Connect with us
Volvo Galéria

Tesztek

Ha a nyugalom egy autó lenne – Volvo S60 2.0 MHEV R-Design teszt

Published

on

Kicsi SUV, közepes SUV, nagy SUV, elektromos SUV, a felsorolás nagyjából végtelen, akár a márkán belül nézem az elmúlt időszak tesztjeit, akár azon kívül. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy mind lázba hoz, és mindegyikre visszanézek, miután leparkoltam vele. De hozzászoktam már a jelenlétükhöz, most ezt diktálja a divat. Már észre sem veszem, hogy mennyire átvették az uralmat a városi „terepjárók”. Csak ritkán tűnik fel, mint például legutóbb, amikor egy lépcsőshátú került terítékre. Egy S60. Az autó, ami szinonimája a nyugalomnak, és egy olyan korszakot idéz fel, mikor még a szedán volt az uralkodó faj.

S60

Általában néhány nap/hét az átfutási ideje egy-egy tesztnek. Hagyom leülepedni a tapasztaltakat, vázlatpontokat jegyzetelek hangfelvételekből, modelltörténetet olvasgatok, mellette fotókat válogatok, videót vágok (ha készült), majd csak utána kezdek neki az írásnak. Itt most belecsaptam a közepébe. Nem volt szükség időre, ezt az élményt készen kaptam, a recept jól bejáratott, még a pre-SUV időkből való, és a mai napig tökéletesen működik. Hogy mit élveztem az S60-ban a legjobban? Hogy a dugóban ácsorgós, egész nap sehova oda nem érős, emiatt pokróccá váló hangulatomból 5 perc leforgása alatt egyfajta buddha állapotot gyúrt.  Aztán a selymes, pontos íveket, a súlyt és az egyensúlyt, amit két kormánymozdulat között kaptam. A végén pedig őszintén sajnáltam, hogy nem jutott több alig három és fél napnál.

Több mint két évtizede már annak, hogy az S60 piacra lépett, és egy jó pillanatban meglovagolta a szedánláz eddigi utolsó nagy hullámát. Sajnos mostanra megcsappantak az eladási számai, így önmagában már az is csoda, hogy a harmadik generáció 2018-ban a közönség elé gurult. „Milyen kár lett volna érte…” – sóhajtottam, miközben ott volt előttem, és tudtam, hogy jó lesz, és azt is, hogy a jelenlegi trendekkel nem lehet szembemenni. Így hát önző módon csak arra törekedtem, hogy ez az autó csak nekem, csak az adott pillanatban örömet okozzon.

S60

Nézzünk csak rá. A sóvárgás reflexszerűen jön, a forma klasszikusokat idéz, ám a megjelenés modern. Már-már szoborszerű.  Az R-Design csomag a frontról egyből felismerhető, más a hűtőrács, átdolgozott a lökhárító, de talán ami a legfontosabb, hogy az alapváltozathoz képest 12 mm-es ültetésnek és a 19 colos felniknek hála nyújtottabbnak és egyben merészebbnek is hat az összkép. Az alacsonyan lévő orra persze vigyázni kell, viszont cserébe az S60 szinte rátapad az útra, és olyan kanyardinamikát ad, amit egy magasabb építésű autótól soha nem fogunk megkapni, bármennyire is csiszolgatják annak futóművét.

Volt még valami, ami gyorsan világossá vált, még azelőtt, mielőtt beültem volna az autóba: a Volvo bár prémiumhatást kelt ezzel a modelljével is, érződik, hogy nem a finomságra építették a fő hangsúlyt. Hol tűnnek fel ezek a részletek? Például a rettentő hangosan feloldó központi zárnál, vagy a nem túl kecsesen csukódó ajtók esetében, melyek nagyon enyhén ugyan, de jelezték, hogy már nem ezt a modellt reszelgették a legtöbbet – valahol érthető módon. Én ettől nem szerettem kevésbé az S60-at, de azt is megértem, hogy 15 millió környékén valakinek ezek már szempontok. Mondjuk ott van még az S90 is, azt sem véletlenül gyártja a Volvo.

S60

Sajnos ezek az apró minőségbeli bukfencek odabenn is oda-odaszúrnak, a recsegő oldalsó műanyag a kardánboxon, a 25 ezer kilométer után erősen gyűrődő bőrülések bizony tudnak fájni ezen az árszinten. Ilyenkor azért igyekszem magam és az olvasókat is azzal nyugtatni, hogy tesztautók lévén az amortizáció sebessége sokszorosa az átlagos használatban lévő autókénak.

Belül egyébként szokásos Volvo: ugyanazok a kijelzők, kapcsolók, magas szintű kényelem, jó szigetelés, számomra már otthonos, meg hát valljuk be, a jót könnyű megszokni. Az üvegtető sokkal világosabbá és barátságosabbá varázsolja az amúgy kissé szürke és egységes masszává olvadó pultot. Ha valamit ki kéne emelnem, az a rolós tároló fémhatású fedele, illetve a combtámasz oldalsó párnái, ami az elektromosan állítható, deréktámaszos, amúgy is jó tartású üléseket extra komfortossá teszi – ez utóbbi is az R-Design csomagnak köszönhető.

A helykínálat, és legfőképpen a vezetői pozíció kitűnő, és bár az S60 hátsója nem tornyosul a nyakunk fölé, azért a keresztforgalom-figyelő, a radarrendszer, az éjszaka is tökéletes felbontású kamera, valamint az ügyesen kiugró, nagyméretű visszapillantók jól jönnek egy majdnem 4,8 méteres hajó terelgetése során.

Ha már hely, a második soron is kényelmesen dőlhetünk hátra, mögöttünk a közel 400 literes  csomagtér távolról és némán nyílik, és a többi Volvóhoz hasonlóan egy gombnyomással lezárhatjuk nem csak a csomagtartót, de egyúttal az összes többi ajtót is.

S60

Az extrázottságba túlzottan mélyen nem mennék bele, a többségét már kiveséztük, viszont egy lényeges pontot minden Volvo tesztben meg kell említenem, ez pedig a biztonság. Alapnak vesszük, hogy az összes modell 5 csillagot kap az Euro NCAP teszteken, pedig nagyon is sok munka van abban, hogy az egyre szigorodó előírásokat továbbra is magabiztosan hozza a márka. Az S60 részletes jelentését ide kattintva érhetitek el, de az alábbi videót is érdemes megnézni, igaz hogy a V60 töréstesztjét, gyalogos/kerékpárosvédelmi rendszereit mutatja be, de ezek az eredmények az S60-ra is érvényesek.

S60

Az eddig felsoroltakat egyébként minden új Volvóban megkapjuk, de most ugorjunk vissza az „örömszerzős” részhez, mert az már jóval egyedibb jellemzőkkel ruházza fel az S60-at. Ennyi SUV után felüdülés volt újból átülnöm egy szedánba, ami ráadásul 2 literes, mild hibrid benzines, közel 200 ló, és mindemellé olyan szupermasszív a maga 1,8 tonnájával, hogy még úgy is párját ritkítóan kellemes vezetési élményt ad, hogy van benne egy adag kiszámíthatóság.

Ez az autó suhan, a kanyarokat kényszeres módon ívről-ívre veszed vele, mindezt teljes stabilitásban, lendületesen, de higgadt fejjel számított kigyorsításokkal, és a 8 fokozatú geartronicnak hála észrevétlen váltásokkal. Nem bólint, nem ragad be érzetre egy kormánymozdulat sem, olyan a vezetőülésben lenni és figyelni, részt venni az apró mozdulatsorokban, mint egy hibátlanul eljátszott zongoraművet átélni. Minden kormányfordítás milliméteres pontosságú, elképesztően jó a vezetési érzet, ami mellé párosul egy finom rugózású, az úthibákat teljesen elnyelő aktív felfüggesztés.

S60

A 8 másodperc körüli sprint bőven elég, a sebességkorlát itt is már 180 km/óra, de ez nem is a boyracerek autója, hanem azoké, akik szeretnek technikásan, mégis megfontoltan vezetni. Igen, létezik ez a párosítás, és az S60 a tökéletes partner ebben. És amikor ez világossá válik, onnantól már senkit nem fog érdekelni a hangosan nyitó központi zár. Az S60-at jó vezetni lépősebben, takarékosabban – amiben a lágyhibrid rendszer is besegít -, előbbi etapban 6,7 liter körül fogyasztottam vegyesben, de ECO módban minden megerőltetés nélkül elértem az 5,5 litert, valamint a fedélzeti tanulsága szerint teletanknál az 1000 kilométeres hatótávot is.

Ahogy felhoztam az XC60 tesztjénél, itt is szükségszerűnek érzem: a B4 jelölés senkit ne hozzon zavarba. Míg a hatvanasnál a dízelt és a benzinmotoros kivitelt is ezzel a betűvel jelölték, az S60 esetében dízel híján könnyebben eligazodhatunk a palettán. Sőt, ennél egyszerűbb már nem is lehetne. Mindegyik kétliteres, automata, teljesítményszinteken vannak különbözőségek, a leggyengébb négyhengeres 163 lóerő, tesztautónk 197, a következő lépcső már 250 ló. Majd jönnek a Recharge kivitelek, azok közül is a csúcs a 405 lóerős Polestar, de ezek talán már másik lapra tartoznak. Nem csupán teljesítményben, árban is. Az előbb említettek 19,2 és 21,5 milliós árcédulát kaptak, míg a belépő 13,2 millióval érhető el a legkedvezőbb áron.

A tesztünkben szereplő modellért újonnan 16,1 millió forintot kértek volna el nullkilométeresen, és hát nem igazán gondoltam volna, hogy ezt így bármikor is leírom, de ha lenne zsebben ennyi, egy gyenge pillanatomban az első valamirevaló értékesítő rámelegítene. Hiányoznak nagyon az ilyen autók. És egészen biztos vagyok abban, hogy ezzel a gondolattal nem vagyok egyedül.

A teszt megjelenését a Volvo Galéria Budapest támogatta!

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
1 hónap telt el
View on Instagram |
1/9
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
1 hónap telt el
View on Instagram |
2/9
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
2 hónap telt el
View on Instagram |
3/9
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
Nissan Leaf - Maxxis Premitra All season teszt hamarosan. #gumiteszt #négyévszakos #bhpgumi
2 hónap telt el
View on Instagram |
4/9
#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
2 hónap telt el
View on Instagram |
5/9
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
2 hónap telt el
View on Instagram |
6/9
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
3 hónap telt el
View on Instagram |
7/9
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
3 hónap telt el
View on Instagram |
8/9
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
3 hónap telt el
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
Volvo 300×250
FANTIC E-BIKE
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű