Connect with us

Tesztek

Itt vagyok, engem nézz! – Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Premium teszt

Published

on

Végy egy jó formát, rajzolj köré egy modern dizájnt, és mindenki erre fog figyelni! Legalábbis az első körben. A Tucson ugyanakkor több egy jól eltalált külsőnél, és igazság szerint kell is, hogy egyéb frontokon is megvillantsa a tudását, hiszen az ára – közepesnél valamivel jobb felszereltség mellett – 10 millió forint körül mozog. Belépőmotorral, Premium felszereltségi szinten teszteltük, ugorjunk is neki a részleteknek!

Drámai túlzással élve már-már fullasztó tömegbe érkezett meg a Hyundai legújabb üdvöskéje, a Tucson, ami egy mély levegővétel után feltartóztathatatlanul dugta ki az orrát az SUV-rengetegből. Ebben a kategóriában egyetlen esélyed van: kitűnni. Ez már nem az 5-6 milliós városi terepjárók világa, ahol az ár miatt elfogadhatjuk az egyszerűségből fakadó kisebb (ám a legtöbb esetben egyáltalán nem zavaró) kompromisszumokat. De persze még messze nem is a prémium-liga. A kettő közötti – cseppet sem légüres – térben vagyunk, melyben alulról és felülről is olyan tulajdonságokat kell csipegetni, amiből a legjobb recept áll majd össze. Vannak nyertesek, és vannak kevésbé szerencsések, a Tucson egyértelműen az előbbi táborba tartozik. Ehhez ugyanúgy szükség volt az elődmodellek pozitív visszhangjára, mint a legfrissebb széria komoly fejlődésére.

A menetfény LED-es, a főfény csak opciósan az

Pozitív fogadtatás

Hasraütésszerűen – főleg itthon – kevesen vásárolnak 8-10 millió forintos autókat. Így aztán a tájékozódás sem csupán annyiból áll, hogy „nézd már, de jól néz ki”. Valahol azonban fel kell lobbannia a birtoklási vágy szikrájának, az pedig pontosan ott történik meg, amikor először meglátják a Tucson-t. Merthogy ez egy olyan Hyundai, ami után sokan megfordultak, és ha ebből nem is következik egyből, hogy köteg pénzeket lobogtatva rohannak a szalonba, a formát megjegyzik, a márka/presztízs pedig jó eséllyel ezen a ponton csúszik le a második helyre. És a Hyundainál ezt nagyon jól tudják, ezért merték beleereszteni a szoros mezőnybe a Tucson-t.

Vagány lesz a testvérmodell Sportage is, nálam a Tucson nyert

Az előd viszonylag konzervatív megjelenése után leginkább a dizájn-szigor-izgalom hármasán erősítettek, a sötét, úgynevezett „parametrikus” hűtőmaszk önmagában is látványos, de a menetfénnyel összekapcsolva még erősebb elegyet képeznek. Alatta ugyan LED-helyett vetítőlencsések a főfényszórók, ám a lámpák elhelyezése miatt a fényminőség kifogástalan.

Ahogy sikerült túllendülni a nem mindennapi fronton, úgy vehetjük észre a kevésbé radikális jellemvonásokat, mint az oldalsó karosszériadomborulatokat, a RAV4-hez hasonló, szögletes kerékjárati íveket, vagy éppen a meglepően komoly hasmagasságot. A maga 17 centijével ha nem is bokorugró, de a telekre bőven le lehet vele menni, 650.000 forint felárért pedig már összkerék is jár.

Tucson

A tervezők kreativitása hátulra érve sem fogyott el, kár, hogy az egybefüggő zárófény csak jelen felszereltségtől érhető el, de tény, hogy igényesre sikerült, jól harmonizál a lámpatest alsó részeivel. A hasonló „kardfog-szerű” megoldások amúgy nem ismeretlenek, a Peugeot már régóta alkalmazza őket, a Hyundai kettes osztatú megfelelője is mutatós.  Érdekes apróság még a szélvédőbe olvadó márkajelzés és a rejtett hátsó ablaktörlő, de a mintás lökhárító is megér egy említést.

Tucson

Nem a szomszéd autója

Az egy dolog, hogy a Tucson külsőleg modern és „villantós”, ám szerencsére belül sem fogunk unatkozni. Minőségét, méreteit, és a körpanorámás vezetői környezetet tekintve egységesnek hat a pult, a műszerfal sem a klasszikus kialakítást követi, ráadásul a megjelenése is kellemes. Egyedül a hatalmas és a szélekre kissé kilógó középkonzol sikerült egy fokkal zsúfoltabbra a kelleténél, és bár a szélesvásznú kijelző rendben van, az alatta terülő klímapanel és a köztük lévő érintőgombsor lehetett volna letisztultabb. Arról nem is beszélve, hogy rendesen belelóg a lábtérbe, így egy-egy óvatlan mozdulatnál simán lezúzhatjuk a térdünket. Az ergonómia ennél az egy pontnál lehetne átgondoltabb, amúgy minden magától értetődő, jól kitalált, helyenként látványos: ilyen például a különleges küllőzésű kormány.

Tucson

Ami talán már belefért volna a magasabb felszereltségi szintnél, az egy kicsit jobban párnázott ülőlap, amúgy a hosszával és a háttámlával nincs gond, szintén jó hír, hogy a helykínálat is kellően nagyvonalú. Mindkét soron kényelmesen elférni, a csomagtér pedig még az elődjénél is tágasabb. Ezúttal már 620 literrel számolhatunk alaphelyzetben (!), bővítve pedig 1.8 köbmétert kapunk, ami ráadásul közel síkpadlós.

Tucson

Hátul nem csak szellőzőrostély, de klímapanel is jár, ez ritkaság ebben a ligában

Mi a különbség az alap és a középfelszereltség között?

Kívülről nézve kevesebb króm, ballonosabb abroncs, nem LED-es hátsó lámpa és a már említett végigfutó fény hiánya. Odabenn nincs digit műszerfal, kisebb az érintőkijelző és manuális a klíma, nincs nyomógombos indítás és indukciós töltés. A Premium fölött amúgy még ott a Prime és az Executive szint, de akik sportosabb összképre vágynak, azok az N-Line csomagot is bejelölhetik. A konfigurálhatóság széles, rengeteg külső-belső kiegészítést válthatunk meg kisebb-nagyobb összegekért. Kiemelendő az elektronikus lengéscsillapítás, az aktív holttérfigyelő és a 360-as kamera, az adaptív tempomat (ami csak a legmagasabb felszereltségnél széria), vagy éppen az elektromos csomagtérajtó és a panorámatető. A teljes lista itt érhető el.

Tucson

Egy motor mind felett

Az új Tucson lényegében az 1.6-os T-GDI-re épül, mostanra ugyanis a dízelt teljesen kiírták a választékból. Nagyritkán bele lehet futni, mert kezdetben még kapható volt CRDI-vel is, mi is ebben a tudatban hoztuk még el a tesztautót, azonban a hivatalos árlistában már nincs benne és nem is várható. Szóval maradt az 1.6-os benzines, belépőként 150 lóerővel. Innen megyünk felfelé árban, a lágy hibridnek van 180 lóerős verzája, az öntöltőnek 230 lóerős kivitele, a csúcs pedig a PHEV a maga 265 lóból álló ménesével.

A 250 Nm nyomatékú négyhengeres alapmotor a hatos manuállal és a maga 10 másodperces gyorsulásával, valamint a 6-7 liter körüli fogyasztásával egy tökéletesen élhető konstrukció. A futómű kényelmes, a rugózás szinte hibátlan, a szigetelés némi gördülési zajt kivéve megfelelő.

Tucson

Ez így, ebben az összeállításban 10 millió fölött van, összkerékkel és lágy hibridként plusz még egyet rászámolhatunk. A konnektoros hibrid automatával kereken 15 millió, árengedménnyel. Egy kérdés motoszkál bennem csupán. Szükséges-e? Mert ez így Life konfiggal és belépőmotorral is teljesen elfogadható. Nehezen tudnának rábeszélni egy majdnem kétszeres árú PHEV-kivitelre. De ezt majd a következő Tucson-tesztben mélyebben kifejtjük.

Varga Tibor kollégámmal egy rövid bemutatót is készítettünk a tesztautóról. Ha mobilról nem állítható HD minőségűre, használjátok ezt a linket.

A tesztlehetőséget a Hyundai Magyarország biztosította!

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
És akkor hátulról még meg sem mutattuk. 🤯 #volvo #c40recharge #teszt #mik #magyarig #carstagram #tesztautohu #carphotography #evcar #elektromosauto @volvogaleriabudapest
4 hónap telt el
View on Instagram |
1/9
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
Ugye, hogy milyen sokat számít egy jól átgondolt facelift? Szinte rá sem ismerni az S-Crossra, a lényegen ugyanakkor nem változtattak. Tesztünk a címlapon! #tesztautohu #scross #facelift #suzuki #hungary #carstagram #mik #instahun #magyari #2022 #newcar #carphotography @magyarsuzuki @benserobert
4 hónap telt el
View on Instagram |
2/9
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
Építünk Wartburgot? 😎 #deagostini #wartburg #353 #ddr #instahun #magyarig #modell #hobbi #veterán
5 hónap telt el
View on Instagram |
3/9
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
Megépítenéd? Nézz fel a tesztauto.hu-ra, akár már most megrendelheted a sorozatot! #deagostini #wartburg #353 #ddr #modell #hobbi #magyarig #mik #instahun #tesztautohu
6 hónap telt el
View on Instagram |
4/9
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
Elég menő lett a Tucson Beast, az Uncharted filmben tűnik fel, már csak ezért is megnézzük! 😎 @hyundai_hun #tucson #beast #uncharted #funday #tesztauto #instahun #2022 #magyarig #hyundai
6 hónap telt el
View on Instagram |
5/9
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
Alig 50 példány készült a Nürburgring csomagos kivitelből. 360 millióért kelt el. 😨 #lexus #lfa #joemacari #mik #instacars #japan #lexuslfanurburgringedition #lexuslfa #carstagram #carphoto #tesztauto
7 hónap telt el
View on Instagram |
6/9
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
Felfedeztük vele a város rejtett zugait. Teszt még idén! 🇸🇪 #volvo #xc40 #suv #tesztautohu #carphotography #sunshine #sunset #hungary #instahun #instacars #canon #carphoto #újautó #2021
8 hónap telt el
View on Instagram |
7/9
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
Címlapos tesztünk! 😎 #citroen #citroenec4 #elektromosauto #evcar #tesztautohu #instacars #magyarig #újautó #villanyauto #carstagram #carphotography #electriccar #canon #hungary🇭🇺 @citroenmagyarorszag
8 hónap telt el
View on Instagram |
8/9
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
Mit tesztelünk épp? Kitaláljátok? #tesztautohu #újautó #magyarország #mik #instahun #canon #carphotography #carstagram
8 hónap telt el
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű