszerelés minősége ugyanis kiváló, szükség is van rá. Az extralista személyautós: varrott multikormány, elektromos ablakok/tükrök, digitális klíma, ülésfűtés is jár.

A biztonságunkat pedig függönylégzsák, kombinált érzékelős vészfékasszisztens, sávelhagyás-figyelmeztető, hátsó ISOFIX-rögzítőpontok, és ajtókba épített oldalmerevítők igyekeznek növelni. A központi érintő nélkül viszont simán meglennék, persze tudja a CarPlayt, meg alapból is van rajta navi, de ezen kívül túl sok haszna nincs, ami lényeges, azt úgyis láthatjuk a műszerfali infókijelzőn.

Masszív kapaszkodó az anyóspajtásnak

Ami a vezethetőségét illeti, a Jimny kizárólag azoknak ajánlott, akiknek terepen van dolguk! Ezt a tényt a Suzuki nem is rejti véka alá, viszont aki hirtelen felindulásból vesz egyet, mert „milyen jól néz ki”, az az első autópályás, 100 km/órás széllökésnél vizet fog facsarni a kormányból. A tesztautó átvételénél és leadásánál is elkapott egy jó kis orkán, és hiába teszteltem már a Jimnyt – ezt is, meg az elődjét is -, azért pályatempó környékén egyáltalán nem voltam vicces kedvemben.

Egyszerűen nem kell vele pályatempót autózni, nem is arra való

Túl sok tartalék addigra amúgy sem maradt az 1,5 literes szívó benzinesben, mert – mily meglepő – azt sem erre találták ki. 140 km/óra a vége, igazából teljesen érhető, a dzsindzsában úgysem fog senki ennyivel száguldozni. Gyorsulást nem is néztem, őszintén szólva nem érdekelt, az már annál inkább, hogy a 100 lóerős motor a négysebességes automatával teljesen jó összhangban van, főleg ha terepezésre kerül a sor. Ideális fordulatszámnál vált el, egy pillanatnyi bizonytalanság sem jellemző, a fogyasztás meg valahol 7,5-8 liter körül van, ami egy összkerekes-automatás modellnél nem meglepő.

Azt nem mondanám, hogy vállalhatatlanul pattog aszfalton, meg igazából manőverezni is jó vele, picike, pillekönnyű, befér mindenhova, a fordulóköre sem nagy. De az igazi élmény akkor jön, amikor beleereszkedünk a koratavaszi sártengerbe, ami kívülről egy nyúlós-ragadós szörnyetegnek néz ki, de a Jimnyben ülve olyan, mintha párnán lépkednénk. Elképesztő, hogy ez a kis kocka milyen könnyedséggel gurul át a természet adta akadályok többségén. A hasmagasság 21 centi, a konstrukció pedig masszív, elöl hátul merevhidas a felfüggesztés. Amin még érdemes elgondolkozni, az egy jó terepgumi.

Első terepszög 37°, középső 28°, hátsó 49°, a fékekkel működő differenciálzár funkció nagy segítséget nyújt a szorult helyzetekben

Hogy a Jimnynek merre vezet az európai jövőképe, az most még kérdéses. Hiába viszonylag új modell, a forgalmazásnak gátat szabtak a szigorodó kibocsátási normák, így aztán a hivatalos weboldalon még valószínűleg jó darabig vendégeskedni fog a „Termék elérhetősége limitált” felirat. Pedig vitték, annak ellenére is, hogy nem olcsó mulatság. A tesztelt kivitel például 7 millió körül volt listán, ami néhány darab maradt a kereskedőknél, az még ennél is magasabb hirdetési árakon szerepel. Nagyon üde színfolt, kár lenne, ha ugyanazzal a lendülettel el is tűnne, mint ahogyan megérkezett.

Terepen nincs előtte akadály, a törvényen viszont még a Jimny sem tud átgázolni

A tesztlehetőséget a Magyar Suzuki Zrt. biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű