Csatlakozz hozzánk
Ohropax 800x

Tesztek

Időszerű stílusváltás – Ssangyong Korando 1.5 TGDi Clever teszt

A Ssangyongnál tényleg komolyan gondolták a teljes modellcsalád frissítését. Persze nem tucatnyi típust kellett újrarajzolni, de ettől még kár lenne szó nélkül elmenni a tény mellett, hogy az Európában honos négyesüket olyan szintre emelték, amivel évekre a konkurensek melletti polcokra helyezhetik magukat.

Közzétéve

ekkor

Jelen tesztünk a Ssangyong utolsó kirakósdarabja itt a tesztauto.hu-n, az elmúlt hónapokban ugyanis járt nálunk a Rexton, majd annak platós testvére, a Grand Musso, a faceliftes Tivoli, és végül az újgenerációs Korando. Persze jöhetnek még különböző felszereltség-variánsok, és az elkövetkezendő években a hibrid változatot sem tarthatjuk kizártnak, de az már az eddigi tesztekből is világossá vált, hogy érdemes számolni a dél-koreai márkával.

Az előző sem volt rossz!

A korábbi szériát volt lehetőségem alaposabban megismerni, az évtized közepén piacra került facelift újként és használtként, a legutolsó frissítés – ami mindössze két évet élt – szintén újként került hozzám. Mivel a Ssangyong híres a hosszú modellciklusokról és a gyakori ráncfelvarrásokról, így a 2010-ben debütált C200-as generációra már ráfért a megújulás. Azt hiszem a transzformáció itt lett teljes, a 25 évvel ezelőtti, klasszikus megjelenésű terepjáróból az évtizedek alatt divatos SUV lett, amit amúgy mindig az éppen adott trendekhez próbáltak igazítani.

Ránézésre nem sok köze van az elődmodellhez

Az előd is egy kényelmes, nagy, de még nem túlzottan óriás, alapvetően jól felszerelt, de talán itt-ott már kissé idejétmúlt SUV volt. Amit 2010-ben letettek vele az asztalra, az akkoriban olyasmi lehetett, mint a mostani C300-as. Nem mellesleg ma is jól tartják az árukat, szóval ennek alapján a belépőár környéki új kivitel egész jó bolt lehet. Hogy mire alapozom ezt? Nézzük meg közelebbről a tesztautónkat.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

Ssangyong Korando 1.5 TGDi Clever bemutató

Tényleg univerzális! Ár-érték arányát nézve talán egy fokkal még a Tivolit is üti, ráadásul nagy fejlődésen ment keresztül. Hamarosan jön az írott teszt, még több részlettel!Ha a Tivolira is kíváncsiak vagytok, akkor pedig katt ide: https://tesztauto.hu/tesztek/kecsegteto-lehetoseg-ssangyong-tivoli-1-5-tgdi-dlx-teszt/

Közzétette: tesztauto.hu – 2020. április 25., szombat

Minden túlzás nélkül ezt a Ssangyongot vártam mostanában a legjobban. A Rextont már ismertem, így aztán a Grand Musso sem volt olyan nagy meglepetés, a Tivoli meg inkább csak egy nagyobb frissítéscsomagot kapott, ami amúgy furcsa is annak fényében, hogy a Korandót meg ilyen szinten „felépítették” mellé. Persze sokat nem érdemes ezen aggódni, mert lehet, hogy valakinek arra a plusz huszonpár centire, meg 100 literre van szüksége, ami a hosszban és a csomagtartó méretében mutatkozik meg.

Tengelytávban olyan óriási különbségek nincsenek, mint ahogy a többi paraméter is igen közel áll egymáshoz. Ami utólag logikussá vált, hogy a Korando megújulásával a kivezetett XLV gyakorlatilag okafogyottá vált, minthogy hétszemélyes változat nem volt belőle (csak koncepció szintjén), de a Korando kiállását nézve azért valamennyi öröksége talán mégis megmaradt.

Hazudnék, ha azt állítanám, hogy a Korando minden pontján az egyediség köszön vissza, de ettől függetlenül ez egy nagyon eltalált – és ahogy a bemutató videónkban is elhangzik, univerzális autó, és ha tippelnem kéne, ez lehet a Ssangyong húzómodellje a közeljövőben. Látványra teljesen befogadhatóra sikerült, sehol nem tolták túl a dizájnelemeket, a hűtőmaszktól kezdve a hátsó lámparajzolatig rendben van.

És láss csodát, belül sincs eltolva, persze a sok lakk-ezüst-műanyag szentháromság azért megmaradt, de a külső-belső egyensúly hibátlan. Mivel ez a konfig a csúcsfelszereltség alatt eggyel, a Clever szinten van, ezért nem kapunk óriáskijelzőt, és a LED-fényszóró sem jár hozzá szériában, de mondjuk a fűthető kormányt megválthatunk 40 ezerért, a szellőztethető első/fűthető hátsó üléseket meg 130-ért, és itt látszik, hogy a Ssangyong előnyei közé nem csupán a jól kitalált alapfelszereltség sorolható, hanem a megfizethető extrák is.

Egyébként a bőr meg az elektromos kézifék nem hiányzott, az anyagminőség jó, a Carplay jóvoltából a navi is megoldott, a tolatókamera minőségi. Az embernek a „nem nagyon kell ide más”-féle érzés kezd begyűrűzni a gondolataiba, minél több ideig barátkozik a Korandóval.

Azért nem véletlen a Touareg-utánérzet

Modern okosságoknak sem volt híján a tesztautó, habár az indukciós töltőt nem tudtam kipróbálni, a Tivoliban megismert digit műszerfalat meg már korábban agyondicsértem, azért csak belefutottam most is (ráadásul másodjára) egy „Azta!” élménybe. Ez pedig a sávtartónál ért, ami annyira magától értetődően és könnyedén tette a dolgát, ami ebben az árkategóriában nem feltétlenül jellemző. Most még inkább feltűnt, mennyire szépen leköveti és szükség esetén korrigálja ennek a közel másfél tonnának a mozdulatait az automatika.

A kormányzás amúgy is egy jó pontja a Korandónak, ugyanis választhatunk a rásegítés mértékét illetően, ami városi mozgolódásnál igen hasznos tud lenni. Ha még hozzátesszük az 5,3 méteres sugarú fordulókörét, úgy tényleg kirajzolódik a méretéhez képest meglehetősen könnyed manőverezhetősége.

A motorválasztékot itt sem bonyolították túl, ugyanabból a két erőforrásból válogathatunk, akár a kisebb márkatársánál. Esetünkben annyi volt a csavar, hogy a 163 lóerős turbós benzines ezúttal kéziváltóval érkezett hozzánk. Szerencsére a Korando nagyobb súlya sem csökkenti le az 1.5-ös életterét, amely amellett, hogy csendesen dolgozik, még elegendő nyomatékot is biztosít, a manuális hatossal együtt pedig egész jó összjáték hozható ki belőlük.

A váltókar elhelyezése trükkös, egész hosszú úton jár, azonban a kapcsolhatósága kellemes.

A fogyasztást illetően 8-9 liter környékén számolhatunk, de ami a Tivolinál soknak tűnt, az valamiért itt elfogadhatóbb, talán a méret miatt, nem tudom, ez már pszichológia. Mindenesetre azért egy automata + állandó összkerék kombónál is megnézném, hogy mennyi az annyi. Ha már AWD, 700 ezerért lehet terepkompatibilisebb a Korando, de a 18,2 centis hasmagasságát nézve azért így sem kell kétségbe esni, ha valamiért le kell menni vele az aszfaltról.

260 Nm maximális nyomaték (MT/280 Nm), 191 km/órás végsebesség – elég, a kibocsátási adatok viszont lehetnének jobbak

A szokásos akciós áras bevezetés milliós összegeket farag le a listaárból, és a 100.000 km / 5 év teljes körű gyári garanciával együttesen az 5.949.000 forintos ár igazán jól hangzik, feltéve ha benzineset akarunk, mert a dízel azért borsosabb. A tesztmodell 6.9 milliós árcédulája is vállalható, főleg annak fényében, hogy az új Korando csupa pozitívumot hozott magával – azon sem lennék meglepődve, ha ez a generáció is sokáig a kínálatban maradna.

A tesztlehetőséget a WAE Kft. biztosította!

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
Ohropax

Facebook

HIRDETÉS

Instagram

This error message is only visible to WordPress admins

Error: There is no connected account for the user 6812719225 Feed will not update.

HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű