Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Hátizsákos oroszlán – Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDi teszt

Közzétéve

ekkor

Tudjátok mi a különbség a hátizsák nélküli és a hátizsákos oroszlán között? Nagyjából annyi, hogy az egyiknek van egy plusz puttonya, amiben a zsákmány megmaradt részét magával tudja vinni. Épp csak annyi a különbség, mint az 508 és az 508 SW között. Vagy mégsem? Nem tűnik olyan nagy dolognak, igaz? Pedig igenis számít, és hogy mennyire, azt talán az árcédula bizonyítja a legjobban. Utóbbi nem teljesen reális, főképp a tesztautó konfigurációját, vagy a konkurens modelleket nézve, de tény, hogy az 508 kombija egy nagyon erőteljes darab. Azt, hogy a maradék zsákmányt végül mivel visszük el, csak rajtunk és a pénztárcánkon múlik…

Volt már itt 508 kombi teszt, arra azt mondtam volna, hogy egy kényelmes, tisztes munka, a korszak autós divatjához igazítva. Hogy akkor ez itt most mi előttünk?

Konzumművészet, a jobbik fajtából. Modern, képes érzelmeket kiváltani az arra fogékonyaknál, viszont valamiért így, ebben a formájában mégsem olyan hivalkodó, mint mondjuk egy éjfekete GT, hátratolt panorámatetővel.

Még mindig azt vallom, hogy az 508 új generációja egyfajta kísérletezés is a Peugeotnál, az „elég” és a „sok” határain egyensúlyozva.

Megjelenését nézve sokáig a Renault Talisman Grandtour volt nálam a nyertes a francia/francia eredetű kombik tekintetében. Az talán egy fokkal klasszikusabb, hétköznapibb, kitűnő arányokkal. Az 508 SW vadabb, fentről nézve már-már sportkombis, alulról azért van egy kis delfinorr, de a látvány így is magáért beszél. Majdnem 4,8 méter, oldalról nézve is hosszú, de a tető csapódása és a far kialakítása miatt nincs olyan pontja, ahol unalomba fulladna a külső. A márkanév kisbetűs széthúzása, a füstüveg (műanyag) alatti futófény, a csomagtérajtó körvonala és az egész hátsó traktus terpeszkedése sokat ad az amúgy is finom, mégis szigorú dizájnhoz.

Az elektromos csomagtérajtó ide is elférne, bár a szedánnál sokkal kényelmesebb a nyitása

A kardfog gyöngyházfehér fényezés mellett is ugyanolyan hideg és éles látvány, a mellette besüllyesztett Full LED lámpatest pedig hibátlan fényminőségű. A 18 colos abroncsok egyáltalán nem tűnnek nagynak alatta, a felnik meg aztán végképp az arany középutat képviselik. Egy kicsit peresebb, egy kicsit ballonosabb, és már teljesen máshogy nézne ki az egész.

Amint nyílik az ajtó, óvatosan húzódik le pár centit a keret nélküli ablak. Sokadjára is megvett ez a belső azzal, ahogy szinte kinyúlik a kormányoszlop és ahogy elém tárult az i-Cockpit, illetve annak minden minimalista dísze. Habár szinte az összes Peugeotra ráhúzták ezt az egységet, mégis itt képes igazán kiteljesedni. Ami a legjobb benne, hogy bár első ránézésre idegennek tűnik, mégis magától értetődő és egyszerű a használata, ráadásul az első kormánymozdulattól az előválasztó P-be helyezésig a sofőr kényelme az elsődleges, az ergonómia remek.

A combtámaszos AGR ülések kellemesen beállíthatóak, a kormányt „magunkra húzva” a műszerfalra is jó kilátásunk nyílhat. A középkonzol alatti rekeszes, csillapított mozgású, könyöklős tárolóhármas praktikus. Azon viszont kissé meglepődtem, hogy a CarPlay-hez csak a balos USB-n keresztül tudunk csatlakozni.

Jó anyaghasználat és hipermodern megjelenés jellemzi az 508-at

Amin csiszolhattak volna, az a tolatókamera, a felülnézet sem mindig tökéletes, a kamerakép pedig minőségét tekintve elég messze van a tűélestől. Ez főképp annak fényében problémás, hogy a hátsó szélvédő meglehetősen korlátozott kilátást biztosít.

Két tulajdonságért viszont nagy pluszpont jár, az egyik a holttérfigyelő, ami nagyon kell, mert hiába nem vaskosak az oszlopok, az autó attól még hosszú és az üvegfelületeket is elég szűkösre szabták. A másik nagy pozitívum, az a Night Vision: a Peugeot „éjjellátója” hatékonyan figyelmeztet a veszélyes helyzetekben, a bemutató videónkban igyekeztünk demonstrálni is a tudását.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDi bemutató | tesztauto.hu

Láttatok már hátizsákos oroszlánt? Ritka fajta és egy csomó különleges tulajdonsággal bír. Hamarosan jön az írott teszt is!

Közzétette: tesztauto.hu – 2020. május 26., kedd

Ami a praktikumot illeti, nos, ez nem egy „piacozós” kombi, de szerintem mostanra ez mindenki számára egyértelműen kiderült. A külső-belső megjelenésre legalább akkora hangsúlyt fektettek, mint a kényelemre, vagy a pakolhatóságra. Ahogy említettem, az első ülések kényelmesek, de hátul is sikerült egy kis süllyesztéssel és a kellően hosszú ülőlapokkal élhető teret kialakítani. Beszállásnál viszont érdemes résen lenni, a tető kialakítása, illetve oldalfalának vastagsága miatt célszerű behúzni a nyakunkat. Hálós tartók, apróbb rekeszek itt és a csomagtérben is vannak, ezekkel nincs gond, ahogy az egymozdulatos előredöntéssel sem. Dupla padlóval ne nagyon számoljunk, a pótkerék elfoglalja az alsó szintet, felül viszont közel síkpadlót és 530/1780 literes űrtartalmat kapunk, rögzítőkkel, két állású rolóval, akasztókkal.

Űrhajóval költözködni? Akár ez is lehetséges az 508 kombijával

Bár jönnek a konnektoros hibridek, mi még egy szokványos, 2 literes dízelmotorral kaptuk meg a tesztautót. Ahogy a bemutató videóban is visszaköszön, illetve említjük is, ez nem éppen az a szuperhalkan duruzsoló motor. De semmi gond, úgysem nyitott motorháztetővel közlekedünk, lecsukva már egész jó a szigetelés, az utastérben meg aztán pláne. Menetdinamikáját illetően a 180 lóerős, 400 Nm nyomatékú erőforrás simán elég ehhez a valamivel több mint 1,5 tonnához, sőt, a 8,5 másodperces 0-100 azt is elárulja róla, hogy az oda-odalépést sem bánja.

Valahogy én mégsem éreztem ennek szükségességét, élveztem, hogy kanyarban ügyesen és kényelmesen az íveken lehet tartani, az úttartása kitűnő, azt viszont el kell fogadni, hogy ehhez egy kicsit keményebbre kellett hangolni a futóművét – ugyanakkor szerintem így is tökéletesen eltalálták a komfort faktort a tervezéskor. Mivel tényleg csak ritkán léptem oda neki istenigazából, ezért a fogyasztást is kordában tartottam, egyes etapok hozták a gyári átlag 4,7-et, de városban is ritkán mentem 6 liter fölé. A start-stop továbbra is bámulatosan finoman dolgozik, de a 8 sebességes Aisin automatára sem lehet panasz.

Üzemmódválasztó is jár, a lengéscsillapítók karakterisztikája is állítható, de nem nyúl bele radikálisan a menetérzetbe

Egy sport(os) kombitól értelemszerűen nem várható el a diszkontár, de az opciókkal növelt 14,7 milliós végösszegen azért így is felszaladt a szemöldököm. Tudom, demóautó, ezek mind milliókkal drágábbak, mint egy hétköznapibb konfiguráció, éppen ezért úgy volt korrekt, ha utánanézek az indulóárnak is. Jelenleg a kínálat legolcsóbb tagja az 1.5-ös dízellel, Active felszereltséggel 8.8 millió forint, jó lenne azt is kipróbálni, mert úgy már teljesebb lenne a kép. A következő Peugeot viszont nem egy 508 lesz, hanem jóval kisebb testvére, a 2020-as Év Autója díjat is bezsebelő 208-as, vele folytatjuk rövidesen!

A tesztlehetőséget a Peugeot Magyarország biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

HIRDETÉS

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű