Csatlakozz hozzánk
Volvo Galéria

Elektromos Autó

Kettő az egyben – Volvo XC60 T6 AWD Recharge Inscription teszt

Alighanem mindenkinek ismerősen cseng a „kettő az egyben” kifejezés. Az élet számos területén találkozhatunk vele, és jóformán két fő célja van: egyszerűsíteni a mindennapokat és időt spórolni az embereknek.

Közzétéve

ekkor

Alighanem mindenkinek ismerősen cseng a „kettő az egyben” kifejezés. Az élet számos területén találkozhatunk vele, és jóformán két fő célja van: egyszerűsíteni a mindennapokat és időt spórolni az embereknek.

SUV mintapélda: nem böhöm, de nem is crossover, valahol a kettő között van

Van még egy kevésbé népszerű tulajdonságuk is, mégpedig az, hogy drágábbak, mint kevésbé praktikus társaik. Persze ez valahol logikus, hiszen csak egy dolgot kell megvenni/tárolni/fenntartani kettő helyett. Kávéhoz nem kell még cukrot is vásárolni, mosógép mellé helyet szorítani a szárítónak, elektromos autó mellé belsőégésű motorosat is szervizeltetni.

Az XC60 persze egy csöppet költségesebb példa ugyan, mint az instant kávé, de a kettő az egyben elvét attól még tökéletesen alkalmazza.

Az előző Volvo tesztünk az XC90-ről szólt és mivel friss volt még a találkozás, ezért egyből azon kezdtem el gondolkozni, hogy milyen szempontok alapján lehetne kettejük közül választani. Az egyik ugye az ár lenne, de igazság szerint a két modellnek van egy olyan metszete, ahol egymás mellé érnek, sőt…és ez a sőt az XC60 Recharge kivitelére vonatkozik. A szempontrendszernek így talán a legfelső fokára a méret/hajtáslánc párosa került. Az XC90 ugyanis dízel mild hibrid hajtással, 7 személyesként olcsóbb, mint kisebb testvérének a zöldrendszámos változata. A képzeletbeli dobogó második fokára a „kettő az egyben” tulajdonság futhat be, mivel akinek kell az elektromos hatótáv, de a kisebbel is beéri, az olcsóbban megússza az XC60-nal. Ki van ez találva! Méghozzá egész jól.

Lehetne ezt még hosszasan fejtegetni, de maradjunk annyiban, hogy az XC90 tesztünknél a 7 személy volt a legfontosabb, most pedig a 40-45 kilométernyi elektromos hatótáv. A maga nemében mindkettő hozza az elvárásokat.

Az XC60 kevésbé óriási

És ezzel nincs is probléma, mint ahogyan azt a tesztünk főszereplőjéről készült videóban is emlegettük, ez a középutas megoldás. Hossza így is közel 4,7 méter, hasmagassága pedig 21 centi felett van, bátran le lehet vele menni az útról, ha nem féltjük a szép felniket összeporolni. A külső kevésbé szigorú, de persze minden jelenlegi Volvós jellegzetesség megfigyelhető rajta a T-menetfénytől a már jól ismert, bár évről-évre kevésbé tolakodó hátsó lámpákig.

SUV mintapélda: nem böhöm, de nem is crossover, valahol a kettő között van

A zöldrendszámos változatnak némileg kisebb, 468 literes az alap csomagtere, viszont az 1,4 köbméteres, síkpadlós bővítéssel elégedettek lehetnek még azok is, akik előszeretettel málházzák fel autójukat. Dupla rekesszel azonban nem számolhatunk, itt találtak ugyanis helyet a kerékjavító-szettnek, az akkumulátornak, valamint a töltőkábelnek.

Nagy csomagtartó, az utastérben kellemes, világos terek, ilyen egy élhető SUV

Bármennyire is érzékeny a vajszínű bőr-szövet kombó, nagyszerű hatással van a térérzetre, meg úgy egyáltalán a belső hangulatra. A kabin a panorámatetővel együtt válik igazán világossá, és ugyan lehet variálni a kárpitozást meg a pult/alsó konzol színeit is, de ezek után nekem más nem kéne, legalábbis az első fagyis és/vagy kakaós csigás „balesetig”semmiképp. Amúgy elöl és hátul is végtelen a kényelem, a második soron viszont külön nem állíthatjuk a hőfokot, ez 20 millió környékén már nem feltétlenül irreális elvárás.

Az Orrefors előválasztó az egyik legpazarabb ujjlenyomatgyűjtő részlet, amit valaha láttam autóban

Minden más szempontból az Inscription felszereltség közel teljes, annak ellenére, hogy felette van még az R-Design és a Polestar is. A komfortot a combtámasz, a szórakozást a Harman/Kardon hangrendszer, a biztonságunkat pedig egy igen hosszú listából álló arzenál garantálja – utóbbit itt lehet átbogarászni, felsorolni csak azért nem szeretném, mert vagy 40 tételből áll. Nem vicc! Kiemelném még az állófűtést, ami ezen a felszereltségen csak Recharge változatnál érhető el, illetve a 360-as kamera hiányát, utóbbi extra-csomagban köszön vissza, így ha nem is túl olcsón, de legalább megváltható.

Aki gyors egymásutánban tanulmányozza át a Volvo-műszeregységeket, az könnyen rávághatja, hogy itt bizony minden, mindenhol ugyanúgy néz ki. Némi igazság van benne, mert a kormány-műszerfal-kijelző hármasa az összes modellben kísértetiesen hasonlít egymásra, a szellőzőrostélyokat és a konzolt kivéve. Azonban az alapséma jó, a pluszokat erre pakolják fel. Ilyen a Recharge-változat töltöttségi-fogyasztási visszajelzője is, ami részletgazdag, kellő minőségű és mennyiségű statisztikát ad ahhoz, hogy tudjunk számolni a hatótávval.

Kell is vele számolni

A benzines és a dízel mild hibrid hajtásláncok mellett nagy szeletet harapnak ki az XC60 motortortájából a konnektoros hibrid változatok is, melyből mi a T6-os, 340 lóerős rendszerteljesítményű és 590 Nm-es maximális nyomatékú modellt kaptuk meg tesztre. A kétliteres, négyhengeres, 253 lovas benzinesnek és a 87 lóerős villanymotornak közel 2.1 tonnát kell mozgatnia – ezt a feladatot könnyedén teljesíti is, alig 6 másodperces 0-100-as gyorsulás mellett. Számolnunk kell azonban azzal, hogy elektromos módban csupán 125 km/óra a végsebesség (azt sem túl harapósan éri el), és bármennyire is tiporjuk, 180-nál akkor sem fog gyorsabban menni az XC60, ha kitapossuk a gázpedál lelkét, ugyanis a Volvo biztonsági okokból ennyire korlátozta le a végsebességet – mindegyik modelljénél.

Ha bekapcsolódik a négyhengeres kórusa, kissé ércesebbé válik az XC60 hangja

A 11,6 kWh-s akkupakk (ebből 9-et tudunk tisztán felhasználni, mindig marad elegendő kraft a hibrid üzemmódhoz) egyébként nagyjából 40-45 kilométernyi hatótávot biztosít. Hibrid módban a 71 literes tanknak köszönhetően ez több mind 1000 kilométerrel bővül. Könnyen kimatekozható, hogy nagyjából 6-7 liter körüli fogyasztásra számíthatunk. Ha mindennapos városi használattal tervezünk, körülbelül 3 órát kell a töltésre szánni. Jó hír viszont, hogy a fékenergia-visszatáplálás is igen hatékony, egy hosszabb karika után nálam 5 kilométernyi pluszt adott.

És ezen kívül még mit ad az XC60? Elképesztően komfortos vezethetőséget, észrevehetetlen, 8 sebességes automatát, pontos kormányzást és kanyartartást, 600 kilogrammnyi terhelhetőséget, 2,1 tonna fékezett vontatási kapacitást. Sokoldalú autó? Nem kétség. Drága? Igen. Kellene? Kipróbáljuk az alaphoz közeli mild hibrid dízelt, és talán okosabbak leszünk.

Végezetül pedig jöjjön néhány fotó Benkő Zsolt laptulajdonostól, aki ezúton is bizonyította, hogy az AWD plecsni sem hiába került az XC60-ra!

Nem utolsó sorban, de meg kell jegyeznünk azt is, hogy a Volvo gyári kiegészítőihez kifejezetten jó áron lehet hozzájutni a Volvo kereskedésekben!

A teszt megjelenését a Volvo Galéria Budapest támogatta! Az e-bike-ot pedig a Fantic.hu biztosította a fotózáshoz.

Hozzászólások

komment

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HIRDETÉS
FANTIC E-BIKE

Facebook

Instagram

#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
#peugeot308 #bemutató @peugeot_magyarorszag
23 órával ago
View on Instagram |
1/9
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
Végre egy mutatós szedán a sok SUV között. 🇸🇪🇸🇪 Címlapon a Volvo S60 tesztünk! #volvocars #volvo #volvos60 #tesztautohu #carphotography #instacars #mik #ikozosseg #hungary🇭🇺 #canon #followus #2021
2 nappal ago
View on Instagram |
2/9
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
Tudtuk, hogy jönnek a szürkébb napok, ezért még épp időben kivittük a Rextont pár fotóra. 🍂🍁☀️ #ssangyong #rexton #suv #4x4 #tesztautohu #autumn #fall #sunshine #napsütés #ősz #hangulat #mik #ikozosseg #hungary #magyarország #carstagram #carphotography @tesztauto.hu
4 hét ago
View on Instagram |
3/9
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
Pimp my Ssangyong 💸💰 #ssangyong #rexton #xzibit #pimpmyride #tesztautohu #saturday #magyarig #instagood #carstagram #koreancar #suv #2021
1 hónappal ago
View on Instagram |
4/9
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
Alakul az őszi hangulat. 🍁🍂 #citroen #ec4 #evcar #elektromosauto #teszt #fall #2021 #carstsgram #instahun #instacars #magyarig #catsofinstagram #carphotography #canon #tesztautohu @benserobert
1 hónappal ago
View on Instagram |
5/9
Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe  #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
Használt Zoét szabad-e? Előnyök és buktatók videóbemutatónkban. Írott teszt rövidesen! ➡️ tesztauto.hu #renault #renaultzoe #renaultzoe⚡️ #elektromosauto #evcar #hungary #hasznaltauto #usedcar #mik #magyarig #instahun #carstagram #carphotography #carphoto #tesztautohu #canon #followus
3 hónappal ago
View on Instagram |
6/9
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
Az elsők között tesztelhettük a Volvo XC40 tisztán elektromos változatát! Hamarosan olvashattok róla a @tesztauto.hu -n! 🇸🇪🇭🇺 #volvo #xc40recharge #tesztautohu #carphotography #mik #hungary #magyarig #instacars #evcar #carstagram #elektromosauto #2021 #newcar #volvoev #followus
3 hónappal ago
View on Instagram |
7/9
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
Elég brutál lett az Audi Skysphere koncepció. 😳 #audi #skysphere #concept #mik #magyarig #carstagram #conceptcar #tesztautohu #carphotography
4 hónappal ago
View on Instagram |
8/9
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
A valaha készült egyik legszebb VW! Nálunk már begyűjtötte az elismerő pillantásokat, most rajtatok a sor, hogy beszerezzétek a Deagostini legújabb sorozatának egyik gyöngyszemét, a Karmann Ghiát, 1:43-as méretarányban! Részletek a tesztauto.hu címlapján! #deagostini #volkswagen #karmannghia #vwkarmannghia #oldtimer #diecast #fémmodell #mik #ikozosseg#hobby #hungary @deagostini_official
4 hónappal ago
View on Instagram |
9/9
HIRDETÉS
Volvo 300×250
HIRDETÉS
MPS Alkatrész 300

Népszerű